Elektron komt met Analog Heat

Analog Heat
Audio enhancer. Audio destroyer

attachment.php


We are extremely proud to announce Analog Heat, a stereo analog sound processor excelling in treating audio in both beautiful and radical ways. The eight different analog stereo distortion circuits, the stereo analog multi-mode filter and the stereo analog EQ provide a wealth of sound shaping options.

Thanks to Overbridge, a technology seamlessly integrating music hardware with computers, Analog Heat can be used as VST/AU plugin, making it easy to apply real analog processing to DAW sounds and tracks. Overbridge even allows the Analog Heat to be used as 2 in/2 out CoreAudio/ASIO/WDM sound card.

Analog Heat highlights


Eight stereo analog distortion circuits

The eight stereo analog distortion circuits have been designed to provide excellent sound shaping opportunities, as well as to fully complement each other. They are capable of applying everything from warm tape-like saturation to harsh over-the-top distortion.
Filter, EQ, modulation

To further affect incoming signals, the stereo analog multi-mode filter and the 2 band stereo analog EQ are available. Modulation sources include an assignable envelope and an assignable LFO, making it easy to create rhythmical textures and re-shape beats.
Overbridge

The Overbridge technology effortlessly brings the sound and capabilities of the Analog Heat to DAW environments. Connect the Analog Heat to a computer via USB and use it just like a VST/AU effect plug-in. Overbridge makes analog processing of individual sounds, tracks and even complete mixes a fully integrated and rewarding experience.
Price & availability

Analog Heat will retail for $749/€799/£679. Shipping starts this fall.
 

Attachments

  • analog-heat-top.jpg
    analog-heat-top.jpg
    48,7 KB · Bekeken: 136
Last edited by a moderator:
hij is binnen :)
even een 3 kwartier mee gepield
tot nu toe: VET
env follower is echt heel nice, zeker doordat je freq band kan aangeven waar ie op reageert. daarmee kan je echt onwijs veel doen.
freq van filter kan tot heel laag waardoor je supernice sub en laag van kick een zet kan geven met highpass en resonance
sowieso filter en eq klinken erg goed en zijn eigenlijk essentiele onderdelen van deze sjeepert.
qua distortion types is t even leren welke type met welke instellingen op wat voor bronnen lekker werkt. soms is het ineens BAM en soms ook mweh. uit elk type is dan wel met draaien een charismatische sound te halen. opzet van drive, wet level, en wet/dry mix is vrij behoorlijk geniaal te noemen.
je kan echt goed je wet dry bepalen zonder jezelf voor de gek te houden omdat het harder wordt. ook voor livesituaties lijkt me dat erg wenselijk. filter feedback (dirt) nog niet heel nauwkeurig getest, wel lekker tot zover. ze moeten overbridge wel echt even HEEEEL RAP AAX maken ook die zweedserss.
later misschien meer! of ik ben te druk met de heat hehe
 
Voor een geluidskaart met analoge eq, distortion en filters valt het eigenlijk erg mee, ik snap het probleem met de prijs niet helemaal. Een gemiddelde RME heeft ingebouwde reverb, die vergelijk je toch ook niet met de prijs van een goedkoop galm pedaaltje?
Ik vind de revb en delay heel erg slecht in de Rme . Een alesis midiverb II is 100 keer leuker. Maar mss begrip ik je boodschap niet. Je bedoelt mss dat ze die fx er in plaatsen als een soort spek en bonen . "Een gegeven paard " zeg maar.
 
Donderdag eindelijk ook van de partij, had er zonder overbridge niet veel aan dus even gewacht. Benieuwd!
 
