Yamaha introduceert een compacte sequencer / groovebox SEQTRAK

2401160111.jpg

Verkrijgbaar in 2 kleurschema's (de belangrijke dingen het eerst natuurlijk) deze grijs-oranje en een donkergrijs kleurschema

Bedoeld als inspiratievastlegger / groovebox met 7 drumsporen, 3 synth sporen en 1 samplespoor.
Met 'mic' voor het samplen en een aantal I/O aan de zijkant (rechts-boven)
Trig locks (automation) en drie modules. Drum, synth / sample en FX.
Stand alone, met batterij, weegt 500gr en meet 343x38x97mm.
Geen powerhouse als de OP-1, maar toch moest ik er aan denken bij het ontwerp.
Sounddesign, sample management etc. 'kan' via de gratis app.
FM synth engine en AWM2.
SEQTRAK is een audio interface voor je PC/MAC/Android/IOS dus opnemen van en in de SEQTRAK kan via USB.
De app heeft een visualizer die reageert op wat er in de SEQTRAK gebeurt. Dus de midi events zijn triggers die je kunt gebruiken om visuele 'dingen te doen'. Dat kun je dan gebruiken als overlay voor je video.

Meer informatie : SEQTRAK - Overzicht - Yamaha - Nederland / Belgiƫ / Luxemburg
 
Deze kwam ik dus plots tegen op YouTube,
Staat er pas een uur of 10 op, dus vers van de pers,
Een soort Groovebox in de stijl van Teenage engenering.
Ik vind het wel wat hebben

 

Attachments

  • SEQTRAK_OR_r_0001_2f8018ba6fa9ec3a54f64589e8bf757a.jpg
    SEQTRAK_OR_r_0001_2f8018ba6fa9ec3a54f64589e8bf757a.jpg
    59,5 KB · Bekeken: 57
  • SEQTRAK_OR_a_0001_7131ada031ae99d3900fb29dc3696ce5.jpg
    SEQTRAK_OR_a_0001_7131ada031ae99d3900fb29dc3696ce5.jpg
    78,3 KB · Bekeken: 55
Dit is denk ik gemaakt naar aanleiding van het 'Yamaha heeft geen mojo' topic.

Nu komt er een hipster doos aan.
Hij ziet er wel cool uit.
"DX" ??? FM synth

Alleen die 12 toetsen zien er maar wazig uit.
Snap dat een octaaf 12 noten heeft maar goed ik had liever een keyboard met ook zwarte toetsen gezien.

Edit: ff filmpje gekeken. DX is fm synth en idd die 12 toetsen zijn wel handig voor de keyboard en sequencer. En F Teenage engineering. Gewoon midi in yeah!
 
Laatst gewijzigd:
Interessant ding, ziet er te gek uit. Maar doet 'ie fundamenteel wat anders dan bijvoorbeeld de Novation Circuit Tracks?
 
In elk geval weer eens anders dan een workstation of minikeys jekkel. Kost dat?
 
Ik vind het wel een kek ontwerp op zich. Inderdaad beetje TE achtig. Hopelijk geen TE prijs.
 
IK vind dit dus tien maal niks !
Lijkt wel iets uit de uitverkoop bak bij de action.
Ergonomie van lik me vestje.
[ voor die prijs zal die natuurlijk wel goed verkopen , en awm2 klinkt meestal ook wel erg goed]

het is persoonlijke mening he ;)

edit , ik youtube filmpje zie ik ook een zwarte versie ... die is wel cool
 
Doet me hier aan denken:
1705415696588.png


Ook zo godallejezuslelijk. Volgens mij mogen er geen vrouwen op de ontwikkelingsafdeling van Yamaha werken. Niks geen amira met de ronde top.
 
nope.... lelijk... ik zit echt wel in het "is lelijk" kamp.

Ik vind Yamaha verder overigens best cool hoor. mooie electrische piano's.
Ik heb, toen ik zelf een elektrische piano ging kopen, besloten dat een Yamaha Clavinovas qua 'looks' een stuk beter te doen was dan de competitie

en ook die WorkStations vind ik wel cool, die Genos2 vind ik ook wel een cool ding om te zien (en te horen, staan echt mooie demo's op youtube).
Als ik een beetje zou kunnen spelen zou ik best wel zo'n ding willen hebben.

en zelfs de montage series vind ik niet heel lelijk... wel een beetje, maar zeker wel goed te doen tussen al dat onoogelijke retro-hout geweld van sommige andere merken :D
 
Ik kreeg hem vanmorgen in m'n mail (als aangemelde Yamaha gebruiker) en voor die prijs denk ik dat je wel een leuk apparaatje krijgt.
Geen OP1-F, maar die kost ook 5x zo veel (oid)
Ik weet niet of je eigen drumsamples kunt gebruiken (dat zou voor mij wel een vereiste zijn) en 3 synth tracks is matig, net zoals 7 samples slots (ik weet nog niet precies wat dat betekent, per project of totaal oid)
Maarrrrrrr
Wel een geinig ding voor onderweg misschien.
 
Mooie integratie met android of ois, voorlopig 2000 sounds aan boord, maar Yamaha zegt nu al dat dit word uitgebreid. En 128 noten polyfonisch..serieuze concurrent voor de electribe 2. Zeker omdat je ook kan samplen.
Word nu tijd dat Korg de Electribe 3 in de strijd gooit. ( Als ie zowiezo gaat komen.)
 
Back
Top