Focusrite Liquid Mix

De tegenhanger van UAD???
Nieuws....... Of een hoax? Ga maar ff uit van nieuws dan :D

Announcing Focusrite Liquid Mix
A Revolutionary Liquid Multi-channel Firewire Mix Processor
Liquid Mix’s onboard DSP hosts 32 classic EQs and 32 vintage compressors simultaneously in the mix – an impossible task to achieve with your computer’s CPU alone.
Each of Liquid Mix’s 32 channels provides Compressor and EQ emulations selected from a huge pool of high-quality vintage and modern day classics. 40 Compressors and 20 EQs are available straight out of the box, with an expanding library online. Furthermore, a totally unique hybrid 7-band ‘super EQ’ can be built out of separate classic EQ sections in every one of the 32 channels. Each channel appears as a separate VST/AU/RTAS effect within the sequencer and will work within all major applications, including Pro Tools.
Liquid Mix uses the same patented Dynamic Convolution process as Focusrite’s Liquid Channel. Unlike standard convolution techniques, Dynamic Convolution utilizes vast processing power to sample the effect of a classic processor on a series of audio pulses, at many different gain settings and frequencies. In Liquid Mix, all this processing is done using onboard DSP, so the processing has almost no effect on your computer’s own CPU.
Liquid Mix’s DSP is housed within an elegant desktop control solution and connects to the computer via Firewire, which also provides bus-powering. The physical metering, screen, rotary controls and buttons on the hardware help to provide a tactile ergonomic solution, placing the sounds of an array of high quality vintage processors at your fingertips. You can choose to control each channel either from the desktop control unit, or from within the sequencer, using a simple GUI that functions exactly like a plug-in.
An optional expansion card is available for Liquid Mix, allowing users to increase the number of available channels at higher sample rates (sold separately). The card is quick and easy to install and fits neatly into the underside of the unit.
The original Liquid Channel won a plethora of awards, and has been a worldwide hit in the audio production world, from project studios to post production and broadcast facilities, not to mention the Live arena. Liquid Mix complements the original, delivering dynamic convolution for use in the mix. Since The Liquid Channel’s vast, elaborate and expensive analogue mic pre section is not required at mix down, Focusrite has been able to bring Liquid Technology to the masses at a much more accessible price.

Liquid Mix Highlights
One of a kind – any Compressor and EQ in history
Every Liquid Mix channel uses dynamic convolution to provide 40 compressors and 20 EQs, with a free expanding library online.
Onboard DSP
32 Channels of Liquid Mix Compression and 32 EQs run off the desktop hardware’s own DSP – many more than are possible with CPU alone
Software and Hardware control
EQ and Compression can be applied via a hands-on control surface, or within your DAW application via a simple GUI.
Hybrid Super EQ creation
Unique 7-band super EQs can be created, constructed from separate classic EQ sections of your choosing
Desktop Metering
Large format LED bar-graphs mean ergonomic display of levels and processor impact.
Optional Expansion Card
An optional DSP expansion card is available to increase the maximum channel count at higher sample rates.
Price and availability
The Mac version of Liquid Mix is targeted to ship in Q2 of 2006. The PC version is expected to follow later in 2006. The unit is expected to retail for just £499 inc. VAT in the UK. Please contact your distributor for local pricing (visit www.focusrite.com/wheretobuy.asp for a full distributor listing).
 

Attachments

  • liquid_mix.jpg
    liquid_mix.jpg
    125,2 KB · Bekeken: 199
moet eerlijk bekennen dat latency bij mij in Logic of Live ook niet echt een issue is, qua LM
 
Bovendien is latency alleen een issue als je een VSTi realtime bespeelt. En native vst fx in je mix zorgt net zo goed voor latency. In Cubase zit in de linker bovenhoek een hele handige knop die heet 'constrain delay compesation' (of zoiets) :) Gebruik 'm regelmatig... :)
 
Bovendien is latency alleen een issue als je een VSTi realtime bespeelt. En native vst fx in je mix zorgt net zo goed voor latency. In Cubase zit in de linker bovenhoek een hele handige knop die heet 'constrain delay compesation' (of zoiets) :) Gebruik 'm regelmatig... :)


true! en dat is t m juist. Als ik nexus of zelfs de ti (via usb) relatime wil bespelen, zit die latency me in de weg.

die functie "constrain delay compensation" oftewel het inperken van de delay compensatie kan idd goed werken tijdens het opnemen. Gek dat ik daar nog niet eerder mee heb gestoeid. Hoor m ook voor het eerst om eerlijk te zijn... Onderwerp zeker gemist tijdens het lezen van de manual op de plee...
 