Ik ben er erg blij mee, de performance mag nog steeds beter, maar hij klinkt echt fantastisch. Stereobeeld blijft prachtig breed ondanks dat je alles tot in het extreme kunt kapotmaken. EQ bruikbaar, superfilter, en volgens mij komen er nog wel wat fijne features bij later. Nu ook even uitvogelen hoe de in- en outputs als hardware insert te gebruiken zijn, niks mis mee :)
 
is gewoon echt een supergaaf ding
ik hou erg van env follower ook. bv negatief naar drive en filter
en dan getriggerd door laag met smalle bandbreedte.
dan hp filter met wat reso lekker lage freq
gaat ie pompen als n malle
dan beetje laag en hoog erbij nog. fakkin vet alleen dat al.
ik kan me voorstellen dat met die freq pan shizzl er nog leipige shit bij gaat komen.
Ik zou wel heeeel graag filter en eq NA de dry/wet knop willen kunnen schakelen.
hij is wat onstuimoig qua settings en luidheid/sound, maar heeft heel veel sweetspots.
echt supergaaf ding
 
@iedereen die er al één heeft; zou je hem op de 2-bus zetten? Thanks!
Geeft iemand hem al vergeleken met de culture vulture?
 
Wat zijn de ervaringen met Overbridge inmiddels? Is het stabiel?

En begrijp ik het goed dat Overhub enkel noodzakelijk is wanneer er meerdere Elektron apparaten via Overbridge met een DAW verbonden worden? Bij mij zal het om maar één Elektron apparaat gaan (icm Mac, Ableton) dus ik hoop de Overhub aanschaf te kunnen skippen.
 
Laatst gewijzigd:
Als het alleen de Heat is dan kan dat zonder overhub. Maar als er meer apparaten bij komen die oftewel overbridge nodig hebben of andere zware programma's dan is overheb wel handig. Soms gebruik ik de ritme in combinatie met de Heat en overbridge dan plug ik ze in de overhub.
 
Wat zijn de ervaringen met Overbridge inmiddels? Is het stabiel?

En begrijp ik het goed dat Overhub enkel noodzakelijk is wanneer er meerdere Elektron apparaten via Overbridge met een DAW verbonden worden? Bij mij zal het om maar één Elektron apparaat gaan (icm Mac, Ableton) dus ik hoop de Overhub aanschaf te kunnen skippen.

Niet echt... Van zodra je een trager USB toestelletje (muis/keyboard/goedkope-memory-stick) op je USB hub steekt gaan de meeste (goedkopere) USB hubs de snelheid van alle uitgangen gelijktrekken naar de snelheid van het traagste toestel. Dus zodra je meerdere USB toestelletjes op dezelfde bus gebruikt kan je volgens mij best een Overhub (oid) aanschaffen...
 
Ik heb mijn Analog Heat gisteren binnen gekregen en getest, en :okdan::okdan:

Ik ben terughoudend en kritisch wat betreft nieuwe aankopen. Een aanschaf moet mijn workflow dienen en niet in de weg zitten. Vaak krijgt software dan toch de voorkeur.. maar dit apparaat past echt naadloos in mijn werkwijze en doet exact wat ik ervan verwachtte.

Bijgevoegd een snelle test met eerst Ableton's Analog synth kaal, vervolgens wat gepruts met de AH. Ik ben erg onder de indruk :)

(Let op: het is een totaal a-muzikaal arpje *D Dit is letterlijk het resultaat van installeren, Ableton open, hit record, wat noten intoetsen, arp device ervoor en verder niets editen).
 

Attachments

  • AH.mp3
    5,6 MB · Bekeken: 102
De prijs bij online winkels is inmiddels gezakt naar €647 (bij Elektron zelf nog steeds €799).

Zou er al een MK2 in aantocht zijn of wat is hier aan de hand?

De adviesprijs vond ik, zoals velen, bij de introductie nogal aan de hoge kant voor een luxe distortion maar voor zo'n prijs begint het toch wel te kriebelen.
 
Kan iemand mij vertellen wat met overbridge kan doen die extra kan aanschaffen ?
[EDIT]
Volgens mij wat ik gelezen heb is dat hier mee geluidinterface mee kan maken.
[EDIT]
 
Laatst gewijzigd:
Ik vroeg me af of je dit over een vst/au kan gooien zonder die input en output gebruik hoef is dat mogelijk ?
 
Yes dat kan. Hou wel rekening met enige latency. Makkelijk te compenseren met latency compensation.

Let wel: je kunt uiteraard de heat maar op 1 spoor tegelijkertijd draaien. Dus op 1 instrument channel, of op je master bus bijv.

Ja dat vermoeden had ik al dat word elke keer samplen vrees ik dan...
Of is er een andere manier ik denk het niet helaas....
 
Back
Top