Behringer BX700

Er is weer een nieuwe Behringer.

Deze heet de BX700.
Het is een 6 op FM synth met CS80 filter.
behringer-BX700-frankensynth-1.jpg


1 synth 1 bas en 3 drums. Een groovebox dus.

Heeft wat weg van een andere synth…
 
Nog multi-timbraal ook lijkt het.

Leuk ding voor in een kleine portable setup.
 
Wat ik hier leuk aan vind is dat het geen 1 op 1 kloon is maar een product dat van verschillende dingen iets nieuws bouwt. Synths zijn ook net lego wat dat betreft. filtertje van de ene, osc van de ander, etc. Ze hebben genoeg moois reverse-engineered om tot creatieve nieuwe combinaties te komen. Of dit een winnaar is weet ik niet, maar dat ze weer eens wat meer out of de box proberen stemt me hoopvol.
 
ja dit zijn toch de producten waar je op zit te wachten in plaats van clones??? goede producten nog verbeteren tot ze nog beter zijn.. zo'n dx200 was in de basis echt een hele toffe bak.. ware het niet dat er een onwijs goedkoop kut filter op zat en de outdated samples niet overschrijfbaar waren.. wel interessant als ze zo'n concept verbeteren.
 
FM door een analoog filter doet het hier goed.
DX11 of MegaFM haal ik door het filter van de Pioneer SP16 of door Alta Falta van Noisy fruitlab.

Verder kan ik niet veel vertellen over deze uber lelijke doos met twe weinig knoppen.
 
Inderdaad geen kloon, maar een poging tot creatie. Of, nou ja, mash-up.

Krijg wel een beeld van Uli die tijdens een bliksem-storm "it's ALIIIVE" roept
 
Deze reeks toestellen (er waren al wat meer varianten) lijkt me wel echt onplezierig klein en priegelig. En ik heb een paar Aira Compacts.
 
Ligt het aan mij of is dit niks meer dan een slechte fotoshop-mockup?
 
Deze reeks toestellen (er waren al wat meer varianten) lijkt me wel echt onplezierig klein en priegelig. En ik heb een paar Aira Compacts.

Denk dat dat wel met opzet is, de markt (voor behringer) bestaat m.n. uit hobbyisten met per definitie niet heel veel ruimte. Hoe kleiner het bakkie hoe meer kans dat hij nog past :)
 
De bediening zal een kwelling zijn maar als er een editor komt, hebben onze computeraars er een leuke klankbron aan.
 
Back
Top