• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer en krijg je ook geen email als je je wachtwoord probeert te resetten?
    Neem dan even contact met ons op.

• De uitslag van de Synthforum Contest 2020 is bekend!

Roland Jupiter-X en Jupiter-Xm

Jeroen

Jazzy lid
Guys, ik heb een probleem. Ik heb sinds kort een Xm, net een proefmaand Roland Cloud aangevraagd. Ik kan dan alle packs downloaden. Als ik vervolgens de .sdz bestanden op een (door de Xm geformateerde stick) zet geeft de Xm 'Incorrect file'. Wat doe ik fout?

Tom 32

Well-known member
Hm....Ik heb iets soortgelijks gehad, maar niet met hetzelfde bestandtype geloof ik.
Ik heb nu geen tijd om het op mijn JP te checken, dus even uit het hoofd.

Staat er als je door je lijstje scrolled (in het JP menu) nog een bestand met dezelfde naam?
Als je die selecteert zou het moeten werken.

Timecop

Preset Manager
Somewhere in the vast nothingness of space...
Guys, ik heb een probleem. Ik heb sinds kort een Xm, net een proefmaand Roland Cloud aangevraagd. Ik kan dan alle packs downloaden. Als ik vervolgens de .sdz bestanden op een (door de Xm geformateerde stick) zet geeft de Xm 'Incorrect file'. Wat doe ik fout?

Er zit een verschil in of je scene files of tone files importeert. Wellicht probeer je een scene file als tone te importeren of andersom?

Jeroen

Jazzy lid
ik probeer tones te importeren. ik zie in de menus niet een optie om scenes te importern. En volgens mijn zijn sdz bestanden tones

Timecop

Preset Manager
ik probeer tones te importeren. ik zie in de menus niet een optie om scenes te importern. En volgens mijn zijn sdz bestanden tones

Is je Jupiter wel geupdate naar de laatste versie? Als ik iets probeer te importeren krijg ik de mogelijkheid om tones of scene te importeren.

Jeroen

Jazzy lid
Laatste versie hier. Ik inmiddels ook antwoord van Roland zelf (best snel): Thanks for contacting us. The expansion files you're trying to install are for the Zenology plug-in and aren't compatible with the Jupiter-Xm. Those have to be purchased separately via lifetime keys.

Timecop

Preset Manager
Laatste versie hier. Ik inmiddels ook antwoord van Roland zelf (best snel): Thanks for contacting us. The expansion files you're trying to install are for the Zenology plug-in and aren't compatible with the Jupiter-Xm. Those have to be purchased separately via lifetime keys.

Huh, ik heb wel patches uit de Zenology expansion packs in mijn Jupiter X kunnen krijgen. Ik heb geen lifetime keys gekocht.

Hoe ik dat gedaan heb:

- Selecteer de gewenste patch
- Druk op write
- Sla de patch op in een user bank
- Vul een user bank met met patches die je op je hardware wil
- Als je klaar bent om te exporteren, klik opnieuw op write
- Klik op Export
- Klik op Hardware/ZC1
- Sla op op USB stick
- Importeer in je hardware en done

Tom 32

Well-known member
Huh, ik heb wel patches uit de Zenology expansion packs in mijn Jupiter X kunnen krijgen. Ik heb geen lifetime keys gekocht.

Ben je niet in de war met soundpacks?
Bij de expansion packs worden behalve patches ook nieuwe samples geïnstalleerd.

Jeroen

Jazzy lid

Hoe ik dat gedaan heb:

- Selecteer de gewenste patch
- Druk op write
- Sla de patch op in een user bank
- Vul een user bank met met patches die je op je hardware wil
- Als je klaar bent om te exporteren, klik opnieuw op write
- Klik op Export
- Klik op Hardware/ZC1
- Sla op op USB stick
- Importeer in je hardware en done

Ah, dus je hebt het per patch gedaan? Makes sense. Ach, voor 1 euro per 32 sounds vallen de kosten nog wel mee. Wel stom dat deze banks dan gekoppeld zijn aan mijn account, dus dat de volgende eigenaar van mijn Xm er in principe niets aan heeft (tenzij hij zelf nooit een account aanmaakt).

sinew1958

Well-known member
Lifetime key voor ZENOLOGY pro kost 229 euro en als je jaarlijks betaalt ;99 euro.Dus na goed 2 jaar ben je eruit.Is het dan niet beter ineens zenlogy te kopen.Dan moet je wel de soundpacks kopen.Wat is de beste deal?Zie ik hier iets over het hoofd?