Roland Jupiter-X en Jupiter-Xm

Click image for larger version  Name:	jupiter-xm_top_gal.jpg Views:	1 Size:	54,4 KB ID:	3703196



https://www.roland.com/nl/products/jupiter-x/
https://www.roland.com/nl/products/jupiter-xm/
 

Attachments

  • jupiter-xm_top_gal.jpg
    jupiter-xm_top_gal.jpg
    54,4 KB · Bekeken: 276
Last edited by a moderator:
Guys, ik heb een probleem. Ik heb sinds kort een Xm, net een proefmaand Roland Cloud aangevraagd. Ik kan dan alle packs downloaden. Als ik vervolgens de .sdz bestanden op een (door de Xm geformateerde stick) zet geeft de Xm 'Incorrect file'. Wat doe ik fout?
 
Hm....Ik heb iets soortgelijks gehad, maar niet met hetzelfde bestandtype geloof ik.
Ik heb nu geen tijd om het op mijn JP te checken, dus even uit het hoofd.

Staat er als je door je lijstje scrolled (in het JP menu) nog een bestand met dezelfde naam?
Als je die selecteert zou het moeten werken.
 
Guys, ik heb een probleem. Ik heb sinds kort een Xm, net een proefmaand Roland Cloud aangevraagd. Ik kan dan alle packs downloaden. Als ik vervolgens de .sdz bestanden op een (door de Xm geformateerde stick) zet geeft de Xm 'Incorrect file'. Wat doe ik fout?

Er zit een verschil in of je scene files of tone files importeert. Wellicht probeer je een scene file als tone te importeren of andersom?
 
ik probeer tones te importeren. ik zie in de menus niet een optie om scenes te importern. En volgens mijn zijn sdz bestanden tones
 
ik probeer tones te importeren. ik zie in de menus niet een optie om scenes te importern. En volgens mijn zijn sdz bestanden tones

Is je Jupiter wel geupdate naar de laatste versie? Als ik iets probeer te importeren krijg ik de mogelijkheid om tones of scene te importeren.
 
Laatste versie hier. Ik inmiddels ook antwoord van Roland zelf (best snel): Thanks for contacting us. The expansion files you're trying to install are for the Zenology plug-in and aren't compatible with the Jupiter-Xm. Those have to be purchased separately via lifetime keys.
 
Laatste versie hier. Ik inmiddels ook antwoord van Roland zelf (best snel): Thanks for contacting us. The expansion files you're trying to install are for the Zenology plug-in and aren't compatible with the Jupiter-Xm. Those have to be purchased separately via lifetime keys.


Huh, ik heb wel patches uit de Zenology expansion packs in mijn Jupiter X kunnen krijgen. Ik heb geen lifetime keys gekocht.

Hoe ik dat gedaan heb:

- Selecteer de gewenste patch
- Druk op write
- Sla de patch op in een user bank
- Vul een user bank met met patches die je op je hardware wil
- Als je klaar bent om te exporteren, klik opnieuw op write
- Klik op Export
- Klik op Hardware/ZC1
- Sla op op USB stick
- Importeer in je hardware en done
 
Huh, ik heb wel patches uit de Zenology expansion packs in mijn Jupiter X kunnen krijgen. Ik heb geen lifetime keys gekocht.

Ben je niet in de war met soundpacks?
Bij de expansion packs worden behalve patches ook nieuwe samples geïnstalleerd.
 
Huh, ik heb wel patches uit de Zenology expansion packs in mijn Jupiter X kunnen krijgen. Ik heb geen lifetime keys gekocht.

Hoe ik dat gedaan heb:

- Selecteer de gewenste patch
- Druk op write
- Sla de patch op in een user bank
- Vul een user bank met met patches die je op je hardware wil
- Als je klaar bent om te exporteren, klik opnieuw op write
- Klik op Export
- Klik op Hardware/ZC1
- Sla op op USB stick
- Importeer in je hardware en done

Ah, dus je hebt het per patch gedaan? Makes sense. Ach, voor 1 euro per 32 sounds vallen de kosten nog wel mee. Wel stom dat deze banks dan gekoppeld zijn aan mijn account, dus dat de volgende eigenaar van mijn Xm er in principe niets aan heeft (tenzij hij zelf nooit een account aanmaakt).
 
