PC specificatie thread + geluidskaarten deel II

Mijn Acer bevalt prima hoor, Dell heb ik mindere ervaringen mee... (scherm spontaan groen, trage moederborden etc)
 
Ik werk als bijbaantje in een computerwinkel en verkoop laptops aan de lopende band... ik zie ook welke de probleem gevalletjes zijn en welke dus vaak terugkomen.

Neem van mij aan: koop geen Acer en Packard Bell, is leuk spul, maar leuk voor de consument, plastic wegwerp spul.

Wel kopen: Dell, degelijk, betrouwbaar en betaalbaar.

Duur maar fantastisch spul: Sony Vaio, mega robuust, echt kwaliteit.

Nooit kopen: Asus, kutspul, komen aan de lopende band terug!
 
Ik sta ook op de punt om een nieuwe laptop te kopen.
Ik heb ook een powercore maar heb een pc laptop nodig voor wat demonstratie software die niet op mac draait.
acer en hp zijn voor mij geen opties wegens korte levenduur ( heb er nu van ieder 1 versleten binnen 2 jaar tijd) mijn budget is max. 600 e (ex btw) wat ik er aan wil uitgeven dus mijn keuze is op deze laptop gevallen.

http://www1.euro.dell.com/nl/nl/thu...d=laptop-studio-1555&s=dhs&cs=nldhs1&ref=lthp
Je kunt ook windows draaien op een macbook, direct op de hardware of via parallels dan wel via vmware fusion.

Ik gebruik beiden, maar als het er op aankomt maak ik muziek op mijn mac en draai ik facturen uit op mijn dell ;).
 
Ik heb een vaio van zo'n 10 jaar oud,. 677 mhz,.. werkt nog steeds prima,.. draait nog oude reason en vst5 nog zonder problemen.
Een toshiba van nog ouder,.. draait nog steeds rebirth,.. beiden onverwoestbaar als je mij vraagt,..
Mijn moeder heeft een toshiba waarvan niet eens te achterhalen is hoe oud die is,.. ze schrijft er op.
Nu heb ik een asus en een acer,.. asus draait ook al bijna twee jaar,.. geen problemen en ik sleep m overal mee naartoe,. heeft al flink wat livesets meegemaakt,..
acer heb ik ook pas gekocht voor erbij,..
Tot nog toe geen problemen,. prima bakkie tot nu,..
Volgens mij moet je gewoon relaxed met je spullen omgaan.
Koop een goeie tas,.. een crumpler ofzo,. en hou ze schoon,.
Af en toe es de heatsink enzo uitblazen met lucht doet wonderen!
 
Zou zelf geen Acer aanschaffen, maar wel éen van de merken die Subgroover aangeeft.
Acers hebben een leuke prijs, maar erg vaak blijkt wel weer dat dit geen degelijk spul is waar je op kan vertrouwen.
Wel jammer dat laptops nog steeds 5400rpm als standaard hebben.

'Koop een goeie tas,.. een crumpler ofzo,. en hou ze schoon,.
Af en toe es de heatsink enzo uitblazen met lucht doet wonderen!'

Erg belangrijk! Anders wordt die traag, heet en valt uit.
Op den duur gaat alles kapot.
Sowieso gaat oververhit spul minder lang mee uiteindelijk.
 
Ik werk als bijbaantje in een computerwinkel en verkoop laptops aan de lopende band... ik zie ook welke de probleem gevalletjes zijn en welke dus vaak terugkomen.

Neem van mij aan: koop geen Acer en Packard Bell, is leuk spul, maar leuk voor de consument, plastic wegwerp spul.

Wel kopen: Dell, degelijk, betrouwbaar en betaalbaar.

Duur maar fantastisch spul: Sony Vaio, mega robuust, echt kwaliteit.

Nooit kopen: Asus, kutspul, komen aan de lopende band terug!


Merci , dat is betrouwbare informatie :) momenteel heb ik zelf ook een Sony Vaio van een 4-tal jaartjes oud, draait inderdaad nog vlot windows 7 en er is nog niets aan... Maar wil live toch het zekere voor het onzekere...

