udo super gemini 20 voice hybrid-synth


20 Stemmige hybride synth met FPGA oscillatoren.
Ribbon sensor
binaural design
Bi-timbral
Prijs ?

UDO-Super-Gemini-770x425.jpg
 
Tis echt een hele mooie machine die Moog One, ik ben het wel met je eens dat schermen op HW synths contraproductief werken. Daarom lijken mij die UDO bakken erg tof. Op het moment dat je op displays enzo moet kijken is het toch al snel minder vind ik. Had ik ook als met 3-4 oscs bakken met elke OSC onder een drukknop met maar 1 setje controls per osc en dus heel de tijd een brainzap krijgt als je iets wilt aanpassen en je dan moet gaan zitten kijken op welke laag je bezig bent. Of 3-4 ENVs met maar 1 set controls. Na heel veel jaren erachter gekomen dat dat voor mij niet werkt.

WYSIWYG is erg belangrijk voor mij persoonlijk. Plugins met meerdere lagen heb ik eigenlijk hetzelfde mee. Bijv Pigments/Falcon/OpSix/WaveState e.d. Daar doe ik dan in de praktijk nix mee. Gewoon simpele layouts op een scherm werkt het lekkerste, vind ik dan.
 
Het scherm in de Moog One wordt eigenlijk alleen echt gebruikt voor de 'verdiepings' parameters onder de 'more' knoppen per module. Alle standaard synth functies (and then some) zitten gewoon op de frontend en is vrijwel geheel 'one knob per function'. Dus voor het grootste deel van je sound design kun je prima zonder scherm werken. Pas als je echt de diepte in gaat met de extra parameters en mod matrix komt het scherm in beeld. Dat is ook wel echt nodig, want ik zou niet weten hoe je anders zo'n uitgebreide synth met zoveel opties zou kunnen maken. Het interface design van de One is wat mij betreft echt briljant.
 
@Nap ok nou ja ik doe eigenlijk alles emperisch. In de praktijk heb ik dus bijv. met mn pro-x een harder uit signaal met gebalanceerd.. dus ja
Je mag langskomen om het te horen haha.
 
Laatst gewijzigd:
die moog one is een beetje een uitzondering want je hebt daar wel gewoon alle oscs en env etc gewoon op je frontpaneel (geloof ik dan, ik heb er geen). zon modmatrix is nog wel okay uiteraard in een menu.
 
Ik heb nog van die EBTECH convertors liggen hier he, zelf geimporteerd uit de USA.
8x LINE in/uit naar balanced of andersom, incl hum removert :P

ik heb er nog 3 liggen (19" racks) voor de liefhebbers.
 
die moog one is een beetje een uitzondering....
Trekt ie ook het laag weg bij opvoeren resonantie? :D Sorry kon het niet laten. In mijn oren is dat namelijk geen signature sound maar een gebrek aan componenten. Zou het goed nieuws vinden om te horen dat een ONE de functie op zn minst in en uit kan schakelen.
 
Ik geef toch de voorkeur aan gebalanceerde uitgangen. Daar kun je altijd TS=kabels op aansluiten. Maar ik geef toe dat ik het verschil niet hoor, behalve bij de V-Synth GT.

Ik moet die Gemini echt horen voordat ik hem koop want die beslissing valt of staat met het geluid. De gebruikersinterface, expressiemogelijkheden en bouwkwaliteit vind ik al pluspunten.
 
Ik geef toch de voorkeur aan gebalanceerde uitgangen. Daar kun je altijd TS=kabels op aansluiten. Maar ik geef toe dat ik het verschil niet hoor, behalve bij de V-Synth GT.
Ok, dat is dus opmerkelijk bij Synth GT dus ook. Dit is effe offtopic dus hopelijk is het ok.. Maar ik heb dus bij twee stuks gear nu lopen checken met zowel importeur developers en gebruikers die kabels hebben lopen testen. Er is wel degelijk vershil in kabel type en kwaliteit over korte afstanden. En dan hebben we het niet perse over ruis of hum maar over frequentie bereik en loudness. Dus gewoon in de praktijk inpluggen en luisteren, db meter bekijken en ervaring delen.
 
Trekt ie ook het laag weg bij opvoeren resonantie? :D Sorry kon het niet laten. In mijn oren is dat namelijk geen signature sound maar een gebrek aan componenten. Zou het goed nieuws vinden om te horen dat een ONE de functie op zn minst in en uit kan schakelen.
Het is een eigenschap van het Moog ladderfilter, dus 'by design'. Maar de Moog One heeft ook nog een ander filter aan boord ook, SVF. En je kunt het ladderfilter ook op 1,2 of 3 pole instellen ipv alleen 4 pole.
 
Gebalanceerd vs ongebalanceerd [...] Leuk voor de specsheet, in de dagelijkse praktijk niet echt een ding.

Nog een stapje verder off-topic, maar ik weet uit heel betrouwbare bron dat de XLR-uitgangen van de Modal 002 en 008 aan de binnenkant ook gewoon ongebalanceerd zijn. Het ziet er 'exclusiever' uit, maar heeft dus verder geen functie.
 
@Nap Nou ja als je wilt kun je de ONE gewoon modden.. ja sorry ik mis het Fanboy gen voor synths en personen. (alhoewel.. kan wel fan zijn van een product als ik eerlijk ben) Maar ik doe niet aan verheerlijking van een merk.
A Transistor Ladder Filter:

- Based on the Moog Transistor Ladder Filter
- Compensation for loss of bass in high resonace settings via potentiometer
- 6,12,18,24 dB/Oct selectable via potentiometer or CV!
- 2 Inputs with attenuator for audio and CV
- Seperat V/Oct input.
- Input-Drive indicator LED
- 8HP
 
Waarom zou ik dat in godsnaam willen? 😂 Ik heb geen probleem met het filter en dat heeft niet zoveel met fanboy genen te maken 🙄
 
haha ja joh ik zit ook maar te dollen, synthforum is voor mij niet altijd 100% serieus hoor.. Tis meer dat nu ik wat "understatement" actiever ben op het forum dat ik een beetje grote mond krijg. En ik ook onder een andere naam sinds een paar jaar hier vertoef...

Ik vind het wel leuk om iets toe te voegen en ik leer ook van jou en andere peeps..
 
Ik geloof dat het niet de bedoeling is dat je hier met meerdere accounts actief bent?
Nee doe ik ook niet! Toen met overgang van nieuwe synthforum kreeg ik ineens een nieuwe naam heel gek en is mijn oude account verloren gegaan.. ik zocht gister nog iets op mn oude naam maar dat is allemaal weg
 
haha wie het raad krijgt een gratis plug-in van me!
Wat ik ook gek vind is dat MstrFx sinds 2009 lid is.. dus ja vraag me niet hoe en wat
 
Zoveel mensen die komen en gaan dus raden is moeilijk.
Denk niet dat je tussen de azijn zeikers zit daar zijn je bijdrages to positief voor.

1703164171999.png


FF on topic ben nu eigenlijk niet meer negatief over deze synth en vind het een prachtig ding.
DUA timbral bakken met alle knoppen in 2 voud is ook wel tof.
 
Back
Top