Elektron komt met Analog Heat

Analog Heat
Audio enhancer. Audio destroyer

attachment.php

We are extremely proud to announce Analog Heat, a stereo analog sound processor excelling in treating audio in both beautiful and radical ways. The eight different analog stereo distortion circuits, the stereo analog multi-mode filter and the stereo analog EQ provide a wealth of sound shaping options.

Thanks to Overbridge, a technology seamlessly integrating music hardware with computers, Analog Heat can be used as VST/AU plugin, making it easy to apply real analog processing to DAW sounds and tracks. Overbridge even allows the Analog Heat to be used as 2 in/2 out CoreAudio/ASIO/WDM sound card.

Analog Heat highlights

Eight stereo analog distortion circuits

The eight stereo analog distortion circuits have been designed to provide excellent sound shaping opportunities, as well as to fully complement each other. They are capable of applying everything from warm tape-like saturation to harsh over-the-top distortion.
Filter, EQ, modulation

To further affect incoming signals, the stereo analog multi-mode filter and the 2 band stereo analog EQ are available. Modulation sources include an assignable envelope and an assignable LFO, making it easy to create rhythmical textures and re-shape beats.
Overbridge

The Overbridge technology effortlessly brings the sound and capabilities of the Analog Heat to DAW environments. Connect the Analog Heat to a computer via USB and use it just like a VST/AU effect plug-in. Overbridge makes analog processing of individual sounds, tracks and even complete mixes a fully integrated and rewarding experience.
Price & availability

Analog Heat will retail for $749/€799/£679. Shipping starts this fall.

Attachments

• analog-heat-top.jpg
    analog-heat-top.jpg
    48,7 KB · Bekeken: 188
Last edited by a moderator:
Beetje moeite doen voor een mooie sound ;)
Voordeel van samplen is dat je niet oneindig blijft klooien, maar dingen vastlegt en doorgaat. Werkt voor mij erg goed in elk geval.

Op een bus gooien als send/return kan natuurlijk ook. Niet echt hetzelfde effect, want je gooit meerdere sounds dan door 1 heat, maar het is een mogelijkheid.

Dat is zo daar heb je gelijk in misschien effe denken hoe ik het beste ga aan pakken als dit koop ooit ik wil namelijk zo veel mogelijk midi hebben zo dat ik als iets wil aan passen dat dan kan.
Maar kan wel meerdere keren die plugin samen met die vst/au opslaan met meerdere tracks en deze er bij zetten en dan er onder gelijk de audio bestanden zo dat Midi kan bewerken en opnieuw audio van maken ?

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Bedoel je dat je de plugin Overbridge op meerdere kanalen wil zetten zodat je ze kunt instellen en dan een voor een bouncen naar audio? Hmm Ik geloof niet dat je OB meerdere keren kunt laden, maar dit weet ik niet 100% zeker, zal het eens proberen. Lastige is van een dergelijke workflow dat je niet goed kunt horen hoe dingen samen klinken totdat je ze bounced. Niet echt relaxt lijkt me.

Je kunt de Overbridge VST hoe dan ook maar op 1 kanaal tegelijk actief hebben. Je moet het zo zien: De Heat is 1 apparaat, en daar gaat audio doorheen, dus Overbridge kan ook maar op 1 kanaal per keer actief zijn.

Ik denk dat het ook snel te veel wordt als je de heat overal op gebruikt. Je zou wel losse drum geluiden er door kunnen gooien achter elkaar, en dan de samples weer los knippen en opnieuw laden in je drum vst bijv. En over een synthlijn doen, of op de master, of op een bus. Less is more ook in dezen. Alles kapot maken met de Heat wordt al snel too much vind ik zelf. Op de Master output een beetje subtiel werkt ook erg goed overigens.

Anyway: Ga er van uit dat je geen software workflow kan toepassen op de heat, want dan zou je wel eens teleurgesteld kunnen raken. Het is echt hardware met als extra de Overbridge VST. :)

Laatst gewijzigd:
Back