Wat betreft de macbook Pro's ik vind dat zo zonde van het vele geld, als je ziet dat je voor 1700 ook die gigantische 27" iMac hebt :D
 
Iedereen heeft positieve en negatieve ervaringen met vrijwel elk merk. Dat kun je toch niet vermijden.
Het is jammer dat Toyota geen laptops maakt, dan zouden ze na verloop van tijd steeds sneller gaan.
 
Wat PC laptops betreft zweer ik bij de IBM (inmiddels Lenovo) Thinkpad serie.

Deze heb ik 5 jaar lang gehad bij mijn studie.. Er is mee gegooid... op gezeten.. gevallen...

5 jaar pure mishandeling... en ik gebruik hem nog steeds als internet laptop thuis... werkt nog perfect. (alleen is de accu redelijk gaar inmiddels.. maar wat wil je na 5 jaar)

Ik heb de Thinkpad T42.... Was destijds wel behoorlijk duur voor zover ik weet.
 
Dell is ook echt minder geworden. Vroeger werd het in ierland gemaakt. Top spul.

Tegenwoordig in polen. Ik en een kennis hadden een systeem samengesteld.

Toen kwam hij aan, trillingen in het beeld. Ik denk productie foutje. Scherm te hard in de buizing gezet oid.

Kennis van me houd het ook :-).

Echt brak.

Toen over gegaan op sony vaio. wil echt niet meer anders.

Heb 2 keer een 18.4 inch core 2 duo p8400. en een 15 inch p7450.

Mooie van sony's is. ze blijven het gewoon doen.

Maar echt degelijk gebouwd, echt sjiek. niet van die plastic fantastic bakken zoals acer.

Ik heb toen voor die 18.4 inch laptops denk jaasrtje geleden 1200 betaald per stuk. Heb er nog nooit spijt van gehad. :-).

Ook een toshiba gehad van 1000, en toendertijd vond ik het wel zonde eigenlijk :P

Het scherm van de sony vaio;s is eigenlijk waar helemaal een groot verschil in zit.. Dat scherm is zo rustig om naar te kijken. super :D
 
Ik werk als bijbaantje in een computerwinkel en verkoop laptops aan de lopende band... ik zie ook welke de probleem gevalletjes zijn en welke dus vaak terugkomen.

Neem van mij aan: koop geen Acer en Packard Bell, is leuk spul, maar leuk voor de consument, plastic wegwerp spul.

Wel kopen: Dell, degelijk, betrouwbaar en betaalbaar.

Duur maar fantastisch spul: Sony Vaio, mega robuust, echt kwaliteit.

Nooit kopen: Asus, kutspul, komen aan de lopende band terug!

Opzich interessante informatie, maar het zou helemaal interessant zijn als je ook aangeeft van welk merk het meeste verkocht wordt. Als je bijvoorbeeld 1000 Acers verkooopt en er komen er 10 terug en je vergelijkt dit met SOny waarvan je er 10 verkoopt en er 2 terug komen, dan zegt dat iets meer. Dus ben eigenlijk wel benieuwd welke merken het meeste verkocht worden. Overigens ben ik zeker van mening dat als je veel sleept met een laptop de SOny wel erg lekker robuust is. Zelf heb ik dan een ACer, maar die staat praktisch altijd op dezelfde plek...en ja...daar wordt hij niet veel slechter van ;)
 
Asus is echt niks mis mee. Acer wel. Alleen vaak zijn mensen een beetje in de war tussen asus en acer.

Ik sprak een gast van de UPS vanmiddag. Die zei ook, we halen eigenlijk de heledag Acer laptops op, en xbox360's. Zegt genoeg lijkt me. :-)

Asus is wel top. Beter dan toshiba atm. Toshiba was best leuk, maar nu met die glansbakken is het plastic gehalte ook weer erg hoog bij toshiba.
 
