Dreadbox Telepathy

Volledig analoge synth voice in 10 HP
Osc en sub osc
24db resonantie filter
6 DB hoog doorlaat filter
2 envelopes
1 complexe LFO
1 cv in die aan alle parameters gekoppeld kan worden
Presets
Midi
Ext in
Je kan meerdere modules laten samenwerken met de psychose module (analoge poly in eurorack)
Msrp 299 euro
6x telepathy, 1x psychoses en 70hp rack msrp 1199 euro




1683748596241.png
 
Laatst gewijzigd:
qua functionaliteit vind ik t een cool ding. Kleurtjes doen denken aan Lil Erebus, en dat is ook precies waar ik m voor zou willen gebruiken; de Lil Erebus polyphoon maken.

De prijs aan de andere kant vind ik wat aan de hoge kant, wat ik niet van Dreadbox gewend ben. Deze module zit in de range van een Typhon of Hades, terwijl ik moeite heb om m echt stand-alone te zien, voelt toch meer als een VCO+. Prijs Lijkt aan de andere kant ook wel eerlijk; het is echt een hele synth voice en er zit net als bij de Typhon een hoop digitale slimmigheid in. Gok dat die Psychosis iets doet om de onderlinge tuning van de voices te doen, een mixer voor de verschillende voices en iets van n Reverb / Chorus?

Denk dat ik dan toch eerder voor hun Nymphes zou gaan.
 
Weinig interesse in dit product blijkbaar. Ik vind het zelf wel bijzonder wat ze allemaal in 10hp gestopt hebben. Tegelijkertijd vergelijk ik dit automatisch met de Nymphes. Voor 160 euro meer heb je alles x6 met een betere interface. Al heb ik het idee dat de telepathy iets dikker klinkt.
Natuurlijk is dit eurorack compatible, maar er is maar 1 CV in. Ipv een tweede LFO. Hoeveel voegt dat nou echt toe?
 
De chromatic modules waren de instap in modulair voor mijn vrouw.
Deze voegt wel wat toe aan de collectie denk ik, dus ik kan mij voorstellen dat hij er mettertijd wel komt.
 
Ik snap dit product niet. De synth voice is super standaard, en het is onduidelijk hoe je hem kan editen, maar met zo'n kleine interface zal dat niet makkelijk zijn. Hands on bediening is het sowieso niet. Ook is er vrijwel geen CV input, en zo te zien geen manieren om het signaal pad aan te passen. Wat is dan nog de toegevoegde waarde om dit in eurorack te hebben?
 
Back
Top