PC specificatie thread + geluidskaarten deel II

Het is tijd voor ene update/grade:

Ik heb het volgende bij elkaar gesprokkeld en heb nog wat twijfels of t allemaal wel klopt zo wat ik wil :D

Mobo: ASUS P5K
Processor: Intel Q6600 (of de E8400? 2 cores minder maar hogere FSB + Klok)
Geheugen: Kingston HyperX 2GB - 800 - DDR2-PC2 6400 (Timing? is dat belangrijk?)
Case: ANTEC New Solution + 430W voeding en standaard casefan (moet nog een fan bij denk ik?)

Overzetten uit mn oude PC:
HDD: 74GB Raptor (10k) Sata + 250GB Maxtor (7.4k) Sata
GFX: Geforce 7600GT
Audio: Emu 1212M
DVD+RW writer dinges
SCSI kaartje...

Mis ik iets?
 
Het is tijd voor ene update/grade:

Ik heb het volgende bij elkaar gesprokkeld en heb nog wat twijfels of t allemaal wel klopt zo wat ik wil :D

Mobo: ASUS P5K
Processor: Intel Q6600 (of de E8400? 2 cores minder maar hogere FSB + Klok)
Geheugen: Kingston HyperX 2GB - 800 - DDR2-PC2 6400 (Timing? is dat belangrijk?)
Case: ANTEC New Solution + 430W voeding en standaard casefan (moet nog een fan bij denk ik?)

Overzetten uit mn oude PC:
HDD: 74GB Raptor (10k) Sata + 250GB Maxtor (7.4k) Sata
GFX: Geforce 7600GT
Audio: Emu 1212M
DVD+RW writer dinges
SCSI kaartje...

Mis ik iets?

Mooie setup!

Een extra casefan zou ik nog wel plaatsen. heb zelf de Sonata III. Standaard wordt er een fan geleverd/ingebouwd die koude lucht aanzuigt, maar er is dan nog geen fan die de warme lucht afvoerd.

De Cas latency, ach... Ik had zelf oorspronkelijk GeIl Blackdragon met een CAS van 4 in bestelling, maar toen die slecht leverbaar bleek, in een blink of an eye vervangen door repen met een CAS van 5. Het gaat meer op de kloksnellheid, 800 MHz is prima (PC6400).

De Q6600 of de E8400... lastig. Ik draai zelf de E6750 en heb totaal geen referentie met quads, helaas. Als ik de benchmarks uit de laaste Hardware.Info moet geloven dat is een Q6600 bij bijvoorbeeld HD video codering/decodering sneller dat een E8X00. Dit ondanks de lagere FSB. En voor de huidige prijs hoef je het niet te laten ;)

Met de aanschaf van een nieuwe hdd zou ik wachten tot de 1 Tb onder de 100 euro zit, dan is dat ook een koopje, nu vind ik ze nog te duur t.o.v. de kleinere broeders.
 
AMD Atlon

AMD Atlon

Hoi,
Ik ga een nieuwe pc kopen.
Maar Kan ik ook zware Muziek programa's met de AMD athlon bespelen ??

of heb ik de Intel Duo core nodig


Groeten V-synth
 
Dat ligt eigenlijk niet eens zo zeer aan de processor. De huidige processoren, ook de dual cores en de quad cores van AMD zijn meer dan snel genoeg voor de meeste muziekprogrammatuur.
Wat is daarnaast dan wel van belang, geheugen en een snelle harddisk. Bespaar daar niet op. Ga je daarnaast ook nog eens op een externe disk werken, dan is alleen firewire of e-sata een optie.
Maar terug naar het hoofdtopic, vrijwel alle moderne processoren kunnen dit. Mijn 64 bits AMD Sempron processor gaat nog behoorlijk goed met bijvoorbeeld Reason of Samplitude om.
 
Even ter info: ik heb zelf op mijn oude moederbord de cpu vervangen omdat sommige vst's tegen 100% aankomen.
Ik had een athlon 64 1.8ghz er op zitten.
Nu zit er een X2 op die draait op 2ghz en het gaat nu redelijk.

Als het je kan, stuur dan op een Quad Core of een X4 en dan op een moederbord die 8GB ram aankan. Zit je gelijk goed op vst gebied en kan je met dat ram geheugen grote samples bewerken.
 
Mooie setup!

Een extra casefan zou ik nog wel plaatsen. heb zelf de Sonata III. Standaard wordt er een fan geleverd/ingebouwd die koude lucht aanzuigt, maar er is dan nog geen fan die de warme lucht afvoerd.

