Er is weer nieuwe synthesizer uit gekomen uit de serie Boutique :
Roland Boutique JD-08 versie van Roland JD-800 Bron :
Roland JD-08
Specificaties :
Specificaties Roland : JD-08
Nee, een system 700 in boutiques stijl, hoe ziet dat eruit?!Zou er ook n jp8080 komen dan?
Jp08. Of was dat al gebruikt voor de jup 8
Moet er niet aan denken zoiets te kopen, mierenwerk.
Maar zeker wel tof dat er zoiets kan.
System 700 in een microchip boutique🤠Nee, een system 700 in boutiques stijl, hoe ziet dat eruit?!![]()
Zo, heb ik even naast de thread gepatched ! Sorry!
...ik vraag me altijd af waarom mensen er vanuit gaan dat die boutiques niet in een ‘professionele studio’ gebruikt zouden kunnen worden. Ze klinken echt gewoon heel erg goed, dus waar zit de beperking dan volgens jou?!Leuk topic. Buiten het feit dat de knopjes en sliders erg klein zijn, valt het me ook op dat het er veel minder zijn dan op de originele JD 800.
Hebben deze dan een dubbele (of 3 dubbele) functie per slider?
Ik herrinner me nog een Roland folder met de JD-800 waar reclame gemaakt werd met elke slider zijn eigen functie of gemakkelijker programmeerbaar of zo.
Ik vraag me ook af voor wie fe Boutique reeks nu bedoeld is? Een JD-800 kan ik me nog wel voorstellen in een professionele studio, maar een JD-08 niet echt...
En ook: Hoe lang kan Roland nog doorgaan met deze Boutique reeks? Eerst was het gebaseerd op de analoge klassiekers Juno, Jupiter, 808, 909, 303. Later kwam er de D-05 bij geïnspireerd op een digitale synth. Nu de JD-08. Roland lijkt hun tijdlijn af te gaan. What's next? De JV reeks? Dan XP? De JP-8000 (wat trouwens al op de Jupiter 8 geïnspireerd was). En daarna de Fantom reeks. Maar dan moeten ze weer verder gaan met een compacte versie van de Boutique reeks
Nu ja, het zal wel succes hebben, anders zouden ze niet zo veel Boutiekjes maken.
Ik ben gestopt met hardware synths, alles met soft synths nu.
...ik vraag me altijd af waarom mensen er vanuit gaan dat die boutiques niet in een ‘professionele studio’ gebruikt zouden kunnen worden.
Ja inderdaad. Net als Eurorack, of minikeys synths. Dat iets eruit ziet als speelgoed hoeft nog niet te betekenen dat het klinkt als speelgoed[..] ik vraag me altijd af waarom mensen er vanuit gaan dat die boutiques niet in een ‘professionele studio’ gebruikt zouden kunnen worden [..]
De JD-08 heb ik niet, de JD-800 wel. De kritiek dat de JD-800 een D-50 met schuiven is, vind ik niet terecht. Het zijn beide romplers maar ze verschillen voor mij genoeg om de D-05 erbij te nemen. Pulsbreedtemodulatie gaat met de JD niet lukken. Het aanbod van golfvormen is anders. Qua structuur verschillen ze ook. De kwaliteit van de effecten verschilt maar ik hoor liever een galm uit de D-05/50 dan uit een Waldorf Blofeld.Ben benieuwd hoe de JD-08 toch verhoudt tot de D-05. Zou daar veel overlap in zitten qua sound en opties? Ik ken de JD-800 niet goed, maar dat is toch een beetje in de evolutie lijn van de D-50.
Helemaal eens. De samples van de D-50 zijn natuurlijk ouder,De kritiek dat de JD-800 een D-50 met schuiven is, vind ik niet terecht.