Lifetime key voor ZENOLOGY pro kost 229 euro en als je jaarlijks betaalt ;99 euro.Dus na goed 2 jaar ben je eruit.Is het dan niet beter ineens zenlogy te kopen.Dan moet je wel de soundpacks kopen.Wat is de beste deal?Zie ik hier iets over het hoofd?
 
Er is een update voor de Jupiter-X (ver.1.40) en tevens een model van de JD-800 voor de Jupiter X/Xm worden aangeschaft.


Additional Functions / Functionality Improvements
  • The "JD-800 Model Expansion" Roland Cloud content (available for purchase) is now supported.
  • MFX types have been added (Phonograph, Exciter, and JD-Multi).
  • SYSTEM/SCENE effect types have been added (Chorus: JV Chorus, Reverb: Gated Reverb).
  • MFX types can now be classified by category.
  • MIDI Control Change (CC) messages are now effective with specific tone parameters.
  • The MODEL RD-PIANO can now also be used with PART 2 through 4.
    * When RD-PIANO is used with a PART from 2 to 4, ordinary MFX is applied instead of the model-specific Sympathetic Resonance effect.
  • TONE values are now also concurrently initialized during SCENE initialization.
  • It is now possible to manipulate HPF parameters using the HPF knob at the TONE EDIT screen when using ZEN-Core Tones.
  • It is now possible to manipulate PULSE WIDTH MOD and CROSS MOD parameters using the OSC3 / OSC4 slider when using JP Model Tones.
Bug Fixes
The following bugs were fixed.
  • Minor bugs have been fixed.

Voor het JD-800 expansion model kan via RolandCloud voor $ 149,- een lifetime key worden aangeschaft.
Pro members kunnen de JD-800 voor Zenology installeren.

 
Uitgeprobeerd en zeer goede klanken, maar ik heb de echte in huis staan de JD-990.Er gaat niets boven de echte originele klanken van de JD die dringen meer door meer diepgang, resoneert meer en geeft dus meer warmte af waardoor ze machtiger gaan klinken,dikker.Gaan meer op de voorgrond staan.Er zijn verschillen in de klankkleur ook,nietemin een geslaagde imitatie van Roland en zeker een surplus voor de verdere uitbreiding van de mooie reeks en degene die nog gaan komen in de toekomst.
 
Zou deze jd800 model expansion dan ook weer met wat vertraging naar de Fantom komen of wellicht meteen al? Ze zeggen alleen ‘compatible hardware’ maar het is eigenlijk wat ze zelf kiezen compatible te laten zijn.
 
Ik heb geen echte JD-800 of 990, dus die kleine verschillen in klank zijn voor mij niet van belang.
De JD-800 was altijd wel een soort van droombak in de tijd dat ik niet mij meer dan Casio kon veroorloven, dus dat ik die nu mijn JP kan proppen vind ik wel aangenaam.

Qua update vind ik vooral de directe bediening van de PWM in de Jupiter-8 erg welkom.
Ik vond het een zeer ernstig gemis dat de Pulsewidth niet direct te besturen was, maar via een menu ingesteld moest worden.
 
Interessant! Zouden hier dan ook alle waveforms inzitten? Als ze ook alle expansions zouden toevoegen dan zou ik serieus overwegen om mijn jd990 in te ruilen...
Die gaan er volgens mij zeker komen in de volgende updates.En de JD wegdoen ik zeker niet.Zeker met de vintage card gewoonweg superieur.
 
Laatste tijd krijg ik meer en meer Xachtmerries,stemmetjes in mijn hoofd die zeggen kopen.
Wordt steeds interessanter met die nieuwe modellen.
Ik heb meer en meer de indruk die die klanken op de X dieper, breder,krachtiger klinken dan de klanken in de cloud.Je hebt ook die M en S filter nog, en de temperatuur regelaar en zelfs de ouderdom instellen kan je de klank nog mooi veranderen.
Ja soms geeft tijd en geduld je goede, wijze raad om de juiste beslissing te nemen, het halsoverkop kopen, dat abrute is gedaan.
 
Back
Top