Handig Liquid Mix overzicht in PDF

Van deze site, ik weet niet van wie precies.
 

Attachments

  • liquidmix.PDF
    685 KB · Bekeken: 146
hmmmm....

Ik heb net een nieuwe imac met logic, leuk hoor... totdat ik de luiquidmix installeerde (48khz emulaties software version 2.3.4)

Waneer ik de LM als plugin inzet doet deze gen compressie of eq maar denkt deze dat hij en bitcruscher is :confused:

dus wat ik er doorheen gooi word ge-bitcrusched.... iemand enig idee. alles staat op 48khz ingesteld en heb eerder niet zo'n probleem gehad met de LM in combinatie met logic en een macbook.

iemand?

_______________________

nog ff en update, ook alle windows geluiden en itunes klinken nu ge-bitcrushed... wellicht iets met mijn edirol FA-101 geluidskaart... mmm.
ff verder spitten.. maar zodra ik logic afsluit, no problemo... mmmmmmmmm.

_______________________

update: in combinatie met de interne geluidskaart is er geen probleem, schakel ik (in logic) over op de edirol, krijg ik geen geluid. zie wel de output meters vrolijk uitslaan....
het maakt ook niet uit wanneer ik de LM plugin op het kanaal uit zet. itunes of zo hoor ik dan ook niet meer. dus de combie LM fa-10 niet lekker op deze mac?
iets te maken met de fw 9 pins naar 6 pins situatie?

_______________________
met 44.1 werkt het wel. ook wanneer ik in logic (audio settings) de sample rate van 48 naar 44 schakel, oftewel 4 zonder en 48 met bitcruscher... aarrg.
_______________________

_______________________

(pure zelfreflectie)
 
Laatst gewijzigd:
Denk een probleem met je edirol :)

Ach 44100 is toch hoog zat :P

Bevalt hij verder goed? :) Ik ga er ook maar 1 halen :P
 
Wellicht ietwat off-topic; ik heb een tijdje overwogen om een liquidmix aan te schaffen maar aangezien ik al een Apogee Duet heb, is geen firewire poort meer beschikbaar op mijn Macbook. Wat is hier qua software mee vergelijkbaar? Ik ken bijv. de Waves plugins, PSP, T-Racks, Iziotope, Powercore en UAD (heb geen PCI slot). Alvast bedankt :)
 
Wellicht ietwat off-topic; ik heb een tijdje overwogen om een liquidmix aan te schaffen maar aangezien ik al een Apogee Duet heb, is geen firewire poort meer beschikbaar op mijn Macbook. Wat is hier qua software mee vergelijkbaar? Ik ken bijv. de Waves plugins, PSP, T-Racks, Iziotope, Powercore en UAD (heb geen PCI slot). Alvast bedankt :)

Het is lastig om native software te vergelijken met de LM. Ik denk dat UAD er het dichtste bij in de buurt komt, want ook zij hebben veel 'soft' versies van klassieke hardware, maar ook de UAD is geen native systeem maar een DSP systeem net zoals de LM. Op je Macbook kun je hier echter niets mee omdat je geen PCI slot hebt en ook geen Express Card slot om de UAD Xpander of UAD-2 Solo Laptop. Je zou dan minstens naar een Macbook Pro moeten overstappen.

Waves heeft wel een aantal plug-ins van compressors en EQ's die je ook in de LM terugvindt zoals de SSL bundel met SSL channelstrips en de legendarische SSL mixbus compressor en de JJP collection met de Fairchild 670 en de Pultec EQP-1A. Maar bij Waves ben je dan voor die twee bundels al bijna het dubbele kwijt van een LM en dan heb je nog maar iets van 6 of 7 plugs, terwijl je bij LM keuze hebt uit 40 compressors en 20 EQ's.

De nieuwe T-Racks 3 bundle heeft ook emulaties van de Fairchild en de Pultec, alleen weet ik zelf niet hoe deze klinken in verhouding tot de UAD. Wel is er geloof ik tot en met vandaag een actie dat als je 1 losse plug-in koopt je er 5 of 6 gratis bij krijgt. Zie hier: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=114991
 
Laatst gewijzigd:
update: in combinatie met de interne geluidskaart is er geen probleem, schakel ik (in logic) over op de edirol, krijg ik geen geluid. zie wel de output meters vrolijk uitslaan....
het maakt ook niet uit wanneer ik de LM plugin op het kanaal uit zet. itunes of zo hoor ik dan ook niet meer. dus de combie LM fa-10 niet lekker op deze mac?
iets te maken met de fw 9 pins naar 6 pins situatie?

