udo super gemini 20 voice hybrid-synth


20 Stemmige hybride synth met FPGA oscillatoren.
Ribbon sensor
binaural design
Bi-timbral
Prijs ?

UDO-Super-Gemini-770x425.jpg
 
Ja,De Gemini is stilletjesaan te horen op YT hier en daar.
Ik denk een reverb pedaaltje of plugin erop,je geweldige ambient sounds kunt maken.De laatste dagen terug intenser naar de UDO 6 geluisterd.
Ja,m'n PX zou wel eens te koop kunnen gaan staan.
 
Laatst gewijzigd:
Een tijdje links laten liggen en dan weer opgeraapt.En een paar demo's meer op YT verschenen en breng je dat weer op andere gedachten van aanschaf van een synth.Mag zeker niet beginnen om weer eens een reeks demo's te horen van 3rd wave omdat weer mijn idee van aanschaf gaat veranderen.Om van te toetsentanden.🤔
 
Ik heb de UDO 6 gehad en die vond ik helemaal niets. Geen fijne sound. Van de Gemini ben ik erg gecharmeerd (dubbele layer en MPE), maar heeft die niet uiteindelijk dezelfde sound?
Dezelfde SSI-2144 filter chips, als dat het karakter is dat je bedoeld?
Voor de rest vind ik de UDO 6 super klinken, in mijn mening de best klinkende analoge poly in mijn arsenaal
 
De één vind het niets en de andere kan er niet over zwijgen, zo moet dat zijn, diversiteit.Anders horen we allemaal hetzelfde en dat gaat op den duur vervelen niet?
Dankzij de gemini heeft mijn denkbeeld over de udo wel wat veranderd.Meer custom klanken gehoord de laatste tijd, heel inspirerend en boeiend.En de algemene opinie is zeer positief over deze synth.
 
De één vind het niets en de andere kan er niet over zwijgen, zo moet dat zijn, diversiteit.Anders horen we allemaal hetzelfde en dat gaat op den duur vervelen niet?
Dankzij de gemini heeft mijn denkbeeld over de udo wel wat veranderd.Meer custom klanken gehoord de laatste tijd, heel inspirerend en boeiend.En de algemene opinie is zeer positief over deze synth.
helemaal mee eens.
 
Deze komt er zeker, al begin ik er pas voor te sparen ergen half 2024, nu met andere dingen bezig.

Ik wil deze opstellen met een Jupiter 6, juno106 en Deemind12
Dat krijgt dan de naam "steepjesnest", de basis voor de Album "streeps"
 
In 2024 ga ik een (dure)hardware synth(s?)kopen.Deze staat voorlopig op één.De laatste demo's doet me verbazen.De workstation Montage m en groove 3rd wave staan ook nog altijd op het podium.En zoals wedstrijden kunnen gaan, het podium kan nogal eens veranderen.
 
Egt een mooi ding, ik zou hem zeker weten gekocht hebben als ik nog aan HW zou doen :)

Geen menus (of heel weinig als ik zo kijk) en boordevol controls, de sound vind ik ook heel erg okay.
 
Ik heb gisteren nog eens naar een uitgebreide demo van J3PO zitten kijken op de Super Gemini, maar ondanks dat ik het een fraai vormgegeven synth vind, voel ik de sound toch echt niet. Plat, doods, generiek, meh. En nu is J3PO uitgerekend een van die talentvolle synth/keyboardspelers die zelfs een Timbre Wolf nog wel gaaf zouden kunnen laten klinken. Het zal vast een leuk ding zijn om mee te werken, maar een karakterbak waar het charisma uit komt druipen hoor ik er niet in.
 
Aangezien ik de Moog One het bakbeest van de eeuw vind maar die ik niet ga betalen, zoek ik alternatieven die me ook kunnen bekoren.En deze is er één van.
Zoals ik vroeger ooit eens zei en graag herhaal:
De één vind het niets en de andere kan er niet over zwijgen, zo moet dat zijn, diversiteit.Anders horen we allemaal hetzelfde en dat gaat op den duur vervelen niet?
 
Ja op zich wel, maar ik vind bij deze synth frappant dat de uitvoering eigenlijk heel mooi is, maar tegelijkertijd doet deze synth niet echt iets nieuws of beters tov wat er al is imo. Dan vind ik de andere synths op je shortlist zoals de Third Wave een stuk interessanter.
 
Weet je waar ik mezelf op betrap. Dat ik heel snel oordeel en er later op terug kom. Soms van wow naar dit is niks en andersom. Dit zie ik ook in Yt filmpjes. Wat de 1 een gaaf geluid vind is bij de ander mwa.. en andersom. Je moet tijd doorbrengen met een synth om er iets uit te halen wat bij je past. Afgelopen week weer geleerd. Wat je wel leert door de jaren met kwaliteit gear gehad te hebben is het levendige, organische en geluidsdruk te herkennen. Tenzij je echt per se glitchy digi wilt.

