SF contest - beste track 2006

Bladiebladiebla

Nounou, Demian, wat laat je je weer gaan.
Ik kan je wel met inhoudelijke argumenten om je oren slaan, maar dat heeft in het verleden ook niets geholpen, ook niet in discussie via PB.

Laat ik het zo zeggen. Het verhaal heeft meerdere kanten.
En het feit hoe je je op het forum manifesteert (ruzietjes, relletjes, en dan ook nog een beetje amateurhacken zoals bijv. chat loggen, wat je volgens eigen strikte belofte eerder NOOOOOOIT deed), geeft mij persoonlijk het gevoel dat we het maar beter is dat Synthforum niet met jou en je voter in zee is gegaan.
Want los van de techniek, daar komt ook een stukje (prettige) samenwerking bij kijken, normaliter.
 
Ik wil me nergens mee bemoeien en ik weet niet (en wil ook verder niet) weten waar dit over gaat, maar...
Origineel geplaatst door demian
...de voter... Er zit ca 1000 uur werk in aan proggen
:dubbel: :bekdicht:
You're kidding right?

[edit]Verder tof hoor dat je er moeite aan hebt besteed! Heb er zelf ook gebruik van gemaakt! :okdan: [/edit]
 
Origineel geplaatst door demian
1 dag later ( begin november al ) werd de contest door shortwave opgestart terwijl het idee oorspronkelijk bij lid Scratch lag (met wie ik ook contact heb gehad om de contest weer op te starten. Maar heel het idee werd overgenomen en verprutst door lid shortwave. (die ook werkelijk op vrijwel alle vlakken die met de contest te maken hebben blunders heeft begaan) (enige goeie zou kunnen zijn geweest 'demian' er uitkegelen zou je misschien willen zeggen, haha. maar ok)

Hoe kun je iemand er uit kegelen die er nooit in heeft gezeten?
deze discussies zijn mij niet ontgaan, en t was duidelijk dat ze jouw hulp niet nodig hadden..
Je heb t je alleen moeilijk gemaakt omdat je jezelf in een groepje heb geplaatst waar je niet gewild was ..
 
Origineel geplaatst door scarum
Ik wil me nergens mee bemoeien en ik weet niet (en wil ook verder niet) weten waar dit over gaat, maar...
:dubbel: :bekdicht:
You're kidding right?

Niet echt, ik moest ook even perl leren om de voter te kunnen schrijven.
Maar dat geeft niet, het was leuk om te doen. :okdan:
Daarbij hebben een aantal functies de final versie nooit gehaald, maar de uren van de V1 versie (2005 contest) zitten hier wel in meegenomen. En er zijn flink wat admin functies die voor de users onzichtbaar zijn, logfiles, andere statistics etc..


Maar goed, ik was niet van plan nu een hele discussie over de voter te hebben, ik beantwoordde fjoesz zijn pb die op het forum terecht was gekomen.
 
Origineel geplaatst door Hanz
Nounou, Demian, wat laat je je weer gaan.
Ik kan je wel met inhoudelijke argumenten om je oren slaan, maar dat heeft in het verleden ook niets geholpen, ook niet in discussie via PB.

Laat ik het zo zeggen. Het verhaal heeft meerdere kanten.
En het feit hoe je je op het forum manifesteert (ruzietjes, relletjes, en dan ook nog een beetje amateurhacken zoals bijv. chat loggen, wat je volgens eigen strikte belofte eerder NOOOOOOIT deed), geeft mij persoonlijk het gevoel dat we het maar beter is dat Synthforum niet met jou en je voter in zee is gegaan.
Want los van de techniek, daar komt ook een stukje (prettige) samenwerking bij kijken, normaliter.


:confused: Wat is chatloggen?
 
Wat zijn jullie toch allemaal vuile flikkers.:D

Het ziet er naar uit dat ik ga winnen, bedankt !
 
Origineel geplaatst door demian
Ik zie dat je al los bent gegaan op het forum. Ook goed.

Ik snap je punt, enige reden waarom ik de chat log is omdat ik wil weten wat nu de argumenten zijn om de voter NIET te willen. Er zit ca 1000 uur werk in aan proggen, ik heb mij een heel jaar koest gehouden op SF en toen ik SF de voter heb aangeboden werd deze zonder dat er een test heeft plaats heeft gevonden met kul argumenten naar de prullebak verwezen.

