PC specificatie thread + geluidskaarten deel II

Ja dat zijn lullige dingen...Weet je toevallig of de airflow ook minder is met die consumer modellen? Worden ze bijv. sneller heet?
 
Jawel want daarom kom je op een forum. Om o.a. andere meningen te horen. Maar je komt alleen niet met heel goede argumenten aan om niet voor een consumer laptop te gaan. Dat is het enige wat ik vraag, of ik er goed aan doe om voor ableton een consumer model te kopen. Daarnaast vraag ik om een laptop voor in de studio. Geen desktop.
Ja, maar IK kom niet op een forum om JOU van iets te overtuigen.
Waarom zou ik hier een essay gaan schrijven? Geef wat meer informatie over jouw specifieke situatie (eisen/prioriteiten... had ik dat al niet gevraagd?), dan help ik graag.
 
Ja dat zijn lullige dingen...Weet je toevallig of de airflow ook minder is met die consumer modellen? Worden ze bijv. sneller heet?
Ja, dat is inderdaad vaak het geval. Wat willen consumers graag? Een mooi dun laptopje voor weinig geld. Wat krijgen ze? En opstijgend vliegtuig bij wat CPU-belasting.
 
Ja, maar IK kom niet op een forum om JOU van iets te overtuigen.
Waarom zou ik hier een essay gaan schrijven? Geef wat meer informatie over jouw specifieke situatie (eisen/prioriteiten... had ik dat al niet gevraagd?), dan help ik graag.
Dat is helemaal niet wat ik vraag, haha. Ik heb toch al twee modellen op het oog? Maar vooruit: Ik draai ableton met veel audiotracks,effecten, weing midi. En ga niet op reis maar blijf in de studio met mn laptop. Verder weinig eisen. I5 zou het goed doen maar als ik voor hetzelfde geld of minder een goede i7 kan kopen doe ik dat liever.
 
Ja, dat is inderdaad vaak het geval. Wat willen consumers graag? Een mooi dun laptopje voor weinig geld. Wat krijgen ze? En opstijgend vliegtuig bij wat CPU-belasting.

Kijk, dit is interessant. Dat lijkt me niet fijn en zou het overwegen waard zijn om een business model te kopen.
 
Kijk, dit is interessant. Dat lijkt me niet fijn en zou het overwegen waard zijn om een business model te kopen.
Je kan ook een consumermodel vinden dat fluisterstil is, en een lawaaierige business laptop. Maar dat laatste zal minder voorkomen. Het (mijn) groot punt is dat, algemeen gezien, business/workstation laptops betrouwbaarder/voorspelbaarder zijn. (uit ervaring en na het lezen van véle reviews)
Dat zegt niks per se over die specifieke Asus, maar wel iets over waarom sommige mensen houden van Lenovo Thinkpad T/W laptops.
 
Thanks. Toch een risicootje dus. Enig idee waarom die thinkpads T met een i5 zijn uitgerust ipv i7?
image.jpg
 
Ik wil graag een nieuwe geluidskaart halen met 8 inputs...

Ik draai op nu met Ableton op windows 7 64bit.

Wat zouden jullie kiezen?

een RME fireface 802 of toch een UAD Apollo Quad?

Ik ben benieuwd
 
Back
Top