Elektron komt met Analog Heat

Analog Heat
Audio enhancer. Audio destroyer

attachment.php


We are extremely proud to announce Analog Heat, a stereo analog sound processor excelling in treating audio in both beautiful and radical ways. The eight different analog stereo distortion circuits, the stereo analog multi-mode filter and the stereo analog EQ provide a wealth of sound shaping options.

Thanks to Overbridge, a technology seamlessly integrating music hardware with computers, Analog Heat can be used as VST/AU plugin, making it easy to apply real analog processing to DAW sounds and tracks. Overbridge even allows the Analog Heat to be used as 2 in/2 out CoreAudio/ASIO/WDM sound card.

Analog Heat highlights


Eight stereo analog distortion circuits

The eight stereo analog distortion circuits have been designed to provide excellent sound shaping opportunities, as well as to fully complement each other. They are capable of applying everything from warm tape-like saturation to harsh over-the-top distortion.
Filter, EQ, modulation

To further affect incoming signals, the stereo analog multi-mode filter and the 2 band stereo analog EQ are available. Modulation sources include an assignable envelope and an assignable LFO, making it easy to create rhythmical textures and re-shape beats.
Overbridge

The Overbridge technology effortlessly brings the sound and capabilities of the Analog Heat to DAW environments. Connect the Analog Heat to a computer via USB and use it just like a VST/AU effect plug-in. Overbridge makes analog processing of individual sounds, tracks and even complete mixes a fully integrated and rewarding experience.
Price & availability

Analog Heat will retail for $749/€799/£679. Shipping starts this fall.
 

Attachments

  • analog-heat-top.jpg
    analog-heat-top.jpg
    48,7 KB · Bekeken: 136
Last edited by a moderator:
Hebben ze niet wat rode knopjes op dat ding kunnen zetten......

Of analoge buizen erop iets dergelijks, beetje meer fleur kan geen kwaad, dit ziet er zo jaren '80 duf saai en weinig inspirerend uit.
 
Ik heb het idee dat dit ding weinig meer kan dan ik nu al kan met mijn analog four (A4):

Als ik 2x 2 kanalen in serie zet en mijn macro's handig configureer heb ik:

Analoge stereo processor met routing:

gain--> LPF --> OD/DST --> Multimode filter --> gain --> LPF --> OD/DST --> Multimode filter --> gain --> EFX
(gains respectievelijk osc en amp volumes. Door combinatie van 2 od/dst stages en al die gains is er een veelheid aan distortiontinten beschikbaar)

Oh ja, dan heb je voor zowel L als R ook nog 6 env's en 4 Lfo's + 4 oscs met 4 subs en 2x noise wat je daar dan nog eens bij kan mixen als aanvulling op bovenstaande; en ook nog eens 2 env's en 2 lfo's om je effecten mee op te leuken...

...vergeet ik nog bijna die sequencer...

Ergo: Ik zie niet in wat deze Analog Heat daaraan toevoegt....
 
Ik denk dat ik wel effe door spaar en 200€ bij leg voor die Tehringer Synth...
 
Mooi ding, zeker omdat je m ook makkelijk hybrid (als plug-in) kunt gebruiken. Vraag me wel af of dit soort apparaten niet beter wordclock zouden moeten hebben? Qua prijs is het heel ok, als je vergelijkt met Colture Vulture of Elysia Karacter....
 
Ik vind de vergelijking met een Culture Vulture of een Elysia Karacter eigenlijk niet zo opgaan voor dit ding. Snap het wel omdat het beide hardware is, maar kwa sound toch wel heel anders.

Als ik die demo's hoor doet het me meer denken aan de sound-destruction van Camelphat of Trash II van Izotope. Alleen Trash II is nog wel even een tikkie uitgebreider met multiband distortion, uitgebreide eq/filtering, convolve module etc.

Het is natuurlijk niet allemaal slecht ofzo (ik weiger de zoveelste azijnpisser te worden :D)
Er zitten bruikbare sounds in die demo, hier- en daar klinkt het echt goed... maar het merendeel klinkt in mijn oren vooral 'kapot', niet erg verfijnd. De prijs lijkt dan hoog..

Maar goed.. demo's zijn maar demo's. Leuk om eens een keertje zelf mee te spelen
 
@Trigg. Maar dan hebben ze gewoon zelf niet demo's gemaakt die het volledige kunnen van het apparaat laten horen. Als je de marketingspeak even in het achterhoofd houdt tenminste.
 
Ik hoor in al die demo's op hun Soundcloud niks voorbij komen wat je niet ook digitaal kan doen. Of de demo's zijn heel slecht, of het is het zoveelste "nieuw analoog" apparaat dat gewoon als een VST klinkt.