Ik denk wel dat de meeste problemen veroorzaakt worden door het continu meenemen van een laptop (oké hier is hij natuurlijk ook voor bedoeld), gebruik je een laptop en verplaats je hem minimaal. Dan lijkt het mij dat je relatief weinig problemen hoeft te verwachten.
 
Je kunt ook windows draaien op een macbook, direct op de hardware of via parallels dan wel via vmware fusion.

Ik gebruik beiden, maar als het er op aankomt maak ik muziek op mijn mac en draai ik facturen uit op mijn dell ;).

Bedankt voor de tip, virtual pc was ook nog een optie maar ik wil zo min mogelijk software geinstalleerd hebben op mijn mac.

Dell is ook echt minder geworden. Vroeger werd het in ierland gemaakt. Top spul.

Tegenwoordig in polen. Ik en een kennis hadden een systeem samengesteld.

Toen kwam hij aan, trillingen in het beeld. Ik denk productie foutje. Scherm te hard in de buizing gezet oid.

Kennis van me houd het ook :-).

Echt brak.

Toen over gegaan op sony vaio. wil echt niet meer anders.

Heb 2 keer een 18.4 inch core 2 duo p8400. en een 15 inch p7450.

Mooie van sony's is. ze blijven het gewoon doen.

Maar echt degelijk gebouwd, echt sjiek. niet van die plastic fantastic bakken zoals acer.

Ik heb toen voor die 18.4 inch laptops denk jaasrtje geleden 1200 betaald per stuk. Heb er nog nooit spijt van gehad. :-).

Ook een toshiba gehad van 1000, en toendertijd vond ik het wel zonde eigenlijk :P

Het scherm van de sony vaio;s is eigenlijk waar helemaal een groot verschil in zit.. Dat scherm is zo rustig om naar te kijken. super :D

Dat verhaal klopt van Dell, maar is weer achterhaald, toen dell goedkopere spullen begon te gebruiken heeft Hp geprobeerd zijn markt aandeel te versterken.
Met als gevolg dat een boel mensen bij Dell op staat zijn komen, het management van dell heeft toen zelf ingezien dat ze een verkeerde weg zijn ingegaan.
 
tsja,..

Er is natuurlijk een flink verschil tussen de verschillende prijsklassen.
Duurdere modellen met duurdere componenten,.. dat spreekt voor zich.
Ik kocht de vaio destijds in amerika via ons bedrijf,. 4200 usd,..was ong. de snelste op de wereld toen,. en peperduur. Maar werkt nog steeds alsof ie gisteren binnen kwam,..
Mijn asus van twee jaar oud was ook geen instappertje,.. top of the line,.. kleine 2000 euri.
Pas kreeg ik van een klant een nieuwe acer,.. twv 500nogwat,. ja wat kun je verwachten voor zo'n bedrag. Veel plastics en goedkope componenten en de goedkoopste win7 oem die er is. Simpel.
Als je de scharnieren en de casing alleen al vergelijkt is t verschil overduidelijk.
De asus heeft standaard 2 jaar pick up 'n return garantie,.. iets wat de andere fabrikanten oha niet trekken.
 
Opzich interessante informatie, maar het zou helemaal interessant zijn als je ook aangeeft van welk merk het meeste verkocht wordt. Als je bijvoorbeeld 1000 Acers verkooopt en er komen er 10 terug en je vergelijkt dit met SOny waarvan je er 10 verkoopt en er 2 terug komen, dan zegt dat iets meer. Dus ben eigenlijk wel benieuwd welke merken het meeste verkocht worden. Overigens ben ik zeker van mening dat als je veel sleept met een laptop de SOny wel erg lekker robuust is. Zelf heb ik dan een ACer, maar die staat praktisch altijd op dezelfde plek...en ja...daar wordt hij niet veel slechter van ;)

Natuurlijk bedoel ik wel in verhouding, dus niet in absolute aantallen nee.

Momenteel wordt Dell het meest verkocht. Is nog nooit iets van terug gekomen. Wat hardwareproblemen betreft.

