Behringer Odyssey

Ze hebben wel lef hoor! Ondanks dat deze al lang geleden door Korg was gekloond. Als het geluid van deze Behringer dichter bij het origineel komt (scherpere vco's en dunner) en de midi-implementatie beter is (ik heb nu geen geluid dus kan dat nu niet beoordelen), dan heeft hij voor mij wel bestaansrecht.
 
Ik vind Behringer ECHT een foute fabrikant door te profiteren -wegens verlopen patenten- op andermans successen met goedkope onderdelen uit Nippon. Natuurlijk is hier een doelgroep voor én hoe lang gaan ze mee ? maar dan koop je weer een nieuwe. Hebben ze dat ook niet heel wat jaren terug met Mackie mixers gedaan ? Kennen jullie de Tandy winkels nog met de Realistic Moog...
 
Ze hebben wel lef hoor! Ondanks dat deze al lang geleden door Korg was gekloond. Als het geluid van deze Behringer dichter bij het origineel komt (scherpere vco's en dunner) en de midi-implementatie beter is (ik heb nu geen geluid dus kan dat nu niet beoordelen), dan heeft hij voor mij wel bestaansrecht.

Korg odyssey is gewoon de sound van het origineel , tenminste ik zeur niet over zo minimaal verschil , aan de MIDI kan veel meer met opslag enz. Waarom dat het de odyssey is gewordene niet de 2600 kan ik alleen raden dat korg nog met een cloon uit komt. En twee jaar later met een eigenbaksel met een derde van de prijs.

Realistic Moog was een echte Moog. Mss niet gemaakt door Bob Moog net zo als de Prodigy , komt wel uit de Moog fabriek.ik weet bit zeker of de GM1 ook echt in de vs is gemaakt.
 
Laatst gewijzigd:
Korg en Roland klonen toch ook hun eigen en andermans items?! waarom zou B daar dan niet nog eens overdoen? van de ene kant vind ik het wat cheapo om te klonen van de andere kant houdt het de synths wel in 'leven'. Zat al te denken aan de Korg oddy module maar dat laat ik nu maar zitten. Behringer is lekker bezig en zal een super omzet hebben. Ben doorgans niet zo enthousiast over B. maar heb de Model D al en die bevalt heel goed en er gaat meer volgen, zoals de Neutron wil ik ook zeker hebben vanwege de CEM's-toch weer een andere sound. Toch zou ik bv de Model D in een 1,5 a 2* zo grote behuizing willen zien. Vind de knoppen toch wel erg iel.
 
Korg odyssey is gewoon de sound van het origineel , tenminste ik zeur niet over zo minimaal verschil
Ik ook zeker niet! Ik heb het origineel ook gehad (halverwege de jaren negentig) en de klank van de Korg Arp bevalt me beter. Een vette klank kan je altijd dunner maken, andersom wordt lastiger. Maar ik ken muzikanten die van het origineel hielden en vanwege de vco's niet aan de Korg Arp wilden.
 
Ik vind Behringer ECHT een foute fabrikant door te profiteren -wegens verlopen patenten- op andermans successen met goedkope onderdelen uit Nippon. Natuurlijk is hier een doelgroep voor én hoe lang gaan ze mee ? maar dan koop je weer een nieuwe. Hebben ze dat ook niet heel wat jaren terug met Mackie mixers gedaan ? Kennen jullie de Tandy winkels nog met de Realistic Moog...

Korg en Roland doen het ook, dus waarom zou Behringer fout zijn... De Japanners aapten vroeger zelf ook alles na.. Ik vind het wel slim en ben ook eigenlijk wel aangenaam verrast wat Behringer doet.

De Realistic Moog was gewoon een low- budget Moog die in de RadioShack winkels werd verkocht voor thuisgebruik... Wel gewoon een echte Moog dus.
 
Laatst gewijzigd:
én hoe lang gaan ze mee ?

Ik denk stukken langer dan de periode die gear normaal gesproken in jouw studio vertoeft als ik je activiteiten in de marktplaats zo zie :D

Maar goed, het hele idee van patenten die verlopen is juist ooit in leven geroepen om te zorgen dat een goed idee niet eeuwig exclusief uitgemolken kan worden. Stel je voor dat er een patent zat op de analoge oscillator of een ander cruciaal synth-onderdeel dat nooit zou verlopen en in handen was van een partij die grof geld vraagt voor gebruik zonder er zelfs iets nuttigs mee te doen. Of gebruik helemaal zou verbieden.

Ik denk dat het juist een goede zaak is dat zaken op een gegeven moment in het publieke domein belanden waardoor je enerzijds betaalbare alternatieven krijgt voor een duur (of misschien niet eens meer leverbaar origineel) en anderzijds fabrikanten gedwongen worden verder te kijken en te innoveren in plaats van achterover te leunen en op de kip met de gouden eieren te blijven vertrouwen. We zien de afgelopen jaren een enorme boom op de hardware markt, varierend van clones tot 'hommages' tot doorontwikkelingen tot compleet nieuwe dingen, na een aantal jaren van stilte omdat iedereen naar plugins en controllers zat te kijken en dacht dat hardware dood was. En terwijl bijna alle bedrijven die de nu zo geliefde klassiekers maakten kapot gingen in de jaren 80 en 90 hebben we nu weer een heleboel clubjes van groot tot klein die actief bezig zijn en hun broek prima op te lijken kunnen houden, als Superbooth dit jaar representatief genoemd mag worden. Wees blij man.
 
