Dreadbox Nymphes

Iemand die er al een heeft?

De submenus zijn wel de trade off om het goedkoop en klein te houden.
Er wordt constant bevestigd dat er een Abyss 2 komt, die zal meer kosten.
Maar ook meer knoppen enzovoort.

Als er een editor komt vindek het minder erg.
Het heeft usb dus zou maybe kunnen.

Is dat officieële Dreadbox promo?
Da's wel stom dan, 90 percent van de mensen die synths kopen zijn mannen.
Vooral de gene die er meer dan twee kopen.

Dat je een revolutionaire Dildo dedicate aan de opressed women in de wereld. ok.
Maar een synthesizer, waar 100 mannen, 1000 pagina's lang discusiëren over welke vintage poly nu eigenlijk de beste is.
En ook 300 mannen, 300 pagina's lang over welke Arp filter de beste is.

Mijn vriendinnen zouden dit, goedkoop en ongepast vinden.
De eerste Dreadbox die ze stom zouden vinden.
Dat onderwerp is te gevoelig, het vernietigd levens en hoort niet thuis in een spotje.
En alsof vrouwen de enige slachtoffers zijn.
Dacht dat Kevin Spacey zich wel eens aan de room service vergreep.
Al die child/tiener actors Corey Heim enz ... die allemaal misbruikt zijn.

Ik wil niet denken aan sexueel misbruik als ik op een synth speel.

Dit is niet feministisch, dit is achterlijk en ondoordacht.
En er gaat meer slecht dan goed van komen.
Want het gaat over sexueel misbruik, dat universeel is, jongens worden ook misbruikt.
Dat laatste is dan wel feminisme van 50 jaar geleden.
Maar feminisme heeft niks te maken met seksueel misbruikt te zijn.

Bij oppressed women, denk ik dan eerder aan Taliban regimes waar ze niet mogen studeren enzovoort.
Ze zullen ons daar danken, dat we op onze Nymphes spelen, terwijl ze dood gestenigd worden.

Our voices hebben niks van invloed in Afganistan, we zijn het afgetrapt.
 
Laatst gewijzigd:
Qua formaat, klank, alsook de hoeveelheid opties voor het geld, is het een heel leuk ding. Alleen die interface werkt heel storend met al die dubbele functies. Daarbij zou ik al snel het visuele overzicht kwijtraken en teveel moeten experimenteren met submenu's en sliders. Dan krijg je al snel het gevoel van "waar zijn we nu helemaal mee bezig?". Als je na een half jaar nog eens een patch gaat laden, dan moet je toch echt even diep in je hoofd duiken over hoe die patch ook alweer tot stand was gekomen. Een analoge synth zie ik het liefst met iedere functie een eigen knop, slider of switch. Dan is het ook een stuk eenvoudiger om even snel wat te tweaken.

Natuurlijk is “one knob / slider per function” altijd fijn, maar zo gauw een synth patchgeheugens heeft ben je het voordeel dat je “visueel de patch voor je hebt” alweer kwijt. De sliders matchen namelijk nooit met de preset. In dat geval vind ik meerdere functies per slider ook niet zo erg.
 
Op Dreadbox hun site staat dit er wel onder.

Support charities for abused women.
We do the same​

En dat plaatje staat echt helemaal van onder.
Dus het is wel meer bedoeld dat als je Dreadbox koopt een deel van de winst naar die charities gaan.
En een oproep omdat ook te doen.

Plaatst het iets meer in context.
 
Dat het niet de vlotste synth ging zijn was al duidelijk in de vids dat Y-man himself, momentjes had van euh hoe moet dat nuweer.
 