Acer wordt ook relatief veel verkocht. Daar komt nog regelmatig wat van terug. Af en toe een kapot moederbordje (dat komt het meest voor).

Packard Bell is gewoon kutzooi, komt vaak terug verhoudingsgewijs.

Compaq ben ik niet zo van gecharmeerd, maar komt best weinig terug.

HP wordt echt heel veel verkocht. Heel soms komt er daar eentje van terug, maar niet zo heel vaak.

Sony komt echt noooooit terug. Wordt ook niet zo vaak verkocht natuurlijk, maar het echt nog nooit een defecte Sony gezien!

Toshiba verkoopt goed, komt wel eens terug, maar meestal met van die stomme dingetjes als aansluiting van de voeding is binnen in de laptop afgebroken en naar binnen geschoten. Of gecrashte hdd's. Dat laatste kan iedereen overkomen.

Asus is echt niks mis mee. Acer wel. Alleen vaak zijn mensen een beetje in de war tussen asus en acer.

Asus WAS niks mis mee tot een aantal jaar geleden. Vroeger waren ze zelfs de marktleider op moederbord gebied. Helaas zijn ze op dat vlak door menig fabrikant ingehaald.

Op laptop gebied komen de Asus laptops relatief gezien het vaakst terug. Vooral de Asus laptops van 1,5 - 2,5 jaar oud. Blijkbaar hebben ze heel lang gebruik gemaakt van brakke prut moederbordjes ofzo, maar die dingen waren echt een ramp. Zelf ook een gehad, constant gezeik en vastlopers op de raarste momenten etc.

Als er nu een klant met zo'n Asus laptop binnen komt lopen weet ik al genoeg. Zielig voor de klant denk ik dan, dattie er zo eentje heeft.

Asus was dus vroeger een topmerk dat zijn eigen ruiten heeft ingegooid.
De nieuwere Asus systemen zullen wel goed zijn hoor, maar ik vertrouw ze niet meer en als winkel zijn wij ermee gestopt (niet zonder reden...).
 
Even storen? Waar op te letten bij kopen pc

Even storen? Waar op te letten bij kopen pc

Hallo!;)

Sorry dat ik even stoor bij dit diepgaande laptopgesprek, maar ik heb eigenlijk een paar vraagjes over het kopen van een nieuwe pc.

Waar moet ik qua prestaties tijdens producen op letten bij het kopen van een nieuwe PC?

Mijn budget is niet heel hoog: tot 500 euro inc BTW
Ik belaad mijn pc niet met superveel software en hardware, vst's etc, maar als het toch verstandig is om het budget te verhogen hoor ik het wel..


Groet, Tinskey
 
Hey Tinskey,

Check de Best Buy Guide van Tweakers.net eens: http://tweakers.net/reviews/1583/tweakers-punt-net-best-buy-guide-editie-maart-2010.html

In deze editie is ook een versie voor DAW's opgenomen. Ik denk dat je gezien je budget het beste voor een AMD-systeem kunt gaan, daar de AMD-processors en niet te vergeten de bijbehorende moederborden goedkoper zijn dan die van Intel. Vooral de Phenom's zijn prima qua prijs/prestatie.

Ga van te voren na of je voor een interne dedicated geluidskaart of USB2.0/FireWire gaat. Het is handig daar bij vooral je moederbord-keuze op af te stemmen. (voldoende PCI-sloten en USB en/of FireWire aansluitingen)

Voor het overig: zo stil als mogelijk. Niets is zo storend als een ruizende pc op de achtergrond als je aan het afmixen bent op laag volume. Denk vooral aan een kast met een stille voeding en bijvoorbeeld passief gekoelde chipsets van bijvoorbeeld de grafische kaart. Voor wat betreft casefan's: hoe groter hoe stiller (lagere RPM). De casefan's in mijn Antec Sonata II kast worden gereguleerd door mijn Asus moederbord. Andere moederbordbakkers kennen vergelijkbare opties.

Succes!
 
Back
Top