Ik heb dit gedeelte allemaal zo netjes mogelijk gespeeld, dit kan/kon jij echter niet weten want ik heb alles met lid 6 fijn achter de schermen ontwikkeld en met SF overlegd, ik ben van af augustus tot en met december aan het ontwikkelen geweest. Had SF hier op een normale wijze op ingegaan, had ik mij professioneel opgesteld omtrend het 'voten' gebeuren.

Het afwijzen van SF kon ik niet erg waarderen, en vooral niet het gemak waarmee ze dat gedaan hebben, daarna doen ze weer als of ze vriendjes met me zijn. Bij mij werkt dat echter averechts.

Verder, Ik laat mij niet door het eerste of geringste uit het veld slaan, dus ik heb geprobeerd via een enquete de forumleden mee te laten beslissen over de voter.
Deze enquete werd verwijderd door Hanz. Verboden dus.
Toen ik daarna een topic over het deleten van die thread startte kwam de halve SF chat uit hun boom geklommen om even te vertellen dat de voter echt niet nodig was en bla bla bla..

1 dag later ( begin november al ) werd de contest door shortwave opgestart terwijl het idee oorspronkelijk bij lid Scratch lag (met wie ik ook contact heb gehad om de contest weer op te starten. Maar heel het idee werd overgenomen en verprutst door lid shortwave. (die ook werkelijk op vrijwel alle vlakken die met de contest te maken hebben blunders heeft begaan) (enige goeie zou kunnen zijn geweest 'demian' er uitkegelen zou je misschien willen zeggen, haha. maar ok)

Dat heeft me extra pissed gemaakt, niet alleen mij de kans niet geven het forum iets goeds willen geven, maar tevens het idee afpakken van een lid, het zich toe eigenen en het vervolgens verprutsen, terwijl een ander lid die zich een jaar lang zoveel mogelijk braaf heeft gedragen en welke zich heeft ingespannen tot het maken van iets wat echt goed werkt uitschakelen middels zijn moderator power. Maar alles wat ik daar over wil zeggen op SF wordt gedeleted. Leuk he?

Toen ik op SF via een andere geldige weg probeerde discussie te voeren over een 5 punten systeem werd ik weer met non argumenten bejegend, ditmaal door lid X. Bedenk dat ik vorig jaar al gezeur heb gehad met lid Y (die zelf weigert te stemmen en de contest niks vind maar tevens wel er aan meedoet) en je begrijpt dat voor mij (of mijn voter) de grootste bedreiging te vinden is in het chatkliekje waar alles ontrent mijn persoontje tot buitenproportionele ideeen wordt opgeblazen.

Dan nog mijn samenwerking met niet het niet onbesproken lid 6 trak (die erg om mee te lachen is btw) is genoeg basis geweest voor jullie (het chatkliekje) om mijn persoon te hypen tot iets wat zo vreselijk evil is, en dat terwijl ik mij zelf nauwelijk serieus neem.

Over mijn zogenaamde internetgedrag, ik verdedig mijn internet identiteit niet zozeer, die is niet meer dan een grote grap, maar goed, ik snap dat niet iedereen dat snapt, (maakt me ook niet echt veel uit) wat ik wel probeer te verdedigen, is de voter, als ik mij bij de eerste afwijzing had neergelegd was er nooit een voter geweest. Daar paste ik echter voor.
Dat ik door ben geschoten in het verdedigen daarvan, dat vind ik ergens ook wel, maar ik had het gevoel dat dat nodig was, ... niet zozeer om me te bewijzen tov de rest van SF, maar gewoon om een goed idee niet dood te laten bloeden enkel omdat een persoon daar de macht toe heeft.

Bedenk dan, dat ik vooral openlijke weerstand ondervind uit de SF chat en je begrijpt waarom ik de chat gelogd heb, dat is namelijk de enige plek waar ik de argumenten kan vinden om mijn voter of mij niet te willen. Heeft niks met paranoia te maken, ik weet gewoon dat er over me geluld wordt, ik kan de chat loggen, dus doe ik dat.
Niet omdat ik geen leven heb, het loggen van de chat is niet meer dan 1 klik werk en een simpele search op het woordje : demian doet de rest.
bij elkaar niet meer dan 2 seconden werk. Weet ook dat ik de chat kan loggen tot 50.000 of meer regels terug en je weet ook dat ik niet elke dag hoef te kijken. Chat boeit verder ook niet om te loggen, alleen in tijden van vermeende hitte kan het ff interessant zijn om te weten wat er wordt gezegd. Why not. Je hebt peilbureaus die het zelfde doen, alleen gaat dat dan op vrijwillige basis.