Qua formaat, klank, alsook de hoeveelheid opties voor het geld, is het een heel leuk ding. Alleen die interface werkt heel storend met al die dubbele functies. Daarbij zou ik al snel het visuele overzicht kwijtraken en teveel moeten experimenteren met submenu's en sliders. Dan krijg je al snel het gevoel van "waar zijn we nu helemaal mee bezig?". Als je na een half jaar nog eens een patch gaat laden, dan moet je toch echt even diep in je hoofd duiken over hoe die patch ook alweer tot stand was gekomen. Een analoge synth zie ik het liefst met iedere functie een eigen knop, slider of switch. Dan is het ook een stuk eenvoudiger om even snel wat te tweaken.

Het enige dat ik echt tenenkrommend slecht vind, is de marketing van deze synth. Daar was bijvoorbeeld al veel discussie over op de website Synthtopia. Waarom moet nu toch weer die feministische "smash the patriarchy" boodschap erbij? Dat is helaas heel hip tegenwoordig.

nymphes-shadows-G.jpg
Wat is er mis met die boodschap? Jij hoeft je niet op je teentjes getrapt te voelen omdat ze een synth opdragen aan misbruikte vrouwen, toch? En die patriarchy, tja, daar mag toch ook wel iets aan gedaan worden.

Alleen die regel dat je bij elke noot die je speelt moet inbeelden dat je hun pijn verzacht is echt verschrikkelijk. Dat is weer over de top en bullshit en bagatelliseert het weer. Zelfde principe als thoughts and prayers.

Edit: Ik begrijp dat er inkomsten naar goede doelen voor misbruikte vrouwen gaan, dan snap ik die regel al iets meer, al blijft het net iets té.

Ik vind juist dat er in de irritante synthwereld met veel mannetjes met hun 'hahaha The Wife' houding en uitsluiterig gedrag richting vrouwen wel eens wat gedaan mag worden om de community niet zo'n echoput van van 'gezellige' maar stiekem seksistische mannen te laten zijn. Wat inkomsten weggeven aan dit soort goede doelen lijkt me dan juist een goede stap. Juíst bij een synthbedrijf, ik word een beetje moe van dat dominant mannelijke in de hele synthcultuur eigenlijk. En die seksistische kutgrappen, bleeeeh.
 
Laatst gewijzigd:
Ik vind juist dat er in de irritante synthwereld met veel mannetjes met hun 'hahaha The Wife' houding en uitsluiterig gedrag richting vrouwen wel eens wat gedaan mag worden om de community niet zo'n echoput van van 'gezellige' maar stiekem seksistische mannen te laten zijn.

Heb je weleens gezien hoe er hier wordt gereageerd als een vrouw eindelijk eens een keer lid wordt?
 
Oh ja, en het argument hierboven dat misbruik ook bij mannen voorkomt.

Ja dat klopt. En ja, daar is te weinig aandacht voor. Maar het gaat er even om dat het percentage misbruikte vrouwen behoorlijk hoger is. Om dan zo'n geval als misbruikte kindersterretjes erbij te halen is nu even niet zo relevant. Er wordt aan vrouwen vaak geleerd hoe ze mannen moeten afweren in het geval een man ze aanvalt. Het is al bijna een gevaar opzich om vrouw te zijn. Waarom leren wij onze zonen niet eens een keer om hun gore poten thuis te houden?
 
Heb je weleens gezien hoe er hier wordt gereageerd als een vrouw eindelijk eens een keer lid wordt?
Ik hoop en vermoed een hoop blijdschap en warme verwelkomingen? Ik heb het ook niet per se specifiek over dit forum. Overigens vind ik heus dat er grappen over vrouwen gemaakt mogen worden, ik ben niet helemaal een doorgeslagen woke figuur. Maar ook hier zie ik dingen voorbijkomen die ik gewoon niet grappig vind.
 
WTF is dit nou weer voor een post! Op een muziekforum.
Het gaat over een synth en de bijbehorende marketing. Iemand zegt iets waar ik het niet mee eens ben, ik geef mijn mening en trek een bredere context.

Als een mod zegt dat dit te erg off topic gaat, prima. Maar dingen schuwen omdat het een muziekforum is? Meh.
 