3th wave, Gemini vind ik toch beide even spannend. Maar ik koop niks meer boven de 1K sinds mn subwoofer, ik laat het allemaal aan me voorbij gaan... niet meer nodig hiero. Koop een subwoofer had ik dat al gezegd? ;)
 
Ik heb gisteren nog eens naar een uitgebreide demo van J3PO zitten kijken op de Super Gemini, maar ondanks dat ik het een fraai vormgegeven synth vind, voel ik de sound toch echt niet. Plat, doods, generiek, meh. En nu is J3PO uitgerekend een van die talentvolle synth/keyboardspelers die zelfs een Timbre Wolf nog wel gaaf zouden kunnen laten klinken. Het zal vast een leuk ding zijn om mee te werken, maar een karakterbak waar het charisma uit komt druipen hoor ik er niet in.
Ik heb de Super 6 gehad en die wilde ik (net zoals alle andere aankopen) echt geweldig vinden. Ik kreeg er alleen geen enkele sound uit waar ik warm voor liep. Een beetje zoals je het hier beschrijft. Die Super Gemini vind ik echt een geweldig idee. Twee synth engines tegelijkertijd bedienen lijkt me echt super intuïtief en fijn werken. Ik ben alleen bang dat ik net als bij de Super 6 ga afhaken op die sound. Voor zover ik begrepen heb zijn de synth engines tussen beide nagenoeg identiek, toch?
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Aangezien ik de Moog One het bakbeest van de eeuw vind maar die ik niet ga betalen, zoek ik alternatieven die me ook kunnen bekoren.En deze is er één van.
Zoals ik vroeger ooit eens zei en graag herhaal:
De één vind het niets en de andere kan er niet over zwijgen, zo moet dat zijn, diversiteit.Anders horen we allemaal hetzelfde en dat gaat op den duur vervelen niet?
Ik ben benieuwd of Moog daadwerkelijk de productie van de One weer gaat oppakken. Zo niet, dan kan je er maar beter gauw eentje oppikken tweedehands, want als ze dat niet doen, dan worden die straks echt onbetaalbaar schat ik zo.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Een 16 voice is al redelijk onbetaalbaar geworden... Dik 3-4k meer dan ik in 2019 betaalde. Nog steeds het geld waard (there's nothing like it) maar het is wel een hoop.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
En daarom kan de UDO me andere kansen aanbieden.Er zijn tal van klanken die ik zelf beter vind dan de One.
Een zeer duidelijk ontwerpfilosofie, geen scherm, voelt aan als een echt instrument,duidelijk controle zonder verward te geraken.Geweldige stereo mogelijkheden tussen de layers.Poly AT,touch strip die je kunt programmeren.
Een vlaggenschip onder het commando van de One.💪
 
Goedemorgen, Ik heb jaren geleden in bax met het laatste showmodel Moog one lopen rommelen samen met een music buddy. 8 voice voor 3999,- We werden allebij een beetje hebberig en hebben een half uur nagedacht en toch niet gedaan. Ondanks dat het een topprijs was, zeker gedeeld door 2. Toen al, toch in het achterhoofd dat we er toch niet het maximale uit uit gingen halen en dan is 4k toch voor andere dingen inzetbaar(toen ik nog in de markt was). Ik had hem in retrospect ook zeker al weer verkocht door de jaren. Maar als je een verzamelaar/of een echte toetsenist of sound designer bent snap ik dat je de ONE in je collectie wilt als je het geld hebt liggen.

Maar bij de Gemini, puur op wat ik online heb gezien/gehoord is het eerste wat ik dacht.. zonder specs te vergelijken, wow. Dit kan wel eens de nieuwe CS-80 worden van deze tijd. Misschien komt het ook door de ribbon controller en geen scherm. Daarnaast is het design tijdloos en super modern, eigentijds. Geen scherm vind ik ook echt een plus. Bij Waldorf en andere A merken gaan ze helemaal voor de touchscreens. Ik denk dat die schermen niet echt future proof zijn en wellicht niet meer zo goed touchen over 10 jaar, maar dat is ook maar een gevoel.

Zelfde bij de 3th wave. Weer met zelfde buddy over nagedacht maar volgens mij heeft Turnlab na de introductie prijs er 1,5k bovenop gegooid en ja met de komst van Behringer wave.. Daarnaast heeft ie geen gebalanceerde uitgangen wat ik toch beetje cheap idee vind. Ik heb uit ervaring weleens synths van ongebalanceerd naar gebalanceerd laten fixen.
 
Gebalanceerd vs ongebalanceerd wordt pas interessant als je grote afstanden te overbruggen hebt waarbij je mogelijk noise problemen krijgt. Voor al het andere gebruik vosltaat ongebalanceerd net zo goed. Bij korte afstanden is het vaak zelfs 'beter' omdat het signaal sterker is. Beetje non-issue imo, tenzij je regelmatig in situaties zit waar je gear echt ver van mixer/PA oid staat en dan zou je er nog een DI box tussen kunnen zetten. Leuk voor de specsheet, in de dagelijkse praktijk niet echt een ding.
 
Back
Top