Exoterrestrial - Backwards Living

ik snap dat Danny kippenvel krijgt. dit is helemaal zijn stijl (en van Vangelis en cs). ik vind het ook mooi, dit noem ik verhalende muziek die bij mij fijne beelden oproept van een liefelijk bos - en rivieren landschap met daarin dorpjes waar vriendelijke kleine mensjes wonen (uuh lord of the rings?).
 
Ik deed mijn ogen dicht, en kreeg visioenen van een betoverend vijvertje met allerhande prachtige kleurige planten.
En elfenbankjes met elfjes erop, die vrolijk lachend zaten te kijken naar hun dansende soortgenootjes.

Met andere woorden: zet dit lied onder de videoclip van "We All Stand Together", het zou niet misstaan.
 
Tof! Verrassende overgang rond 1:45, alhoewel hij daar voor mijn gevoel iets te lang in blijft hangen qua sound. Toch ook wel weer boeiend wat daarna gebeurt. Mooi gemaakt!
 
Mooi zeg, zeker ook de meer sferische stukken in de eerste en laatste minuten. Mooi die fluit.
De saw lead vind ik net te scherp en te lang aanhouden, mocht iets warmer, maar verder zeer geslaagde track.
 
Mooi, het begint montoom en raak je in een soort trance waarna er een heel verhaal volgt.
Ochestraal met een yamaha DX yum yum
 
Mooi, het begint montoom en raak je in een soort trance waarna er een heel verhaal volgt.
Ochestraal met een yamaha DX yum yum
Wel, het zal jullie misschien allemaal verbazen maar het hele nummer is voor 98% gemaakt met een...
Roland JV1080!
Enkel de piano komt uit een V3 en de effecten uit een H9.
Er zit inderdaad een (omgekeerd) verhaal achter.
Vandaar ook het Backwards.

Cheers,
Exo. :mega:
 
Mooie track Exo, ik ben normaal niet zo van bombastische tracks maar deze blijft binnen de perken wat dat betreft, er is een mooie balans in ieder geval.
Zou zomaar een track kunnen zijn als inleiding bij een epische fantasy film bijv.
Knap trouwens dat je 'm vrijwel helemaal op die Roland hebt gedaan, hulde voor je sounddesign wat dat betreft.
 
sfeervol basje, mooie stemmige fluit en snares in de verte... best aardig allemaal!
en dan 1:45... oh wow... daarom word Vangelis steeds aangehaald.
ja nu word ie pas echt heel goed.
Flink de tijd genomen om het nummer rustig af te bouwen richting einde... had van mij niet zo lang hoeven duren...
maar dat zeg ik ook uit jaloezie, want ik kan zelf geen outros bouwen, geen geduld voor... raffel ik standaard af :D

heb er met plezier naar gelusiterd, en wellicht ook niet voor het laatst.
 
Mysterieuze start, mooi vervolgd door die arp die erin komt en af ertoe dat fijne bas rifje!
Die euforische melodie die erin komt klinkt ook lekker hoorrrr. Mooie verhaal vertelling vanaf begin tot einde track.
Zit goed in elkaar hoor :okdan: , nice
 
Ook alweer zo'n miniparadijsje! ik denk een duidelijke trend dit jaar
Deze wat ongrijpbaarder, vooral de intro en daarna lekker orgastisch
Ik moet maar een boel stemmen gaan uitdelen, anders weet ik het niet meer met al dat moois!
 
Momenteel de game Elders Scroll Online aan het spelen, dit nummer zou zo in dit spel kunnen :okdan:. Top, dat bombastische. Helemaal top is dat je dit zonder sequencer hebt gemaakt!
 
Klinkt erg goed, mooie opbouw en erg goede mix. ik houd wel van filmische muziek die je fantasie prikkelt.
Dat het allemaal ingespeeld is zonder sequencer en met alleen een JV1080 maakt mijn buiging alleen maar dieper.
 
Back
Top