Ik heb er een Enermax 92mm fan bij gedaan,

De Cas latency, ach... Ik had zelf oorspronkelijk GeIl Blackdragon met een CAS van 4 in bestelling, maar toen die slecht leverbaar bleek, in een blink of an eye vervangen door repen met een CAS van 5. Het gaat meer op de kloksnellheid, 800 MHz is prima (PC6400).

Cool

De Q6600 of de E8400... lastig. Ik draai zelf de E6750 en heb totaal geen referentie met quads, helaas. Als ik de benchmarks uit de laaste Hardware.Info moet geloven dat is een Q6600 bij bijvoorbeeld HD video codering/decodering sneller dat een E8X00. Dit ondanks de lagere FSB. En voor de huidige prijs hoef je het niet te laten ;)

Toch maar de Q6600 gedaan, ik doe niks met (HD) video ;)

Met de aanschaf van een nieuwe hdd zou ik wachten tot de 1 Tb onder de 100 euro zit, dan is dat ook een koopje, nu vind ik ze nog te duur t.o.v. de kleinere broeders.

Wat ik nu heb voldoet nog dus een HDD heb ik (nog) niet nodig of anders eventueel een 250+ GB HDD voor erbij...

Thnx Daan!
 
Als het je kan, stuur dan op een Quad Core of een X4 en dan op een moederbord die 8GB ram aankan. Zit je gelijk goed op vst gebied en kan je met dat ram geheugen grote samples bewerken.
Denk je dat hij een geldboompje in z'n tuin heeft staan of zo?
 
Maarja, het is en blijft best een leuk systeempje.

Voor puur alleen muziek... ik vind het wel best.

Wat ik zelf wel grappig vind is dat ik van alle overblijfselen van de oude PC's toch nog een heel systeem kon maken:

Aopen MX4 MB
P4 1,8Ghz CPU
1x 30GB HD
1x 80GB HD
2 GB DDR RAM
LG DVD (re)writer
USB en FW

Kosten? 40 euro's voor een nette zwarte behuizing om de achterliggende zooi keurig in weg te stoppen.

Een beunhaas PC dus, maar hij doet ut wel.

:D
 
Laatst gewijzigd:
Denk je dat hij een geldboompje in z'n tuin heeft staan of zo?
Doe er je voordeel mee :okdan:


Maar weer on topic:

AMD en Intel maken prima producten. Momenteel heeft Intel weer de snelste processoren, AMD is vaak goedkoper in aanschaf. Toch is er altijd weer software die zelfs de nieuwste processoren nog over de zeik krijgt. Daarnaast moet je je afvragen of je dergelijke pakketten vaak gaat gebruiken en of het zin heeft om een upgrade te doen. Met een beetje zoekwerk vind je soms alternatieven die veel minder CPU intensief zijn.

Indien je nu wilt upgraden en redelijk wat te besteden hebt, dan zou je je eens kunnen richten op de Intel Q6600/Q6700 of de AMD Phenom xx50 series (de xx00 series moet je laten liggen, gezien de performance daarvan een stuk lager ligt). Intel heeft ook nog een Extreme lijn van processoren, maar dat slaat vooral op de prijs. Qua performance ga je er bijna niet op vooruit.
Daar moet dan natuurlijk nog een leuk moederbord en wat geheugen bij. Mocht je Windows XP gebruiken, dan is alles boven de 4GB weggegooid geld. Vista kan wel met meer geheugen overweg (alleen, wil je dat überhaupt op je PC hebben?).
 
Voor puur alleen muziek... ik vind het wel best.
Aopen MX4 MB
P4 1,8Ghz CPU
1x 30GB HD
1x 80GB HD
2 GB DDR RAM
LG DVD (re)writer
USB en FW

Een beunhaas PC dus, maar hij doet ut wel. :D

Prima toch? :D Ik bedoel, als het voor jou precies doet wat het moet doen, waarom dan meer uitgeven?

Ik zeg: enjoy! :dj::mega:
 
ik zit er over na te dneken om een nieuwe geluidskaart te gaan kopen en dan wel de maudio delta 1010. Ik heb nu een m audio audiophile 2496. Maar ik wil wat proffesionelere kant op gaan. Nou vraag ik mij alleen af in hoeverre ik qua geluidskwaliteit vooruitgang boek door de delta 1010 aan te schaffen. Ik gebruik in principe maar hooguit 2 audio kanalen voor zang en verder een zooi aan vst's, vooral native instruments en hypersonic. Ik neem aan dat de 1010 dat allemaal wat soepeler laat lopen wel?

