PC specificatie thread + geluidskaarten deel II

Jou ontgaat ook niets. Maar het klopt wel, die maglite heb ik gekocht voor als ik achter mijn rack moet zijn. En verdomd, het scheelt me een hoop irritatie.

:eureka:

:D misschien een goed idee voor een nieuwe draad: onmisbare tools en accesoires voor in je studio...:okdan: Maar inderdaad het gebruik van een Maglite in een studio is geen uitzondering, zelf met daglicht is patchen achter een kast of buro/studiomeubel nog een crime. (daan denkt terug aan 't patchen van audio/midi op een M-audio 192... breakoutkabels waar dan in/out op zou moeten staan... had bijna een F$ck#ng leesbril nodig.
 
:D misschien een goed idee voor een nieuwe draad: onmisbare tools en accesoires voor in je studio...:okdan:

Goed idee... wat let je?! Start maar op zou ik zeggen.

@Daan: En dat van die leesbril... F$%&^ zeer herkenbaar! :frons:
Trouwens, hoe ziet(n) jou PC('s) er dan uit?
 
Laatst gewijzigd:
geluidskaarten upgrade

geluidskaarten upgrade

vraagje voor de kenners over geluidskaarten.

momenteel gebruik ik de Audiophile 2496, ik doe alles intern ( in the box ), ik denk eraan om een nieuwe geluidskaart te kopen ivm nieuw pc.

Heeft het zin om bv een Rme Fireface 400, of Focusrite Saffire aan te schaffen als je alles intern mixt.
 
Goed idee... wat let je?! Start maar op zou ik zeggen.

@Daan: En dat van die leesbril... F$%&^ zeer herkenbaar! :frons:
Trouwens, hoe ziet(n) jou PC('s) er dan uit?

De GP's die mijn digitaaltje voeden zitten al in de lader... pic's volgen dus ;)
 
mijn setup dus:
 

Attachments

  • studio1.jpg
    studio1.jpg
    197,6 KB · Bekeken: 78
  • studio4.jpg
    studio4.jpg
    192,8 KB · Bekeken: 72
  • studio5.jpg
    studio5.jpg
    223 KB · Bekeken: 76
Hee gezellig studiootje zo.

WEG MET SPYWARE! en Tubular Bells natuurlijk... :D
*short leest even mee

Grappig dat die BenQ-monitor precies dezelfde is als die ik nu gebruik voor die internet PC. (Bij mij helemaal links op de foto.)
 
Hee gezellig studiootje zo.

WEG MET SPYWARE! en Tubular Bells natuurlijk... :D
*short leest even mee

Grappig dat die BenQ-monitor precies dezelfde is als die ik nu gebruik voor die internet PC. (Bij mij helemaal links op de foto.)

Wat een mens zoals mij zoal bezighoudt hé... De BenQ is m'n tweede... van de eerste sneuvelde de lamp ofzo, is kosteloos vervangen. Speel nog met de gedachte tussen nu en december een 22 of 24 inch aan te schaffen. Maar of mijn daadwerkelijke prioriteiten daar (moeten) liggen...

Maar zoals ik al reageerde op jouw foto's, d'r moet nog een klein kastje bij, zodat studiomeubel iets minder vol hoeft te staan (meer ruimte voor projectnotes... en andere rotzooi)
 
Laatst gewijzigd:
Core 2 duo versus. Quad core...

Core 2 duo versus. Quad core...

hallo hallo...

Wat raden jullie aan voor processor voor muziekcomputers algemeen ?
wanneer je vrijwel alles wat betreft muziek/audio op de computer doet. Wat vst's,vsti'tjes hebt ?
Een aantal externe apparaten, interface'n eraan hebt hangen ...:dj:

Graag een beetje richting een core 2 duo vs. Quad core discussie. En waarom wordt het een boven het ander verkozen:confused: + een onderbouwing graag...

Wanneer dit in verkeerde topic is geplaatst hoor ik het wel.
 
In de toekomst heb je meer aan quadcore dan duocore, lijkt mij. Maar op dit moment wordt quadcore nog niet veel ondersteund. Ik heb voor een quadcore systeem gekozen zodat die extra oommphhh later gratis is. Verschil tussen m'n systeem als duo of quad was ook maar 30 euro op een bedrag van 1100 euro.
 
Hoi,

ik zoek een professionele PCI of PCI-e geluidskaart met minimaal 8 analoge outputs en 4 analoge inputs.

OF
ADAT out en 4 analoge inputs.

ideetjes?

budget 400-500
Bericht door een moderator:
Deze thread van Erol heb ik even toegevoegd aan de algemene geluidskaarten thread
 
vraagje voor de kenners over geluidskaarten.

momenteel gebruik ik de Audiophile 2496, ik doe alles intern ( in the box ), ik denk eraan om een nieuwe geluidskaart te kopen ivm nieuw pc.

Heeft het zin om bv een Rme Fireface 400, of Focusrite Saffire aan te schaffen als je alles intern mixt.

Yo,

Wat ik gisteren was vergeten te vragen : gebruik je ook external fx en/of instruments ? Want dan kun je er wel wat aan hebben om je geluidskaart te upgraden...
Maar als je echt alles in de pc doet denk ik dat je meer hebt aan betere speakers dan aan een betere geluidskaart (vooral die extra ins en outputs heb je dan echt niet nodig)...zoals ik al zei is het verschil in geluidskwaliteit minder schokkend dan de prijsverschillen ;)
 
Yo,

Wat ik gisteren was vergeten te vragen : gebruik je ook external fx en/of instruments ? Want dan kun je er wel wat aan hebben om je geluidskaart te upgraden...
Maar als je echt alles in de pc doet denk ik dat je meer hebt aan betere speakers dan aan een betere geluidskaart (vooral die extra ins en outputs heb je dan echt niet nodig)...zoals ik al zei is het verschil in geluidskwaliteit minder schokkend dan de prijsverschillen ;)

voorlopig is alles intern, thanks voor je repley :mexico:

grtz Shakira
 
Een pc-achtig vraagje

Een pc-achtig vraagje

Iooo,

Ik speel al een tijdje live keyboard/synth maar zou nu graag thuis ook beginnen
met op mijn pc wat te prutsen aan de hand van software en midiklavier.
Mijn vraag is: Ik heb een laptop (Toshiba satellite) en ik heb gelijk een voorgevoel dat dat er niet echt voor gemaakt is.
Kan ik mijn laptop daarvoor gebruiken??

greetz :doei:
 
Iooo,

Ik speel al een tijdje live keyboard/synth maar zou nu graag thuis ook beginnen
met op mijn pc wat te prutsen aan de hand van software en midiklavier.
Mijn vraag is: Ik heb een laptop (Toshiba satellite) en ik heb gelijk een voorgevoel dat dat er niet echt voor gemaakt is.
Kan ik mijn laptop daarvoor gebruiken??

greetz :doei:
Bericht door een moderator:
deze thread hier toegevoegd
 
Back
Top