Roland Jupiter-X en Jupiter-Xm

Click image for larger version  Name:	jupiter-xm_top_gal.jpg Views:	1 Size:	54,4 KB ID:	3703196



https://www.roland.com/nl/products/jupiter-x/
https://www.roland.com/nl/products/jupiter-xm/
 

Attachments

  • jupiter-xm_top_gal.jpg
    jupiter-xm_top_gal.jpg
    54,4 KB · Bekeken: 277
Last edited by a moderator:
Das de tweede keer inmiddels toch? Wanneer komt hij weer terug? ;)
Ja,blijven hangen in het X verleden is de beste manier om mijn leven te vullen.Er is niets na al die tijd wat voor nieuws is wat mij echt doet beslissen om iets te kopen.Geen Udo super Gemini of Groove 3rd wave die mijn belangstelling had.Soms moet je geduldig wachten wat je te horen krijgt om een beslissing te nemen.
Ja,denk eraan om er één terug aan te schaffen.
 
Ja,ben akkoord dat met de ACB synthese een betere benadering krijgt van de echte klank.Maar de beperking weegt niet op wat je kunt doen met Zenology.Onbeperkt uitbreiding en bewerking van je klank arsenaal via Roland cloud.
En in weze wie hoort het verschil tussen de echte en de 'valse' nog?Alleen een kenner als ik heb de Echte JP-8 gehad.En in vele opzichten klinkt de 'valse' nog beter.
 
Ja,ben akkoord dat met de ACB synthese een betere benadering krijgt van de echte klank.Maar de beperking weegt niet op wat je kunt doen met Zenology

Ik vind dat toch vooral een theoretisch verhaal.
Ik heb nu in de Fantom een aantal ACB instrumenten en de ABM varianten en als ik goed luister hoor ik wel verschil, maar wat er nou beter klinkt vind ik niet bij elke klank een uitgemaakte zaak.
 
jaa, het is niet dat je iets weg doet(2 keer zelfs)dat de liefde over is.Onderhuids bleef er wel iets broeden, waarom.
Meestal omdat iets nieuws dat uitkomt je denkt beter zal zijn.Je hebt in de beginne altijd dat wow effect dat snel kan uitdoven en na een tijdje besef je dat oude gloriën hun plaats verdienen.
Ook dat ik geen 4000 a 5000 euro nog wil uitgeven voor één synth.Tenzij er tweedehands het goedkoper zou verschijnen.Kijk als je tegenwoordig de Montage in een plugin kan steken, waarom nog zoveel geld uitgeven voor één?Voor een digitale synth,nee.


ik ken iemand die zijn X misschien van de hand wilt doen en als de prijs correct is, waarom niet.
Maar morgen is er weer een andere dag en denk ik misschien weer aan een andere synth.
 
Ik vind de Jupiter-X nog steeds een hele fijne bak, maar toegegeven er zijn een paar zaken die mij minder bevallen.
Zo vind ik dat de interface met de vele knoppen echt fijn als het op de modellen van oude bakken aan komt, maar vind ik XV-5080, ZenCore of JD-800 patches maken toch gedoe.
Het editen van klanken gaat prima als je het systeem een beetje doorhebt, maar echt een klank van 'scratch' opbouwen doe ik voornamelijk op de Fantom.
Een groter scherm en een handiger menu systeem was welkom geweest.
De editor die beschikbaar is gebruik ik amper, maar is verder dik in orde wat mij betreft.

Ik heb gisteren even met de Juno-X kunnen spelen.
Die is een inwendig vergelijkbaar, maar een stuk goedkoper en zou ook een overweging kunnen zijn.
Als schuiven je voorkeur hebben is hij ideaal denk ik, maar ik zou er mijn Jupiter niet voor inruilen.
 
Sound on sound.😀

Voordelen​

  • Het geluid.
  • Het ziet er prachtig uit.
  • Het geluid.
  • Het voelt stevig en robuust aan.
  • Het geluid.
  • Het is goedkoop voor alles wat het biedt.
  • Had ik het geluid genoemd?
 
Ik heb mijn x een paar maanden terug weggedaan. Zonder meer een uitstekend geluid, maar het maken van eigen patches vond ik te veel gedoe. Ik bleef daarvoor toch steeds teruvallen op mijn TI2
 
Ik heb mijn x een paar maanden terug weggedaan. Zonder meer een uitstekend geluid, maar het maken van eigen patches vond ik te veel gedoe. Ik bleef daarvoor toch steeds teruvallen op mijn TI2
Daarvoor doe ik een synth niet weg.De klank is allesbepalend voor mij.
 
Back
Top