Dus
-geluidskwaliteit een stuk beter of niet?
-loopt het vst gebeuren wat soepeler?
 
Doe er je voordeel mee :okdan:


Maar weer on topic:

AMD en Intel maken prima producten. Momenteel heeft Intel weer de snelste processoren, AMD is vaak goedkoper in aanschaf. Toch is er altijd weer software die zelfs de nieuwste processoren nog over de zeik krijgt. Daarnaast moet je je afvragen of je dergelijke pakketten vaak gaat gebruiken en of het zin heeft om een upgrade te doen. Met een beetje zoekwerk vind je soms alternatieven die veel minder CPU intensief zijn.

Indien je nu wilt upgraden en redelijk wat te besteden hebt, dan zou je je eens kunnen richten op de Intel Q6600/Q6700 of de AMD Phenom xx50 series (de xx00 series moet je laten liggen, gezien de performance daarvan een stuk lager ligt). Intel heeft ook nog een Extreme lijn van processoren, maar dat slaat vooral op de prijs. Qua performance ga je er bijna niet op vooruit.
Daar moet dan natuurlijk nog een leuk moederbord en wat geheugen bij. Mocht je Windows XP gebruiken, dan is alles boven de 4GB weggegooid geld. Vista kan wel met meer geheugen overweg (alleen, wil je dat überhaupt op je PC hebben?).

Meer dan 3gb geeft eigenlijk geen zin als je gewoon XP Home draait of Vista. Als je meer dan 3Gb wilt dan moet je een 64bit besturingssyteem hebben. Oftewel XP Pro 64, Windows 2003 server 64, Vista 64. Oke 2003 valt eigenlijk af, maar daar is er wel 64bit versie van ;) Linux kan ook maar helaas draaien daar de populaire muziek programma's niet op.
 
Oja, als je Logic gebruikt op je pc dan heeft meer dan 1GB geen zin ;)
 
Voor puur alleen muziek... ik vind het wel best.
Aopen MX4 MB
P4 1,8Ghz CPU.....
...USB en FW

Een beunhaas PC dus, maar hij doet ut wel. :D

Nee, je draait het om denk ik... deze beun is niet voor muziek maar voor internet-onzin... zoals synthforums enzo...
Ook vermakelijk! *D

Het was de FireWire die me op 't verkeerde been zette. :D Een "dedicated" internet/office machien is ook super. Heb het zelf nog even overwogen met mijn oude compu, maar die opstarttijd is gewoon veel te lang (AMD XP 1800...)
 
Ja, ik ben er wel blij mee... Zo ziet de controlroom er nu uit...

attachment.php


En die internetmachine kan met FW als ik zou willen nog fungeren als standalone HD-recorder...

Pure rekenkracht in het midden... chatten on the left side, please!
 

Attachments

  • studiomei2008a.jpg
    studiomei2008a.jpg
    22,4 KB · Bekeken: 85
Laatst gewijzigd:
Strakke setup shortwave!

Dat kastje rechts kan ik die nog ergens scoren of iets dat iets waar ik tegenaan zal moeten lopen? ben namelijk ook nog opzoek naar iets vergelijkbaars voor vergelijkbare gear (platenspeler, yamahamixer, versterker voor de B-referentie, cdspeler, enz)
 
Strakke setup shortwave!

Dat kastje rechts kan ik die nog ergens scoren of iets dat iets waar ik tegenaan zal moeten lopen? ben namelijk ook nog opzoek naar iets vergelijkbaars voor vergelijkbare gear (platenspeler, yamahamixer, versterker voor de B-referentie, cdspeler, enz)

Dank je. En jij bedoelt deze kast waar het rack in staat:

overzichtfp2.jpg



Da's Ikea. Een gediscontinueerde kastenserie die je zelf naar eigen inzicht kan samenstellen. Ze hebben meer van die series... (nee, ik bedoel dus niet Billy!)

Maar goed, deze hebben ze al lang niet meer. Maar vast wel iets vergelijkbaars. Voor apparatuur zijn sowieso veel Ikea-meubelen best goed geschikt.
 
sweet! Ook alles lekker binnen bereik...

jammer dat ze dat niet meer leveren, ziet er zeer praktisch uit. Zal binnenkort eens met "studio-ogen" rondgaan in de Ikea...


ehm, heb je nou een maglite naast je muis liggen? Voor overnight patching zeker ;) :D
 
Back
Top