Udo Super 6

Best wel benieuwd naar dit apparaat! https://ask.audio/articles/udo-annou...g-hybrid-synth

12 voice polyphonic binaural analog-hybrid synthesizer, gemaakt door een nieuw bedrijf in de UK, opgericht door de designer van de Modal 008

Click image for larger version  Name:	3F9840CE-4927-41E5-8F6F-F6BC16993090.jpeg Views:	1 Size:	51,8 KB ID:	3681734
 
Nog steeds helemaal tevreden met de UDO? Er mag hier weer een polysynth bijkomen, vandaar... :)
 
Nog steeds helemaal tevreden met de UDO? Er mag hier weer een polysynth bijkomen, vandaar... :)
Octaaf te weinig(wat is dat toch tegenwoordig(2,3,4 octaven),misschien dat ze weten dat velen weinig of niet kunnen spelen.
Waarom ze de 6 geen goede effecten hebben bijgeleverd vind ik raar, want de meesten sluiten direct een box op aan.Verder zeer goede klanken een puike synth!
 
Als ik nog eens een HW synth zou kopen, zou dit een hele grote kanshebber zijn.
Sound is heel erg mooi, aparte manier van synthese met die 2e OSC en looks/controls zijn ook dik in orde
 
Het duurde even voordat ik helemaal overtuigd was, maar ik ben nu wild enthousiast. Hij kan niet alles goed, maar zeker met wat externe effecten is ie geweldig. Een heel eigen karakter, kan goed jaren 80 synths nadoen, maar ook PPG achtige shit, en klinkt heel vet. De UDO, wat drums en bas, en je maakt een complete CD. Inspirerend ding.
 
Toen de UDO op de markt kwam had ik budget en stond voor een dilemma. De Summit of de UDO. Het is de eerste geworden.
Hoeveel demo's ik ook van de UDO hoor, ik kijk naar mijn Summit en moet dan steeds glimlachen. De UDO op zich is best ok, maar ik vrees dat de Summit van een ander kaliber is...

Er zijn nu eenmaal de technische verschillen :

- Chorus / Delay vs Distortion, Chorus, Delay, (onwaarschijnlijk straffe) Reverb - alle FX met aparte modulatie mogelijkheden
- 2x OSC vs 3x OSC + Noise
- 16 custom waves vs 3x custom wavetables
- 12 voice vs 16 voice met Dual - Layer - Split mode
- 24 dB LP VCF vs 24/12 LP, BP, HP, Dual VCF met overdive
- 2 ENV's vs 3 ENV's
- 1 LFO vs 8 LFO's !!!
- 4 octaaf vs 5 octaaf
- (veel te hoge prijs) UDO vs Summit 25% goedkoper bij relaease (nu +/- hetzelfde)

Dan de marketing truuk met het Binaural effect. Wel leuk maar op gegeven moment lijkt het als steeds dezelfde saus over alle patches... en is mits juiste inzet van
Chorus, Unison en voice spread op de Summit krak het zelfde.

Breek ik de UDO af ? Neen. Leuk ding, maar zeker geen toverij. Hij is gewoon veel te duur. 1395€ was een correcte prijs geweest. Imo is de UDO niet meer dan een Juno 106 on steroïds...
 
Laatst gewijzigd:
Breek ik de UDO af ? Neen. Leuk ding, maar zeker geen toverij. Hij is gewoon veel te duur. 1395€ was een correcte prijs geweest. Imo is de UDO niet meer dan een Juno 106 on steroïds...
Ik heb vroeger een Juno 106 gehad. Je mag natuurlijk een sterke voorkeur voor de Summit hebben maar als ik de UDO in vids hoor dan zit deze wel ff een paar levels hoger dan de Juno. Dus ik denk dat je de UNO toch iets tekort doet...qua prijs had deze inderdaad wel iets goedkoper mogen zijn.
 
Dan de marketing truuk met het Binaural effect. Wel leuk maar op gegeven moment lijkt het als steeds dezelfde saus over alle patches...
Tja ,voor de solo synthplayer leuk,maar in tracks quasi onbruikbaar vooral..je mix word er soep van.
 
We are proud to announce the release of the Super 6 Desktop. Our brand new, compact and no-compromise take on the Super 6 — offering the irresistible combination of a powerful and accessible musical instrument with flexible and immediate control, gorgeous analog sound and unrivalled build quality. All in a desirable portable format designed to open the Super 6 to a new audience. Stay watching UDO channels for more info soon!

Prijs?Schat rond de 2000 euro.En nu ik een groter tafel heb,wie weet.
 
Toch wel een mooie synth, blijft me wel intrigeren. Nu ff niet na net een prophet10 te hebben gekocht, maar wie weet ooit.

Had stiekem een beetje gehoopt dat ze met een "nieuwe" synth zouden komen.
Haha, ik zit in dezelfde hoek, super mooi en lijkt me erg leuk, maar nu nog ff niet, maar ooit vast wel :P

het prijsverschil vind ik wel bizar (250,- tov een keyboard), of is dat een retail price waar nog wel wat vanaf gaat?
 
Haha, ik zit in dezelfde hoek, super mooi en lijkt me erg leuk, maar nu nog ff niet, maar ooit vast wel :P

het prijsverschil vind ik wel bizar (250,- tov een keyboard), of is dat een retail price waar nog wel wat vanaf gaat?
Ooit idd ;)

Goede vraag over de prijs, is idd een klein verschil. Udo is een kleine en nieuwe speler met best een flinke synth, dus die zullen graag snel wat ROI willen hallen.
 
Back
Top