Elektron komt met Analog Heat

Analog Heat
Audio enhancer. Audio destroyer

attachment.php


We are extremely proud to announce Analog Heat, a stereo analog sound processor excelling in treating audio in both beautiful and radical ways. The eight different analog stereo distortion circuits, the stereo analog multi-mode filter and the stereo analog EQ provide a wealth of sound shaping options.

Thanks to Overbridge, a technology seamlessly integrating music hardware with computers, Analog Heat can be used as VST/AU plugin, making it easy to apply real analog processing to DAW sounds and tracks. Overbridge even allows the Analog Heat to be used as 2 in/2 out CoreAudio/ASIO/WDM sound card.

Analog Heat highlights


Eight stereo analog distortion circuits

The eight stereo analog distortion circuits have been designed to provide excellent sound shaping opportunities, as well as to fully complement each other. They are capable of applying everything from warm tape-like saturation to harsh over-the-top distortion.
Filter, EQ, modulation

To further affect incoming signals, the stereo analog multi-mode filter and the 2 band stereo analog EQ are available. Modulation sources include an assignable envelope and an assignable LFO, making it easy to create rhythmical textures and re-shape beats.
Overbridge

The Overbridge technology effortlessly brings the sound and capabilities of the Analog Heat to DAW environments. Connect the Analog Heat to a computer via USB and use it just like a VST/AU effect plug-in. Overbridge makes analog processing of individual sounds, tracks and even complete mixes a fully integrated and rewarding experience.
Price & availability

Analog Heat will retail for $749/€799/£679. Shipping starts this fall.
 

Attachments

  • analog-heat-top.jpg
    analog-heat-top.jpg
    48,7 KB · Bekeken: 136
Last edited by a moderator:
Vind hem wel mooi klinken. Maar idd erg fors aan de prijs
 
2 band eq in 2016?

Ik denk dat het inside 1 distortion circuit zal zijn met schakelingen er ' om heen'

minimum input,max output,maar wie gaat dat betalen de dag van vandaag!
 
Afhankelijk van hoe hij klinkt zou dit best interessant kunnen zijn. Een soort Elysia karakter 500 maar dan automatiseerbaar en met geheugen? Dan vind ik de prijs niet eens zo gek.
 
Oké. Moest het nu nog een comb-filter geweest zijn, zou ik de prijs overwegen. Maar 700 is iets teveel van het goede.
 
Interessant zeg, behalve de prijs...maar die gaat nog wel iets naar beneden
 
Voor mij is dit ook de eerste Elektron die ik niet gelijk zou willen aanschaffen �� hoop dat dit niet het enigste product is wat ze snel uitbrengen.
 
Zit de sequencer er niet in? Dat is normaal juist de kracht van Elektron.

Dan moet je maar een OT of A4/K kopen...

Ze zorgen opzettelijk dat er weinig overlap is tussen hun toestellen zodat er een reden is om ze allemaal te kopen. :D

Zo heeft de AR bvb 12 tracks maar slechts 8 voices polyphony. Je zou dus gemakkelijk een paar tracks kunnen dedicaten om externe midi gear te triggeren maar dat is dus opzettelijk weggelaten...
 
Volgens mij is het scherm net zo groot als op de A4/AK/AR maar hebben ze de product naam nu in de rand om het scherm gezet zodat deze wat groter is?

Idd 122*32 pixels of meer dan 0,20€/pixel. Analoog of niet, voorlopig wordt ik er alvast niet WARM van laat staan HEET :D

Misschien als ik ze hier binnenkort aan 0,10€/pixel zie passeren...
 
Met weer zo'n typische Elektrofilmpje


Maar zoals de anderen hier zeggen: te duur.
 
Niet mijn kopje thee dit.. Die prijs is echter toch niet zo verrassend? Voor een soppig delay of reverb pedaal legt men tegenwoordig ook een flinke zak poen op tafel..
 
Ik zal me Boss Rod er voorlopig nog niet voor wegdoen...
 
Volgens mij hadden de meeste op een mixer gehoopt, en dan wat fx build in.

Misschien waren ze dat ook van plan bij Elektron maar zijn ze de mixer per ongeluk vergeten en hebben de prijs zo gelaten.
 
mmmmmwaaaaahhh

Eerste reactie: WAUW!
Tweede reactie: OK, wel vet
Derde reactie (na gespeeld te hebben met dat ding op de elektron website): Voor 640 Euro?!
Vierde reactie: Misschien een keer tweedehands over 4 jaar voor 350E.

Net ff niet.
 
Klinkt best goed, maar hoe lang blijft dat leuk? Beetje te eenzijdig. Niet dat er allemaal verschillende karakters in zitten.
 
Zojuist even met de interactieve demo op de site zitten rommelen en ik vind dit echt heel ok klinken hoor. De 8 modes klinken ook echt goed verschillende en hebben elk hun toepassing op ander materiaal.

Bij de juiste prijs was ik wel enthousiast geweest. Het klinkt beter dan ik had verwacht maar met deze prijs moet ik er echt heel veel nachtjes over slapen. :)
 
Back
Top