Ik hoop en vermoed een hoop blijdschap en warme verwelkomingen? Ik heb het ook niet per se specifiek over dit forum. Overigens vind ik heus dat er grappen over vrouwen gemaakt mogen worden, ik ben niet helemaal een doorgeslagen woke figuur. Maar ook hier zie ik dingen voorbijkomen die ik gewoon niet grappig vind.

Ik heb m'n vrouw, die stond te stofzuigen, even naar je post laten kijken, maar ze herkent zich niet hierin.
 
Maar het is niet de marketing.
Op de Dreadbox site is het veel duidelijker.
Het is een vraag om te storten voor goede doelen bassically.

Het is niet de main slogan van die synth ofzo ...

Dus care ...

Was ik een vrouw, dan zou ik het nooit vertellen hier ...
Op gamer forums ook niet ...
 
Behringer Edge is exact het zelfde roze als Paris XL ( Parfum winkels ).

Feminisme gaat meer over gelijke rechten voor man en vrouw.
Zoals gelijke lonen enz ... vrouwen kunnen topjobs net zo goed, zie Merkel.
Niet over verkrachting, onderdrukking, Me To gedoe.
Feminisme komt van uit de tijd dat vrouwen 2 jobs konden hebben, typen wat de baas zegt.
Telefoon kabels verbinden.
Verpleegster.
 
En pas in 1871 mochten meisjes in Nederland naar de universiteit.
Feminisme draait om dat soort dingen.

Heel veel moderne mannen zijn feministen, ze denken niet meer ik ben de jager voedel zoeker.
En mijn vrouw die kan nie werken, die hoort in de slaapkamer, om 7 zonen en 7 dochters te baren.
Da's haar taak.

Heel die Me Too heeft niks met feminisme te maken.
Vrouwen durven eindelijk zeggen wat ze hebben mee gemaakt.
Vroeger werden veel aangiftes genegeerd. En telkens je dat verteld herleef je dat weer.
Dus da's niet makkelijk, langs een kant is het goed.

Maar tis sensatie deels, en de media houdt van opblazen.
Over twee jaar is iedereen het weer vergeten ...
 
De Juno was al een Godin.

Mannen kochten Jupiters.
Die kunnen dat betalen als jager voedselzoeker.
En staat compuphonic op, compuphonic Juper 8 Ken.
Juno 60 studio Barbie.

Nyx is een oer godin, niet zo een gewone, Venus of waar Jupiter steady mee ging, en een synths die vibrato higpass resonance,
in een duistere oer reverb.

Yamaha is de brand met de dikste penis.
CS80 poef
DX7 je kan niet en kinderen krijgen en FM begrijpen en klinkt als een ooorlog wapen
RX5 klinkt alschemische oorlog wapens.
AN1x

Moog is wel goed nu, elk multinstrumentale meid, heeft wel een of andere Sub Diddy.
Prophet 6 of OB-6, Matrix 6 ook vaak. Omdat die Oberheims van X iets, die obesitas hebben.
Juno 60 logisch, zo een vriendin die normaal op vleugels speelt en conservatorium doet.
die moet op de Juno, ik tweak het droomziek het geluid, dat het fonkeld
om een dagdroom verteld waar mensen bij wegdromen.
1 min gezaaag, toets is raarder dan op de piano, en de arpeggio die ik aanzet
cirkeld pingelnde cirkeltjes rond en slalom door het theme.
En een uur lang, alsof we een Japans muzikaal tea geniën zijn,
dat vooral de sounddtracks voor Miyazaki films maakt.

Ma daar nemen de grootmoeders over, in zo VET en LARGE er staat rechts nog moog rn da zie je nie.
Dan zijn en 32 moeders in een hok de drumerige dinges van die aandere der ma
Matri purple delayZ of bigg poppa in het zwart
 
Back
Top