Het idee van die Overbridge is wel leuk - analoge effecten als plugin eenvoudig over USB. Maar waar het nu echt om gaat, de klank, is voor mij in ieder geval in de demo's een complete misser.
 
heeft zeker geen charisma zoals cv of karacter
ik heb niks gehoord wat ik niet liever met fabfilter saturn doe
 
Ik ben benieuwd of ie met USB ook te gebruiken is als audio kaart. Dat zou wel gaaf zijn. Als ik al een DAW gebruik, dan is het vooral voor dikke strings enzo. Zou wel gaaf zijn als je die via USB audio door dat ding ken gooien. Dan is het wel okay mooi prijsje...
 
Dat kan, en net als bij de Virus naast je vaste geluidskaart rechtstreeks richting je daw/de vst. Kan me zo voorstellen dat ze het als een portable analoge opname-optie zien, een manier om ook onderweg met echte analoge distortion filters en eq op te kunnen nemen. Zou me ook niets verbazen als er een compressie variant komt.
 
Oftewel, ze zullen niet zonder reden de compressor hier op weg hebben gelaten, terwijl ze wel al een analoge compressor hebben qua techniek(Rytm) met een prima reputatie.
 
De prijs hoor ik vaak, maar wat is een alternatief? Culture Vulture of dat Elysia ding? Niio? Allemaal een flink stuk duurder en met nog niet de helft van de functionaliteit. Het is niet goedkoop, maar het is ook geen distortion pedaaltje. Dat is een volstrekt onzinnige vergelijking.
 
En mocht je het dan toch willen proberen, vergelijken met een pedaal, dan is het simpel:

8 verschillende distortion pedalen, maar wel keer twee, want dit is stereo.
1 filter pedaal, maal twee, want jawel.
1 eq pedaal, wederom, twee, hop.
1 stereo geluiskaart.

Tel daarbij op dat alles ook nog eens zoals de Virus te bedienen is, dus naast je geluidskaart, rechtstreeks naar je vst in je daw, als insert of gewoon bron. En met uitgebreide editor.

Vergelijking met H9 wordt veel gemaakt, ook door mij, maar eerlijk is eerlijk, net als Strymon, digitaal. Dit is volledig analoog. Geen behoefte aan een analoog versus digitaal discussie, maar enkel de constatering.

Geldt ook voor al die plugin mannen. Hoe je het ook draait, dit is een volledige analoge versie. Voor veel mensen een pré, voor anderen onzin. Elektron is er niet voor de itb mensen.
 
Ik vind voornamelijk de klank niet erg boeiend en het klinkt als dingen die ik al een miljoen keer eerder heb gehoord, en vaak beter. Dan zal het allemaal wel analoog en stereo zijn, maar dat vind ik persoonlijk niet zo interessant. Ik kijk vooral wat zo'n ding zou toevoegen aan hetgeen ik al heb staan en dan denk ik in dit geval: weinig. Is ook een smaakdingetje misschien, op de AR na vind ik Elektron sowieso nooit echt lekker klinken.
 
Dat heb ik met DSI, geheel persoonlijk, prima synths, maar het lukt me gewoon niet. Vindt dat erg jammer want op papier zijn het stuk voor stuk machines die juist voor mij ideaal lijken, als poly-fanaat. Niet blij mee dus. Elektron kan ik juist erg goed mee overweg, de klik is een magisch iets :)

Dat het analoog is is gewoon een basis-feit wat ook de prijs bepaald. Sommige mensen kiezen nu eenmaal voor analoog, om meerdere redenen. En het is gewoon duurder om te fabriceren, dus zal nooit de prijs van een app of een vst hebben. Of van een apparaat wat analoog emuleert zoals de Strymons of Eventides.
 
Alhoewel, van mijn Orville kan je ook een flinke wereldreis maken qua waarde :)
 
Zojuist even met de interactieve demo op de site zitten rommelen en ik vind dit echt heel ok klinken hoor. De 8 modes klinken ook echt goed verschillende en hebben elk hun toepassing op ander materiaal.

Bij de juiste prijs was ik wel enthousiast geweest. Het klinkt beter dan ik had verwacht maar met deze prijs moet ik er echt heel veel nachtjes over slapen. :)

Vind ik ook wel lekker klinken, maar hoe is die demo gemaakt? Hebben ze voor alle knoppen variaties een stukje audio opgenomen (vast een hele berg werk), of is dit emulatie software? In het laatste geval: geef dan de VST maar :engel:
 
Back
Top