udo super gemini 20 voice hybrid-synth


20 Stemmige hybride synth met FPGA oscillatoren.
Ribbon sensor
binaural design
Bi-timbral
Prijs ?

UDO-Super-Gemini-770x425.jpg
 
Op het moment dat je op displays enzo moet kijken is het toch al snel minder vind ik.
Bij de MegaFm was het twee cijferige display’tje wel de redding kwa programmeren. Toen ik de waardes van de sliders ging onthouden en kon zien was dat wel een verademing. Zonder was ie het raam uit gegaan. Maar Gemini lijkt me veel overzichtelijker
 
Een One desktop aan 6000 euro.Beetje menu diven kan geen kwaad.😛
 
Bij herlezing van de handleiding van de Super Gemini - waardoor ik eindelijk begrijp wat Wave A en B zijn - ontdekte ik op resp. pagina 77 en 114 dat polyfone aftertouch niet via midi wordt uitgestuurd en dat toonbuiging met de ribbon niet op midi reageert (CC 2 en 34). Hierdoor wordt de waarde van deze speelhulpen aanzienlijk beperkt. Met deze firmware moet je dus een Hydrasynth kopen om midi-opnames ervan te maken. Die verzendt en ontvangt namelijk wel beide.
 
Oops verkeerde topic.
 

Attachments

  • 1704295123166.png
    1704295123166.png
    178 KB · Bekeken: 45
Laatst gewijzigd:
Bij herlezing van de handleiding van de Super Gemini - waardoor ik eindelijk begrijp wat Wave A en B zijn - ontdekte ik op resp. pagina 77 en 114 dat polyfone aftertouch niet via midi wordt uitgestuurd en dat toonbuiging met de ribbon niet op midi reageert (CC 2 en 34). Hierdoor wordt de waarde van deze speelhulpen aanzienlijk beperkt. Met deze firmware moet je dus een Hydrasynth kopen om midi-opnames ervan te maken. Die verzendt en ontvangt namelijk wel beide.
Ik heb contact gehad met UDO en Mike Hiegemann bevestigde me dat de Super Gemini wel polyfone aftertouch uitstuurt. De gecorrigeerde handleiding is te vinden op https://assets-global.website-files...de072b3634cb934ea_Super_Gemini_Manual_1.1.pdf

Over het tweede punt ben ik nog in gesprek. Ik heb geen instrument tot mijn beschikking om zelf te experimenteren, dus ik wil weten of er via de modulatiematrix een andere manier is om hetzelfde te bereiken.
 
Dit voor mij onbegrijpelijke antwoord kreeg ik en ik heb geen zin meer om de vraag opnieuw te stellen of in discussie te gaan over de onmogelijkheid om data te ontvangen die wel kunnen worden verzonden:
The ribbon controller can operate in two different modes: In standard mode it controls the pitch of the oscillators. When used as a modulation source in the modulation matrix, it is decoupled from controlling the pitch of the oscillators. The ribbon controller only receives MIDI CC messages when it's used as a modulation source in the modulation matrix.

Due to complex polyphonic behavior, the ribbon controller does not receive MIDI CC data in default mode, in which it sends a different value for each key that is pressed. The latter is something the MIDI CC protocol cannot handle.


De opnieuw geformuleerde vraag was:
I just would like to know if the ribbon can be used as a modulation source in the modulation matrix to control pitchbend.

I read the ribbon can control oscillator 2 tune but that is not the same.

Rephrasing my question, I would like the Super Gemini to be able to play back midi recorded ribbon pitchbend data.
 
Wat een Synth…

Delay freeze..

Iemand de Gemini al onderhandelen gehad?

 
Musicstore zegt 15 mei. Maar zie op Yt al privé peeps (zo lijkt het) die ze al showen
 
Dit voor mij onbegrijpelijke antwoord kreeg ik en ik heb geen zin meer om de vraag opnieuw te stellen of in discussie te gaan over de onmogelijkheid om data te ontvangen die wel kunnen worden verzonden:
The ribbon controller can operate in two different modes: In standard mode it controls the pitch of the oscillators. When used as a modulation source in the modulation matrix, it is decoupled from controlling the pitch of the oscillators. The ribbon controller only receives MIDI CC messages when it's used as a modulation source in the modulation matrix.

Due to complex polyphonic behavior, the ribbon controller does not receive MIDI CC data in default mode, in which it sends a different value for each key that is pressed. The latter is something the MIDI CC protocol cannot handle.


De opnieuw geformuleerde vraag was:
I just would like to know if the ribbon can be used as a modulation source in the modulation matrix to control pitchbend.

I read the ribbon can control oscillator 2 tune but that is not the same.

Rephrasing my question, I would like the Super Gemini to be able to play back midi recorded ribbon pitchbend data.
Ik denk dat er een verwarring qua taalgebruik is en dat je de "receive" ook als "send" moet lezen (dus dat hij "receive" niet als "ontvangt" bedoelt maar als "verkrijgt" net zoals je ook geen kind "krijgt" maar "geeft", technisch gezien :) ). Dan is het wel een logisch verhaal.

Ribbon in modulation matrix mode zendt MIDI CC uit. Ribbon is standaard pitch mode dient zo'n complex polyfoon signaal uit te zenden dat dit niet haalbaar was als MIDI CC.
 
Dank u maar ik versta het nog steeds niet. Wat als mididata uit de Super Gemini gaat, moet er ook als mididata in kunnen komen, ongeacht welke controller de data genereert, of het nu een ribbon is of een wiel. De ribbon moduleert de toonhoogte van het gehele signaal, niet van een individuele noot. Ik ga dit instrument overigens niet kopen.
 
Back
Top