Analoge synth van ISLA (bekend van S2400)

Ik heb ISLA een beetje gevolgd toen ik nog graag real 12 bit samplede. En was hevig enthousiast dat een bedrijf de moeilijke taak op zich nam
om een recreatie van de bekende E-MU SP1200 te maken. Het is ze gelukt! Daar heb ik veel respect voor en kijk zo nu en dan op hun website wat
de status is en wat ze doen. Vandaag kwam ik op een nieuw project van ze wat me erg interessant lijkt voor een digitaal gecontroleerde analoge synth.

We schatten dat Caladan in juli 2024 leverbaar zal zijn. $949.00$1,149.00 pre-order.

Zo beschrijven ze additionel synth kaarten:
Dual OPL3 4op FM-kaart met analoge filters/vcas (al in ontwikkeling)
SEM / OB-X kaart (reeds in ontwikkeling)
Analoge percussiekaart Mini Moog-kaart SH-101 kaart

De kaart van stringmachine TB-303 Kaart

Wat is Caladan? De ISLA Instruments Caladan is een uitbreidbare 8-delige analoge/digitale multi-timbrale desktop synthesizer module met meerdere synthesizer engines door middel van voice cards. Hij deelt veel van zijn DNA met onze S2400 desktop sampler en de Futuresonus Parva MPE Synthesizer, uitgebracht in 2015. Zonder dat er sound/geluids kaarten zijn geïnstalleerd, heeft de Caladan zijn eigen interne digitale synthesizer-engine met afspeelmogelijkheden van Soundfont (.sf2) en SFZ multisample-formaten, met als bijkomend voordeel dat het een (mogelijk meerdere) op plug-in gebaseerde synthesizer (VST-, LV2-, CLAP-formaten) kan draaien. Ons doel hiervoor is 32-Voices (onder voorbehoud).


Voice/geluid Cards​

Caladan heeft interne sleuven voor maximaal 8 voice kaarten, toegankelijk via een gemakkelijk toegankelijk 'luik' onder het apparaat. Deze kaarten kunnen in wezen elk type synthesizer zijn, of dat nu puur analoog, digitaal of een hybride van beide is. De API van de spraakkaart zal open source zijn met ontwikkelingskits die beschikbaar worden gesteld, waardoor andere ontwerpers en ontwikkelaars synthesizerkaarten kunnen maken voor gebruik in de Caladan.

At launch, an improved version of the original Parva voice card will be available, the specifications of which are as follows:

Oscillators​

  • 3 Digitally-controlled analog oscillators per voice
  • Sawtooth, triangle, and PWM waveforms
  • Variable-width saw waves
  • Tunable +/- 5 octaves
  • Hard Syncable
  • Independent level controls

Envelopes​

  • 4 4-stage (ADSR) envelopes per voice
  • Exponential curves for punchy attack and natural decay
  • Linear mode also available
  • Loopable envelopes
  • Routable to >40 destinations

Modulatie​

  • 4 LFOs per voice
  • Sine, sawtooth, triangle, and square waveforms
  • Random sample-and-hold
  • Stepped LFOs
  • Free-running or key-synced
  • Routable to >40 destinations
  • Polyphonic Aftertouch

Filters​

  • 2 te configureren voltage-controlled filters per voice
  • 24db or 12db low-pass or high-pass modes
  • 12db bandpass mode
  • Self-oscillatie
  • Filter FM
Screenshot 2023-11-27 at 12.35.14.png




 
Wat! je bent hem al 5 jaar kwijt!? Als dat zo is sreken we van diefstal toch? Zijn ze failliet?
geen idee... vast niet officieel...
dit topic heeft me weer geinspireerd om weer eens contact proberen te zoeken :)
 
geen idee... vast niet officieel...
dit topic heeft me weer geinspireerd om weer eens contact proberen te zoeken :)
Hij heeft zowaar gereageerd… maar paar jaar geleden al eens een 1e reactie gehad… ben benieuwd of er een 2e komt :)
 
Ik zat op de isla website.. denk bestel hem gewoon.. laatste moment toch maar niet..
kreeg ik deze 10% code.. I6sZgRZz 18 uur geldig...

Ik twijfel nog even door...
 
Ik zou het niet doen.

..of wel

Of toch niet?

Misschien toch maar wel dan.

Of niet.

Hmm..



Helpt dit? :D
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Back
Top