Er is weer nieuwe synthesizer uit gekomen uit de serie Boutique :
Roland Boutique JD-08 versie van Roland JD-800 Bron :
Roland JD-08
Specificaties :
Specificaties Roland : JD-08
Tiny fingers?Iedereen tokkelt uren op hun smartphone.Waarom zou dat niet met de JD-08 gaan?De JD-08 is zo fijn dat ie bijna net zo groot is als de module versie van de JD-800.
Alleen geschikt voor mensen met tiny fingers!![]()
Inderdaad. Je kunt D-50-klanken via sysex inladen.Volgens mij is de D-05 wel sysex compatible met de 50, maar de JD-08 niet met de 800; lust uberhaupt geen sysex.
Vond dat ook een minpunt.
Dat heb ik een keer geprobeerd, dat ging alleen niet zo goed met een Pentium 2; in /out > out /in.Alle schuiven sturen sysex uit
Feedbackloop wrs ?Dat heb ik een keer geprobeerd, dat ging alleen niet zo goed met een Pentium 2; in /out > out /in.
ik raakte een schuif van de jd aan en KLENG! vast! Blauw scherm.
Dan maar even wachten op een Nord-lead, die heeft een eigen CPU,
daar had die zelfde pc geen moeite mee.
Neem aan dat je een smartphone gebruiker bent?So what?Alhoewel de sliders en knopjes wat klein zijn, is het in de praktijk prima te doen qua sound design.
Iedereen die de kleine lettertjes kan raken op een klein smartphone toetsenbordje, zou ook overweg moeten kunnen met een Roland Boutique module. Het valt mij sowieso op dat er behoorlijke aantallen mensen zijn binnen de synthesizer scene, die zowat álles afkeuren wat Roland tegenwoordig maakt. Altijd maar die comments over plastic, software in een doosje, aangepaste re-issues van klassiekers, etc. Al maakten ze 1-op-1 identieke kloons van de originelen, dan was het alsnog niet goed door gebrek aan innovatie. Haha! Nu ikzelf wat hands-on ervaring heb met het Boutique format, is de zuurheid van bijvoorbeeld de comments op Gearspace des te lachwekkender.Neem aan dat je een smartphone gebruiker bent?So what?