Maar goed, veel mensen vinden mijn voter tof, zeker nu ze hebben gezien wat ie kan en bla, maar openlijk hebben ze nauwelijks iets gezegd, niet toen ik er om vroeg, maar achteraf vind iedereen het gaaf. (uiteraard uitgezonderd iedereen die wel zijn opbouwende mening heeft gegeven) En dat wist ik van te voren al, en om mensen te laten kiezen of spreken moet je soms een beetje trekken en duwen, anders komt er niks uit. Dus daarom deed ik dat. Helaas wordt dat gezien als pushen.

Maar goed, contestje is over nu. Ik ben er klaar mee, ik ben ook tevreden, mijn honger naar contestvoterje pushen is gestild. Ik zal niemand er nog mee lastig vallen, mijn persoonlijke doelstellingen heb ik zoveel mogelijk gehaald, dus ik klaag niet.

Wees in het vervolg niet bang van mij, ik hoef geen ruzie, niet met jou, niet met de sf kliek, zelfs niet met short.
Het was me een strijdje wel, het voteretje had bijna het loodje gelegd, maar dat is niet gebeurd. Ik heb zelfs niet vals gespeeld en heb iedereen iets moois willen geven. Mijn style is misschien een rare, maar neem me niet te serieus in datte, jouw style is ook apart, ik neem je ook niet te serieus qua datte.

Over 'get a live' ik heb pretty a live, ben alleen hyperactief, dus ik programmeer en internet naast mijn leventje, sorry daarvoor.

Hopende op een spannende eindsprint, de groeten.

Excuus voor het relgehalte van dit bericht. Het zal het laatste zijn van mij over deze contest, en contests in het algemeen op SF.



Alweer over die voter :(

Het initiatief ansich om vrijwillig een voter te ontwikkelen vind ik best lovenswaardig Demian . Je kunt echter niemand kwalijk nemen dat je er zelf 1000 uur in hebt gestopt, ik denk dat daar de grootste bron van ergernis gelegen is (op je betoog afgaand). Er zit een hoop uren leren, ervaring opdoen bij, je doet nu net alsof de mods maanden werk van je hebben weggegooid wat natuurlijk een rare stelling is. Heb je ook zelf vooraf eens overlegd met de mods over de afwikkeling van het stemmen? Of stond het vooraf al voor je vast dat die voter gebruikt zou moeten worden?

Nogmaals, van mij had die voter best gebruikt mogen worden. Maar moeten niet, en daar lijkt het inmiddels meer op.
 
Origineel geplaatst door mc_kwok
Alweer over die voter :(

Het initiatief ansich om vrijwillig een voter te ontwikkelen vind ik best lovenswaardig Demian . Je kunt echter niemand kwalijk nemen dat je er zelf 1000 uur in hebt gestopt, ik denk dat daar de grootste bron van ergernis gelegen is (op je betoog afgaand). Er zit een hoop uren leren, ervaring opdoen bij, je doet nu net alsof de mods maanden werk van je hebben weggegooid wat natuurlijk een rare stelling is. Heb je ook zelf vooraf eens overlegd met de mods over de afwikkeling van het stemmen? Of stond het vooraf al voor je vast dat die voter gebruikt zou moeten worden?

Nogmaals, van mij had die voter best gebruikt mogen worden. Maar moeten niet, en daar lijkt het inmiddels meer op.


ik vind dat je hier wel gelijk hebt, wat je voor jezelf ook doet, het kan je simpelweg nooit rechten geven op een forum waar je alleen maar lid bent. Ik doe zelf op bepaalde vlakken ook best veel voor mensen die dezelfde gear gebruiken als mij maar ik verwacht daar nooit iets voor terug. Zo werkt internet nou eenmaal, dus als je iets doet voor jezelf geeft je dat simpelweg geen rechten.

