Black Corporation EXPANDER MK2 tabletop effects processor

The Black Corporation komt met een vrij indrukwekkend nieuw speeltje.

  • Delay: Both digital and analogue options. They are MIDI syncable and pannable. The digital side is based on the Lexicon PCM42 with guidance from the original engineer and the advantage of better CPU and memory. The analogue uses BBD circuitry for a warm tone up to 820ms.
  • Reverb: The digital reverb is based on the Lexicon 224. Meanwhile, the spring reverb uses two 17″ tanks equipped with EQ and a digital pre-delay section.
  • Modulator: First, a quadrant multiplier Ring Modulator with modern chips and then a vintage-style harmonically rich transformer and diode-based one. There’s a reference oscillator with attack and release envelope to control the pitch similar to that on the Yamaha CS-80.
  • Chorus: Two distinct BBD chorus lines with manual control and the classic four-button chorus presets.
  • Phaser: An analogue OTA-based 12-stage phaser and an optical phaser.
  • Insert/Resonator: The Insert lets you patch in external effects or use it as extra inputs and outputs. The Matrix can patch it into any part of the signal chain. The Resonator adds some subtle EQ and can be animated for extra movement.
  • Overdrive: Everything from warmth and texture to screaming distortion from Korg’s Nu-Tube technology.
  • LFO: A bunch of LFOs that can be routed all over the place.


blackcorp-expander2-front.jpg
 
'This is the preorder for a EXPANDER MK2 programmable multi-fx processor.

The total price is $4999 with free worldwide shipping, the remaining balance of $3500 is to be paid when the product is ready for shipping in early 2024.'
 
'This is the preorder for a EXPANDER MK2 programmable multi-fx processor.

The total price is $4999 with free worldwide shipping, the remaining balance of $3500 is to be paid when the product is ready for shipping in early 2024.'
Ik was heel even heel blij, maareh:

This is the preorder for a EXPANDER MK2 programmable multi-fx processor.

The total price is $4999 with free worldwide shipping, the remaining balance of $3500 is to be paid when the product is ready for shipping in early 2024.

Edit: je was me net voor
 
. . .
 
Mooi ding, maar niet interessant prijstechnisch gezien. Jammer maar helaas. Ik denk dat ik waarschijnlijk de doelgroep niet ben, maar leuk voor wie hem kan en wil betalen.
 
Ah wat een slechte marketing grap.
Die paar demo's op hun site zijn... mwha,,,
Alles clipt wel een beetje. Klinkt echt slecht.
 
Ziet er wel mooi uit, maar ik snap de trend naar ieniemienie schermpjes niet zo. Dan lijkt het net alsof er geen schermpje op zit - maar je kunt het ook niet goed lezen...
Gros van de liefhebbers die dit kunnen betalen zijn toch grijze-mannen-van-middelbare-leeftijd-met-een-bril ;-)
 
Interessante ontwikkeling wel.. Toen Roman destijds met zijn eerste product onder Black Corporation bezig was (Deckards Dream + Expander) heeft hij uiteindelijk zijn excuses aangeboden aan hen die al pre-ordered hadden. Het lukte hem toen niet om de specs van de expander zoals hij die had voorgesteld te implementeren. Uiteindelijk is er toen een beperkte versie uitgekomen. Het lijkt het erop dat hij hiermee alsnog dit eerdere project tot een goed einde heeft weten te brengen.
 
misschien zit 'ie wel tot de strot toe vol met MAGISCHE MOJO.
Die houten sidepanels komen waarschijnlijk uit de studiovloer van Paisley Park, de faders uit bewerkte meteoriet, de Bucket brigades bestaan uit een geheime legering die resoneert met de Shuman frequency en het pigment in de opdruk werd gemaakt van vermalen Lee Perry tanden. In dat opzicht valt de prijs nog mee toch?
 
Die houten sidepanels komen waarschijnlijk uit de studiovloer van Paisley Park, de faders uit bewerkte meteoriet, de Bucket brigades bestaan uit een geheime legering die resoneert met de Shuman frequency en het pigment in de opdruk werd gemaakt van vermalen Lee Perry tanden. In dat opzicht valt de prijs nog mee toch?
:verkoght:
 
Die houten sidepanels komen waarschijnlijk uit de studiovloer van Paisley Park, de faders uit bewerkte meteoriet, de Bucket brigades bestaan uit een geheime legering die resoneert met de Shuman frequency en het pigment in de opdruk werd gemaakt van vermalen Lee Perry tanden. In dat opzicht valt de prijs nog mee toch?
You're my man ! :-)
 
als je voor dat geld analoge fx met een routing wil, koop dan 3 matrixbrutes. dan heb je er ook nog v3 leuke synths bij ;-)
 
Dat is de aanbetaing.
 
Elektron Analog Heat +FX tegelijk uit, iets praktischer :)
 
Gros van de liefhebbers die dit kunnen betalen zijn toch grijze-mannen-van-middelbare-leeftijd-met-een-bril ;-)
Dan moet ik dringend eens langs de opticien te passeren! Of volstaat zo'n leesbril van het kruidvat ook? :)
 
Als je wat creatief met Eurorack aan de slag gaat, kan je ook wel voldoende bij elkaar rapen om tot "eenzelfde iets" te komen.

Toegegeven, het gekantelde design, en strakke afwerking is wel heel gelikt!! Als geld geen rol speelde, zou ik zoiets fantastisch vinden bij het mixen. Maar, als mixen dan het doel is, dan heeft die wel weer weinig Ins en Outs... "Got you covered" vind ik daarmee niet helemaal waar. Ik kan niet 6 sound-sources, door respectievelijk, de Distortion, Delay, Chorus, etc gooien. En dat, kan in een Eurorack wel ge'Frankensteined' worden, misschien zelfs wel met een matrix. Maak je niet alleen meer Audio Ins en Outs, maar krijg je ook CV erbij ; wat de Expander ook mist.

Meer smaken Distortion, gooit erbij. Distortion type zat? Wissel hem om.. kan ook niet met de Expander :P

En dan heb je geld over ook einde vd rit, voor de helft van 8K heb je al een serieus dik Euro FX rack! (in stereo, multi i/o, portable, etc)
 
Als je wat creatief met Eurorack aan de slag gaat, kan je ook wel voldoende bij elkaar rapen om tot "eenzelfde iets" te komen.

Toegegeven, het gekantelde design, en strakke afwerking is wel heel gelikt!! Als geld geen rol speelde, zou ik zoiets fantastisch vinden bij het mixen. Maar, als mixen dan het doel is, dan heeft die wel weer weinig Ins en Outs... "Got you covered" vind ik daarmee niet helemaal waar. Ik kan niet 6 sound-sources, door respectievelijk, de Distortion, Delay, Chorus, etc gooien. En dat, kan in een Eurorack wel ge'Frankensteined' worden, misschien zelfs wel met een matrix. Maak je niet alleen meer Audio Ins en Outs, maar krijg je ook CV erbij ; wat de Expander ook mist.

Meer smaken Distortion, gooit erbij. Distortion type zat? Wissel hem om.. kan ook niet met de Expander :P

En dan heb je geld over ook einde vd rit, voor de helft van 8K heb je al een serieus dik Euro FX rack! (in stereo, multi i/o, portable, etc)
Ja dat maakt misschien meer sense, kun je het ook nog meer naar eigen smaak inrichten. Vind de beperkte I/O ook een beetje jammer van dit product.
 
Back
Top