Exoterrestrial - Backwards Living

sterk het kontrast van het intro tegenover het bombastische, filmisch epos!

bouwt zich krachtig op.

en dan weer de terugval, haast een beekje vol geluiden......

en heel natuurlijke muziek, letterlijk haast.... pfff en dat met een 1 synth!

mooi gedaan!
 
Ah ja het Vangelis gehalte is niet mis te verstaan!

Er lijkt wel een beetje iets raars aan de hand te zijn met je fases of de panning zoiets op het moment dat het groots begint te worden en dat stoorde me een beetje. Daarnaast erg fijn!
 
Hah, ik zit hier met een gelukzalige grijns dit te beluisteren! 3 verschillende stukken, alle 3 tof! Enige wat mij wat tegen stond is in het midden de main synth, als het filter openklapt, die lengte blijft steeds hetzelfde. Sommige noten zouden wat langere attack mogen hebben. (Maar is achteraf lullen over andermans track..) Heel erg vet gedaan verder, ik hou van filmmuziek.
PS: Wat wordt er nou precies gezegd?
 
PS: Wat wordt er nou precies gezegd?
I understand what I'm made of, how I'm coded but, I do not understand the things that I feel.... Are they real?
Misschien even nog wat toelichting:
Deze song is de omgekeerde voorstelling van (mijn?) leven.

Deel 1= achterdochtig, donkere sfeer met fluitmelodie die terugkomt.
Deel 2= eerder woelig, openbarstend leven, de vraag van hierboven
Deel 3= het kindse leven op de speelplaats, kindsheid voorgesteld door de fluitmelodie.
Lees dit nu opnieuw van achter naar voor en je hebt de song van voor naar achter ;)

Cheers,
Exo. :mega:
 
Eén van m’n favoriete tracks. Erg mooi. Het basje in rustige stukken had wat akoestischer gemogen, meer passend bij de andere akoestisch-achtige geluiden die er op dat moment zijn, maar da’s eigenlijk het enige wat me opviel. Top!
 
De mix zou wat beter in balans (volume/eq) mogen van mij, maar misschien hoort het wel bij dit soort muziek. Bombastisch en heeft iets van Vangalis en zo weg, wat niet helemaal mijn stijl is. Vind het wel knap dat je dit kan maken. De stem erbij vind ik mooi gedaan, en past er goed bij. Lijkt me wel een leuke track om te luisteren in de droomvlucht.
 
Interessant dat je de track vrijwel volledig met een JV1080 hebt gemaakt, had ik inderdaad niet verwacht. Toch een behoorlijk veelzijdige bak zo te horen. Qua mix valt er volgens mij nog wel wat meer uit te halen, maar qua compositie zit ie erg degelijk in elkaar. Mooie track!
 
Hele vette compositie dit, en het blijkt maar weer dat de Roland JV's niet voor niets zulke klassiekers zijn want die komen ook nu nog gewoon prima mee - of winnen zelfs van het moderne plastic fantastic uncanny valley romplergeweld met 20GB samplepacks omdat gewoon ieder bitje telt en maximaal is benut. Enige puntje van kritiek is die stem die rond de 3 minuten langskomt. Die is wat mij betreft geheel onnodig en haalt je eerder uit de vibe dan dat die versterkt wordt. Mix had iets zwaarder op het laag in mogen zetten. Maar absoluut een hele mooie track dit!
 
Het mysterieuze van de EP brengt me direct in de track. Daar had je wat mij bereft best nog wat verder op mogen uitweiden. Die fluit is qua sound ook helemaal prima. De fanfaredrums ben ik dan weer een stuk minder fan van. Waar de track bombastisch wordt, hadden er wat mij betreft best wat strijkers bij gemogen, zoals in de film :). Die ambient samples zijn echt geweldig en passen uitstekend in de sfeer van je track. Het stuk vanaf 3:07, het slotakkoord, is voor mij dan ook het favoriete stuk.
 
Back
Top