Yamaha introduceert een compacte sequencer / groovebox SEQTRAK

2401160111.jpg

Verkrijgbaar in 2 kleurschema's (de belangrijke dingen het eerst natuurlijk) deze grijs-oranje en een donkergrijs kleurschema

Bedoeld als inspiratievastlegger / groovebox met 7 drumsporen, 3 synth sporen en 1 samplespoor.
Met 'mic' voor het samplen en een aantal I/O aan de zijkant (rechts-boven)
Trig locks (automation) en drie modules. Drum, synth / sample en FX.
Stand alone, met batterij, weegt 500gr en meet 343x38x97mm.
Geen powerhouse als de OP-1, maar toch moest ik er aan denken bij het ontwerp.
Sounddesign, sample management etc. 'kan' via de gratis app.
FM synth engine en AWM2.
SEQTRAK is een audio interface voor je PC/MAC/Android/IOS dus opnemen van en in de SEQTRAK kan via USB.
De app heeft een visualizer die reageert op wat er in de SEQTRAK gebeurt. Dus de midi events zijn triggers die je kunt gebruiken om visuele 'dingen te doen'. Dat kun je dan gebruiken als overlay voor je video.

Meer informatie : SEQTRAK - Overzicht - Yamaha - Nederland / België / Luxemburg
 
Op zich kun je de MPC veilig testen, er is een levendige handel in op de tweedehands markt dus je kunt er redelijk makkelijk eentje kopen voor een nette prijs en zonder verlies doorschuiven als het niet bevalt. Ik vond het geen prettig ding om mee te werken dus heb hem vrij snel weer weg gedaan. Maar er zit inderdaad verschrikkelijk veel in.
 
Voor mij i
Als ik nu een alles-in-1-ding zou moeten kopen zou het waarschijnlijk de MC-707 zijn.

Die iig liever dan de MPC One. Nooit geprobeerd en ga ik nooit doen ook. Kan al aan de interface zijn dat dat niet voor mij is. :-)
De 707's sequencer is wel fijn maar de soundengine afgaande op de presets is maar matig op zijn minst.
Ik help een vriend van me met zijn 707 en een paar synths.
Van de week laten zien hoe je via een extern keyboard je tracks kan inspelen.

Dit Yamaha ding... weinig interesse hier.
 
Eens dat de 707 qua sound niet top is. Er bestaat volgens mij ook niet echt een alles-in-één ding dat heel veel kan, heel goed klinkt én heel lekker werkt. Je mag er maar twee van de drie kiezen, lijkt wel.
 
Al op mp voor 350 in Utrecht… was er na 10 min blijkbaar al klaar mee ;)

 
Waarom stuurt zoiemand em niet gewoon terug naar de winkel? Lijkt me niet langer dan 14 dagen geleden dat 'ie em gekocht heeft.
 
Tsja, doe er je voordeel mee. Goeie gast. Ik heb onlangs nog wat bij hem gekocht. Een pro, weet wel waar ‘ie het over heeft.
 
Back
Top