Sonicware LIven Mega Synthesis

Screenshot 2024-02-04 at 10.25.07.png


Het ziet ernaar uit dat LIVEN behoorlijk doorpakt. Nieuwe EU website in engels en duits.
Ze komen met een paar nieuwe modellen in 2024. Wat mij betreft de moeite waard en betaalbaar.

Pre order 279,-


LIVEN MEGA SYNTHESIS is een groovebox, ontwikkeld in samenwerking met de beroemde componist "Yuzo Koshiro" en maakt een volledige reproductie mogelijk van het legendarische geluid van 's werelds eerste 16-bits gameconsole! Liven Mega Synthesis maakt het mogelijk om complexe en unieke grooves te creëren op zes tracks door drie bekende sound engines uit de vroege jaren 80 te combineren. In de Mega Synthesis ontmoeten de geluiden van de beroemde YM2612-chip de onvergelijkbare geluiden van de SN76489 die wordt gebruikt door Texas Instruments, die ook werd gebruikt in veel gameconsoles uit het vroege digitale tijdperk en bekend is van tal van retro-games. Deze combinatie wordt gecompleteerd door de simulatie van een eerste generatie sampling-engine die kan worden omgeschakeld van 8 naar 4 bits – en voor een maximale samplingtijd van 8 seconden – naar keuze op 48, 24 of 12 kHz. De combinatie van deze drie originele en unieke geluidsgeneratoren met de bewezen klankvormingsmogelijkheden van de Liven-serie

Tis me nog niet helemaal duidelijk of er echt een YM2612-chip in zit of dat alle sounds nou gesampled zijn. Maar goed hij leek mij het posten waard gezien het geluid wel interessant is.

SPECIFICATIES:

FM-synth-geluidsmodule [sporen 1, 2, 3] 4 operatoren – 8 algoritmes (6 stemmen) Geluid bewerken in de FM Edit-modus 2e: PSG-geluidsmodule [tracks 4, 5] 11 verschillende basisgolfvormen incl. ruis (4 stemmen) 3e: PCM geluidsmodule [spoor 6] 8bit – 12/24/48kHz (schakelbaar) lineaire PCM-sampling (mono) (3 stemmen / 1 stem in one-shot-modus) Tot 8 seconden sampletijd per sample (12kHz), 4 seconden (24kHz) of 2 seconden (48kHz) 96 voor geheugenplaatsen (16 x 6 banken)

Sound & pattern bank design van Yuzo Koshiro

 
Een MegaFM concurrent? Die heeft wel een stuk meer controls maar kost ook ongeveer het dubbele. En kan niets met samples geloof ik.
 
Dat ziet er leuk en betaalbaar uit! Kun je daar ook muziek in de stijl van Tangerine Dream mee maken?
 
Op de Sonicware pagina staat "YM2612 emulation"
Leuk doosje.
Eigenlijk een soort budget digitone.
 
Dat ziet er leuk en betaalbaar uit! Kun je daar ook muziek in de stijl van Tangerine Dream mee maken?
Deze lijkt me meer geschikt voor lofi chiptune achtige geluiden/muziek. Voor Tangerine Dream achtige sounds heb je waarschijnlijk meer aan een rompler als de JV1080 of iets in die geest.
 
Altijd als ik dit soort shit voorbij zie komen dan zegt mijn nerdhartje dat ik t moet hebben.

Ff diep ademhalen en dan besluit ik hopelijk dat dit niks toevoegd omdat ik Plogue Chipsynth MD al als VST heb 😅
 
Altijd als ik dit soort shit voorbij zie komen dan zegt mijn nerdhartje dat ik t moet hebben.

Ff diep ademhalen en dan besluit ik hopelijk dat dit niks toevoegd omdat ik Plogue Chipsynth MD al als VST heb 😅
Maar denk toch eens aan die hands-on controls en de fun van lekker pielen op een dedicated bakje :duivels: En dat voor de prijs van menig plugin :duivels::duivels:
 
Altijd als ik dit soort shit voorbij zie komen dan zegt mijn nerdhartje dat ik t moet hebben.

Ff diep ademhalen en dan besluit ik hopelijk dat dit niks toevoegd omdat ik Plogue Chipsynth MD al als VST heb 😅

Is toch heel anders dan een duffe plugin? Deze wil je wel. :duivels: Heb er eentje gehad uit de serie, ze zijn heel leuk. Die 8bit zat toch wel erg in een niche, als ik er nu eentje zou kopen dan waarschijnlijk de XFM omdat die meer allround is. De bouwkwaliteit is niet zo heel geweldig, maar als je het thuis gebruikt en er niet veel mee hoeft te slepen, niet zo'n probleem.
 
Hahaha
Duiveltje op schouder; check!
Waar blijft het engeltje dat me vertelt dat ik blij moet zijn met wat ik heb?
Vergeet 't maatje. Gewoon (2ehands) kopen, spelen en voor een beetje (of geen) verlies vd hand doen eens je er klaar mee bent. Moet je met n plugin niet proberen, die is waardeloos op n uitzondering na.
:duivels: Graag gedaan :engel:
 
Ik heb er nog niet een van gehad, heb toch beetje mijn twijfels over de kwaliteit van die dingen (bouw, firmware, klank). En inderdaad of het nieuwtje er niet snel af is.
 
Laatst gewijzigd:
Ik wacht ook nog even af. Heb nog genoeg andere zaken te doen, maar uiteindelijk wil ik wel wat betaalbare hardware synth speeltjes aanschaffen om gewoon voor de lol om wat mee te pielen (los van de computer).
 
Ik denk dat Sonicware op een goed pad zit in iedergeval. Zn producten zijn idd Roland tb303 plastic maar ja dat zegt dus ook niks. Hij weet met zn specifieke modellen wel de juiste snaren te triggeren lijkt het.. Ik heb een paar keer op het punt gestaan iets te kopen maar op laatste moment weer niet. Het design kan ook beter.
Overlay's voor edit funkties ben ik ook geen fan van.
 
Back
Top