Dreadbox Medusa

medusa.png

Beschikbaar voor de kerst :)

prijs 429 euro

http://www.dreadbox-fx.com/medusa/

All Analog Circuit developed by Dreadbox
Midi to CV, Sequencer and Arpeggiator developed by Polyend
64 step Sequencer that can store the Filter's Cut off, Modulation Wheel and Velocity values, with a memory of 7 sequences
Arpeggiator with Up, Up-Down, 2 Octave Up, 2 Octave Down, 2 Octave Up-Down or Played Order
3 Classic Dreadbox VCOs:
2x osc with saw, pulse or triangle wave
1x osc with advanced wave forming (7 different waveforms)
A brand new 12dB/oct Filter design with variable thickness (active for frequencies 110Hz and below)
A dedicated Attack, Decay/Release, Sustain Envelope Generator to the Filter and the Amp
A Simple and Easy to use Modulation section
You can Polychain multiple units and achieve Polyphony
8 patch points for eurorack experience
 

Attachments

  • medusa.jpg
    medusa.jpg
    65,9 KB · Bekeken: 115
Last edited by a moderator:
Dat lijkt toch wel een goed gespecte synth voor een goede prijs.
Vooral dingen als die derde oscillator, of velocity naar filter, of zo'n variabel filter kom je niet overal tegen voor deze prijs!
 
Dat ding heeft een hoog live tweak gehalte!
Grote knoppen voor die er toe doen. Nice.

"64 step Sequencer that can store the Filter's Cut off, Modulation Wheel and Velocity values," < Dit moet leuk zijn!


Wel weer nummer 32847364 in de rij met nieuwe monofone bakjes.. Je kunt ze 4 hoog stapelen inmiddels.
 
Ja, die dreadboxen hebben een cool design en klinken ook nog goed. Maar wat nu weer het verschil met deze is en de Abyss (behalve de prijs), die ook pas uit is. :Z
 
Abyss is polyfoon toch?
 
Tjonge jonguh. Zo eindig ik straks met hun hele serie. Al vind ik de Abyss design beetje kut en had net zo goed ook een plat model kunnen wezen.
 
weer een leuk ding van Dreadbox, zijn goed bezig
goede prijs ook, waarschijnlijk mogelijk omdat ze vco en filter design zelfde is als vorige items
 
waarschijnlijk mogelijk omdat ze vco en filter design zelfde is als vorige items

Da's precies waarom deze waarschijnlijk ook niet voor mij interessant zal zijn.
Ik vind dat hun synths wel lekker old skool klinken, dat mooie vintage geluid, beetje gruizig.
Maar ik heb de Erebus wat dagen in huis gehad en ik vond 'm te scherp klinken, zelfs zonder resonantie erop.
Schijnbaar is dat de klank die ze juist nastreven.
Voor sommigen is dat prima maar ik zou graag een wat softer, ronder klankkarakter hebben.
Nou ja, de demo's maar afwachten.
 
Ziet er leuk uit, zeker voor die prijs!

Jammer dat de LFO geen sinus golfvorm heeft.. Vind ik voor PWM een stuk lekkerder klinken dan triangel.
 
Je kan wel met VCO3 morphen. Of zie ik dat verkeerd.

Ik weet niet zeker of je het zo bedoelt, maar zoals het eruit ziet denk ik dat die knop 'morph' bij de LFO sectie gewoon het morphen van VCO3 moduleert. VCO3 heeft zo te zien een of meerdere waveforms die kunnen morphen (zal wel soort PWM zijn).

Maar gaat mij erom dat de PW door een sinusgolf gemoduleerd wordt. Als ik het zo bekijk, kan dat niet.
 
Ziet er heel tof uit voor het geld. Alleen jammer dat er geen externe input op zit.

Het lijkt me een concurrent voor de MFB Club.
 
Tis jammer dat er nog geen demo's zijn. Waarschijnlijk hebben ze alleen nog maar 1 plaatje klaar en bouwen ze hem pas als er genoeg mensen zijn die interesse tonen.
 
Back
Top