Nieuwe synth van IK Multimedia: UNO Synth Pro X

regular@2x.jpg


De opvolger van de UNO Synth Pro: de UNO Synth Pro X.


Qua sound engine bijna hetzelfde als zijn voorganger, maar dan met meer knoppen en een veel betere look (in mijn ogen).

Ik wordt er wel warm van! Vooral de dual resonante filters: ze klinken goed en dat zie je ook niet vaak (ook met flexibele routing - serieel/parallel) in een analoge synth met patch storage en ingebouwde FX.

De voorganger vond ik te lelijk en met een te slechte interface (te weinig knoppen) om me überhaupt in te verdiepen, maar deze ziet er wel mooi uit en de belangrijkste controls zijn direct binnen handbereik.


Prijs: rond de 590 euro.

USPX_render_front@2x.jpg


Bron: UNO Synth PRO X - Paraphonic Dual Filter Analog Synthesizer
 
Heb ze aan elkaar en de PRO duwt zn audio voor nu even door de audio in van de PRO-X
Prima toetsenbord leuk om snelle movements overheen te sliden.
Wat tegek is dat de editors anders zijn van beide synths dus geen conflict in Ableton.
T.B.C.

 
Inmiddels is de pro wel weer weg. Het toetsenbord vond ik toch niet zo geweldig dus daar moet nog wat op gevonden worden. De PRO-X is nog steeds baas van alles wat ik gestest heb afgelopen jaar en onder de 1000,-

Hier weer een nieuwe blije gebruiker:)

 
Ello uspx owners.. ik ben erg tevreden over de mogelijkheden van deze synth en wil deze ook graag tijdens ‘n liveset gebruiken.

Tot voor kort had ik de usb connector èn directe power aangesloten maar nu gebruik ik de usb connectie in de live setup niet.

Tot mijn schrik viel de uspx na een tijdje plotseling uit wat gepaard ging met een enorme noise, onacceptabel tijdens een gig.

ik kan het reproduceren door de power connector aangesloten op de uspx een beetje te bewegen..
Eerst vermoedde ik daarom een voedingsprobleem/kabelbreuk, dus heb de voeding los gemeten met een multimeter maar kan het euvel niet reproduceren..

Lijkt dus een los contact bij de power connector in de uspx… 🙁

Heeft iemand ooit eenzelfde ervaring gehad?
 

Attachments

  • IMG_3427.mov
    14,9 MB
Jeetje zeg daar zit je niet op te wachten tijdens een set. Heb het net gestest en ik kan behoorlijk wigglen en mn stroom blijft erop.
Heb wel een keer een vastloper gehad en moest toen een firmware reset doen.

Voor live set's kan het wijs zijn om gear te modden kwa power desnoods met tape of maak een accupack. Dit levert ook nog eens betere stroom.
Heb je het gemeld bij IKmulti? Hun helpdesk is helaas heel traag..
Wat jou zou kunnen doen is soundmachines – we play synthesizers! contacteren. Zij hebben de USPX ontworpen geloof ik.

Succes en laat aub weten wat de oplossing is! thx
 
Dank voor je reactie.
Hopelijk ist een productiefoutje/maandagochtend exemplaar en geen structure ontwerpfout of componentbezuiniging geweest.
Ik heb nog garantie dus meteen een rmr aanmaken bij bax.
 
Als de middelste pin in de aansluiting (aan de kant van de synth) uit 2 delen bestaat kun je eens kijken of je die met een dunne schroevendraaier wat verder uit elkaar kunt duwen waardoor je betere verbinding/hechting hebt met de plug. Niet alle aansluitingen hebben dit, maar wellicht de moeite waard even te checken.
 
Back
Top