Roland Boutique JD-08 versie van Roland JD-800

B19E4ACF-53BD-4EA6-8262-FB95ACAB5C13.jpeg

Er is weer nieuwe synthesizer uit gekomen uit de serie Boutique :

Roland Boutique JD-08 versie van Roland JD-800 Bron :
Roland JD-08

Specificaties :
Specificaties Roland : JD-08

 
In een demofilmpje van Roland kun je trouwens zien dat ze een handige truc hebben toegepast voor de controls. Zodra je zo'n kleinere parameter slider beweegt (Cutoff bijvoorbeeld), zal diezelfde parameter worden toegepast op de vier Palette sliders. Vervolgens kun je de parameter iets preciezer toepassen op de vier parts van een patch middels die vier sliders.
 
In een demofilmpje van Roland kun je trouwens zien dat ze een handige truc hebben toegepast voor de controls. Zodra je zo'n kleinere parameter slider beweegt (Cutoff bijvoorbeeld), zal diezelfde parameter worden toegepast op de vier Palette sliders. Vervolgens kun je de parameter iets preciezer toepassen op de vier parts van een patch middels die vier sliders.
Zo werkt het ook met de echte ;)

Overigens heb ik mijn order toch weer geannuleerd. Ik weet niet wat me bezielde gisteravond 😜 maar heb m niet nodig en ben ook principieel tegen zulke mini controls. Ook voelt het een beetje als terug gaan in de tijd. Er zijn veel interessantere moderne synths vind ik (en daar heb ik er ook al genoeg van 😜 - voorlopig)

Toch blijkbaar had ie een bepaalde aantrekkingskracht op mij…
 
Ik wist niet dat de JD-800 zwanger was...:luv:
leuk dingetje !
Zet maar op het lijstje... dat zou dan mijn eerste Boutique synth zijn...:okdan:
 
Laat ze nou gewoon eens een 4partial controller maken zodat je de zencore/jv1080/srx/xv5080 etc ermee kan bedienen, formaatje system8, ik zou er zou 1500 voor neerleggen. En dan hoeft er niet eens een soundengine in, puur midicontroller.


Die priegelzooi is gewoon een geprust met je 1cm faders jzs.
 
Die priegelzooi is gewoon een geprust met je 1cm faders jzs.
Dat gaat meevallen, als je een Kronos schermpje gewoon bent dan ben je er vlug vertrouwd mee.Groot voordeel, neemt weinig ruimte in in een kleine studiootje.En je hebt de kleinsynth van de JD in hardware voor je.🤏
 
Dat gaat meevallen, als je een Kronos schermpje gewoon bent dan ben je er vlug vertrouwd mee.Groot voordeel, neemt weinig ruimte in in een kleine studiootje.En je hebt de kleinsynth van de JD in hardware voor je.🤏
nou smaken verschillen, maar dan edit ik hem toch echt liever op een scherm
 
Geen idee. Ik weet niet of die JD-08 controller messages uitstuurt die de 990 kan ontvangen.

Als dat wel het geval is dan is de 08 wel een goed excuus om de 800 de deur uit te doen omdat ie wel erg veel ruimte inneemt voor een controller..
daarom!! en desnoods valt er wel wat te poorten denk ik om die jd08 alsnog aan die 990 te hangen
 
daarom!! en desnoods valt er wel wat te poorten denk ik om die jd08 alsnog aan die 990 te hangen
Ik las gisteren ergens in een Facebook group dat de JD-800 faders SysEx uitsturen, en de JD-08 stuurt CC uit. Ik kan niet beoordelen of dat helemaal waar is en of dat eventueel een probleem kan zijn
 
Ik las gisteren ergens in een Facebook group dat de JD-800 faders SysEx uitsturen, en de JD-08 stuurt CC uit. Ik kan niet beoordelen of dat helemaal waar is en of dat eventueel een probleem kan zijn
zijn dan wel echt kneuzen hoor daar bij roland.. how innovative
 
Ben verzot op de sound maar na de Jupiter8, D50, JV880 en D110 ben ik afgehaakt bij Roland (laatste 2 heb ik overigens nog). Honderden klanken gesampeld en kan daar nu wonderschone unieke pads/leads/fx mee maken met mijn MPC-One /Tal-sampler/ emulator X3. Dat is alles wat ik nodig heb. Het weerhoud me tevens om dit friemelspul te kopen.
 
Ziet er leuk uit. Ben eigenlijk al langer op zoek naar een wat meer hands-on rompler. Heb een jv1080 en een yamaha cs1x. Laatsgenoemde is nog enzigzins hands-on, maar helaas heb ik wat dode toetsen, dus die staat zielig in een hoekje, maar wil hem ook (nog) niet wegdoen.

Tof dat er een sampler in zit met 2 parts trouwens. Leuk voor jammen!
 
20 stemmig polyfoon bij deze JD-08 en bij de JX-08 vind ik dan wel weer leuk. Toen destijds de JU-06 niet 6 maar 4 stemmen bleek te hebben en de JP-08 niet 8 maar ook slechts 4 stemmen haakte ik meteen af.
 
JD-08 is zelfs tot 128 voices polyfoon schijnbaar, afhankelijk van hoe complex je patch is (zal wel van aantal lagen/"tones" per patch afhangen).
 
Back
Top