Ik heb het verhaal van demian inhoudelijk gelezen, maar oh oh oh, demian, wat laat je je weer gaan met een hoop geschop naar mods, mij en veel anderen in de chat. Ik hoop echt dat je in de toekomst wat beter in je vel gaat zitten want je belevingswereld van hoe er het aan toegaat hier in de chat en op het forum is op zijn minst interessant te noemen.
 
Origineel geplaatst door demian
om mijn persoon te hypen tot iets wat zo vreselijk evil is, en dat terwijl ik mij zelf nauwelijk serieus neem.
als je jezelf niet serieus neemt waarom blijf je dan door zeuren? of moeten wij dit zien als niet serieus bedoeld gezeur met als doel alleen maar zeuren en sfeer verpesten?

Origineel geplaatst door demian
Over mijn zogenaamde internetgedrag, ik verdedig mijn internet identiteit niet zozeer, die is niet meer dan een grote grap
Kan er niet om lachen, je grap begint erg vervelend te worden, en ik ben vast niet de enige die er zo over denkt..
 
Met al deze intieme zieleroerselen zou een mens bijna gaan vergeten dat we ook nog een fijne winnaar mogen feliciteren.
Proficiat Danny!
Het is een welverdiende overwinning als bekroning voor het harde werk aan deze track.

'k Weet het, ik ben te vroeg, nog een halfuurtje te gaan, maar wie gaat 'm nu nog inhalen? :D
 
Origineel geplaatst door hermax
Met al deze intieme zieleroerselen zou een mens bijna gaan vergeten dat we ook nog een fijne winnaar mogen feliciteren.
Proficiat Danny!
Het is een welverdiende overwinning als bekroning voor het harde werk aan deze track.

'k Weet het, ik ben te vroeg, nog een halfuurtje te gaan, maar wie gaat 'm nu nog inhalen? :D


je hebt helemaal gelijk, das veel belangrijker dan al die andere onzin :)

Danny van harte gefeliciteerd, dat je de :kroon: voor 2006 in 2007 een jaar lang vol trots mag dragen !!!
 
Ik hoop dat men zich realiseerd dat 1000 uur gelijk staat aan zo'n half jaar werk in kantooruren.

1000 /8 /5 = 25 weken.

Met alle respect maar als iemand zoveel tijd nodig heeft om zoiets te creeeren liggen je kwaliteiten toch elders.
Bovendien kun je je bedenken hoe nuttig je tijd besteed is als je 1000 uur steekt in een oplossing die een proces dat enkele uren in beslag neemt te vervangen. Dan moeten we nog 100 jaar de contest houden om de geinvesteerde manuren ook maar enigszins te rechtvaardigen (ja sorry ik ben software tester/ programmeur van beroep en ik bekijk de zaken nu eenmaal op deze manier). Ik denk dat iedereen meedenken en meewerken aan oplossingen best kan waarderen mits daarover ook overleg plaatsvind.

Mijn mening is dat deze discussie SF al veels te lang bezighoud en uiteindelijk tot het belachelijke door is gedreven. Om met allerlei argumenten te komen om de chat te loggen is echt onzin.....het is in al die tijd misschien 1 of 2 keer kort ter sprake gekomen......hoe paranoia kun je zijn.

Neemt niet weg dat je eigenlijk buiten de forum regelgeving aan het werk bent wat wat mij betreft al reden genoeg is om niet met desbetreffende persoon in zee te gaan. Het doel heiligt in dit geval zeker niet de middelen.

De hele discussie heeft in ieder geval geleid tot forumvervuiling van buitenproportioneel formaat en ook behoorlijk veel vuile gezichten veroorzaakt die volgens mij niet nodig waren geweest.



Ik wil in ieder geval de winnaar bij deze van harte feliciteren! :okdan:

Verder hoop ik dat een eventuele komende contest wel op een volwassen en waardige manier kan verlopen......het is en blijft namelijk gewoon een leuk innitiatief voor de leden van SF.
 
Nog net even mijn comment wissen huh ?

Een chat loggen mag trouwens helemaal niet zonder dat wij chatters ervan afweten zover ik weet..

Maareh ja gefeliciteerd winnaars.
 
:confused: Wat een gedoe om niks mensen! Bla bla bla bla bla.... zal er niet meer woorden aan vuil maken. (is bla eigenlijk wel een woord?)

Gefeliciteerd aan alle winnaars! (ja, in mijn ogen is iedereen een winnaar :D )
 
Back
Top