Wat ik ook een positief punt vind is dat Uli dan wel betaalbare clones op de markt brengt maar in ieder geval ze zodanig maakt dat velen ze zeker voor het geld een heel goed alternatief vinden.

Je koopt in ieder geval een echt instrument en dat is beter dan Roland met z'n boutique line want ze maken wel reclame voor lekker handzaam enz bij Roland maar de meesten hadden toch liever iets gezien wat een beetje meer op het origineel lijkt.
 
Ik denk stukken langer dan de periode die gear normaal gesproken in jouw studio vertoeft als ik je activiteiten in de marktplaats zo zie :D

:) maar je weet niet wat hier al jaren staat... ha ha

enne natuurlijk ben ik blij, vooral om de grote groep die zich hierdoor dergelijke imitatie-synths kunnen permitteren. Hoop dat Behringer ook iets van Alfa gaat klonen, dan kan ik binnenkort ook de Stevio QV kopen ;)

Ach het blijft een persoonlijk iets en met wat minder budget kan je nu prachtige dingen kopen.
 
Zeker, er zijn zoveel mogelijkheden nu, je bent toch een kind in de snoepwinkel joh.

Persoonlijk ben ik tot nog toe niet zo geinteresseerd in de klonen van Behringer omdat het vooral apparaten betreft waar ik niet zo veel mee heb. Maar dit kan goed veranderen als de UB-Xa op de markt komt. Ik ben een grote fan van de oude Oberheim sound, maar de combinatie van de exorbitant hoge tweedehands prijzen en de nadelen die komen kijken bij vintage (onderhoud, slijtage, gebrekkige/non-existent MIDI implementatie etc.) weerhouden me van aanschaf. Als daar een betaalbaar alternatief* voor komt die ook nog eens de voordelen heeft van een nieuw apparaat dan zou ik daar heel blij mee zijn.

* En daar reken ik de OB-6 niet onder aangezien deze voor mij niet klinkt als een classic Oberheim.
 
Gaaf ding, als dit ding een beetje klinkt en voor een paar honderd euro hier in de studio kan komen zeg ik laat maar komen.
 
Dat Behringer synths namaakt die al jaren uit productie zijn vind ik juist wel mooi. Ik denk niet dat dat Korg het alleenrecht heeft omdat ze toevallig eerst waren, een kloon is een kloon.

Maar heel interessant vind ik het niet. Geef mij die Behringer Neutron maar! Die doet teminste iets nieuws
 
- BH Odyssey
- BH Neutron
- BH Pro 1
- BH 808
- BH VC340
- BH Model D
- BH Deepmind ( eigenlijk een soort juno/ob matrix kloon)

OMG, tuurlijk zijn de mensen die te veel voor oude vintage meuk hebben betaald op hun tenen getrapt.
En zullen die me comentaar komen zoals: de echte klinkt beter, dikker, duurder is niet smd etc.
Ik heb er dan over de bezitters van het origineel dat gekloned is.
Persoonlijk spreekt de Neutron mij met meest aan. Maar ja als je al een paar analoge synths heb zie ik de noodzaak van meer analoog niet echt in.
BH is slim en waar Roland grote fouten heeft gemaakt pakt BH het op.
Lijkt me nu wel dat we over de piek van het nieuwe analoog heen raken en de tijd van hybrides // sampling graintables etc gaat nu komen. Iig dat hoop ik.
 
Ik vind het toch merkwaardig: toen Behringer met hun clone plannen kwam aanzetten werden ze overal weggelachen. Als je nu de fora moet geloven mogen we Uli en co bij wijze van spreken gaan huldigen als ware volkshelden. Principes vliegen toch wel echt in duizelingwekkende vaart de deur uit als er een goedkoop product tegenover staat. Het is echt consumentisme van de onderste plank. Hebzucht maakt blind zeker?
 
Ik vind het toch merkwaardig: toen Behringer met hun clone plannen kwam aanzetten werden ze overal weggelachen. Als je nu de fora moet geloven mogen we Uli en co bij wijze van spreken gaan huldigen als ware volkshelden. Principes vliegen toch wel echt in duizelingwekkende vaart de deur uit als er een goedkoop product tegenover staat. Het is echt consumentisme van de onderste plank. Hebzucht maakt blind zeker?


Ik ben het met je eens. En, waarom zouden synthesizers uberhaupt "betaalbaar" (wat dat dan ook mag inhouden, mensen kopen ook telefoons voor 1000E..) moeten zijn. Dat begrijp ik ook niet.
En ook dat nu sommigen de oude classics afdoen als te duur en rommel is tenenkrommend.
 
En, waarom zouden synthesizers uberhaupt "betaalbaar" moeten zijn.

lulzsec-avatar.jpg
 
Back
Top