Ontdekte vandaag deze thread pas, dus beetje late reactie. Ik heb hetzelfde probleem gehad met de LM en mijn G5. Alle Apple computers hebben wel meerdere FW-poorten, echter deze gebruiken allemaal dezelfde bus. Wanneer je je audio interface en de LM op dezelfde bus hebt aangesloten en vervolgens beide gebruikt, dan is de totale gebruikte bandwijdte hoger dan wat de bus aan kan en dan gooit de LM de audiointerface eruit met als gevolg dat je wel uitslaande output meters ziet in Logic, maar niets meer hoort via de audio interface.

Bij mijn G5 kon ik dit makkelijk oplossen door een nieuwe FW bus te installeren middels een PCI-kaart en de LM op deze nieuwe bus aan te sluiten. Ik zie dat jij een iMac hebt en dan is verdere uitbreiding via PCI-(e) kaarten niet mogelijk volgens mij. De enige oplossing lijkt me dan om met een USB audio interface te werken tijdens de mix, zodat je de LM in ieder geval wel kunt gebruiken via je FW-bus.
 
Het is lastig om native software te vergelijken met de LM. Ik denk dat UAD er het dichtste bij in de buurt komt, want ook zij hebben veel 'soft' versies van klassieke hardware, maar ook de UAD is geen native systeem maar een DSP systeem net zoals de LM. Op je Macbook kun je hier echter niets mee omdat je geen PCI slot hebt en ook geen Express Card slot om de UAD Xpander of UAD-2 Solo Laptop. Je zou dan minstens naar een Macbook Pro moeten overstappen.

Waves heeft wel een aantal plug-ins van compressors en EQ's die je ook in de LM terugvindt zoals de SSL bundel met SSL channelstrips en de legendarische SSL mixbus compressor en de JJP collection met de Fairchild 670 en de Pultec EQP-1A. Maar bij Waves ben je dan voor die twee bundels al bijna het dubbele kwijt van een LM en dan heb je nog maar iets van 6 of 7 plugs, terwijl je bij LM keuze hebt uit 40 compressors en 20 EQ's.

De nieuwe T-Racks 3 bundle heeft ook emulaties van de Fairchild en de Pultec, alleen weet ik zelf niet hoe deze klinken in verhouding tot de UAD. Wel is er geloof ik tot en met vandaag een actie dat als je 1 losse plug-in koopt je er 5 of 6 gratis bij krijgt. Zie hier: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=114991

thnx, die T-Racks actie ziet er qua prijs/kwaliteit verhouding wel interessant uit, heb de demo gedownload en de EQ die ik heb geprobeerd klonk behoorlijk goed :)
 
Van de SOS site : http://www.soundonsound.com/sos/sep06/articles/liquidmix.htm
Along the lower left edge of the plug-in window are buttons for reversing the positions of the compressor and EQ and for accessing the side-chain monitoring, though despite claims that side-chaining is possible on models that originally featured side-chain inputs, I could find no obvious facility for feeding a separate audio track into the side-chain for ducking or similar operations. I checked this with Focusrite and they told me they'd removed this from the first release so they could get a stable version to market, but they plan to reintroduce it in version 2 of the software

Weet iemand of dit inmiddels is gefixed? Werkt side-chaining nu zoals het hoort bij de Liquid Mix ?

Stel dat ik de Liquid Mix zou aansluiten op dezelfde FW PCi-kaart, als dat m'n motu 828mkII nu zit.. is dat vragen om problemen of valt het wel mee.. iemand een idee?

Alvast bedankt!
 
Het is geen side-chaining zoals je waarschijnlijk denkt dat het werkt, als chain aan de volume (het 'pompen' van het volume). Het is side-chain EQ, dus bijv. voor het reduceren van sibilantie (de-essen). En dat werkt al een tijd (denk ik), sinds v2 inderdaad.

Op dezelfde firewire interface / daisy chained werkte bij mij toenertijd niet echt lekker.
Gewoon een los firewire kaartje voor gebruiken, dan gaat het vlekkeloos.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top