Fifth Bot - Rush

Wow, qua sound en mix-technisch klinkt 'ie erg goed! Ook veel boeie sounds en elementen; misschien zelfs een tikkeltje teveel want na 2:30 ben ik de draad een beetje kwijt. Alhoewel het niet mijn ding is vind ik 'm verder goed in elkaar gezet!
Cool thnx, ja wellicht hier en daar over het randje, zeker als je zelf niet echt naar dit soort muziek luistert zal het wel overwhelming zijn.
 
Ha leute, thnx voor al jullie reacties. Ik snap dat dit niet voor iedereen lekker in het gehoor ligt, en eerlijk, ik denk dat als ik deze track zelf eenmalig (en over een koptelefoon) zou luisteren, ik misschien ook even de wenkbrouwen moet fronsen :D. Voor de geinteresseerde, ik zal het iets in context plaatsen:

Ik haal mijn inspiratie voor dit soort muziek uit verschillende achtergronden, van Moderat tot Benga, van Burial tot Skrillex en Ed Rush & Optical (covering genres als: DnB, dubstep, UK garage, UK bass, Trap etc.).

Allemaal kenmerken ze denk ik wel a-typische beats (en dito phrasing). Het afgelopen jaar ben ik vooral gefascineerd geraakt door Skrillex (getuige ook deze post :P). Niet zozeer zijn bro-step werk, dat vind ik zelf maar matig op een enkel nummer na, maar zijn nieuwe werk van 2023 ligt mij zeker wel. En waar ik dan in het bijzonder geinteresseerd in ben, zijn zijn productie technieken. Wat hij voor elkaar krijgt in zijn nummers is wonderlijke chaos, een opeenstapeling van verschillende ritmes en kris kras gebruik van samples & vocal chopping, die samen toch een geheel vormt, zonder dat de mix daar onder leidt, die is echt top notch, kraakhelder, in your face, loeihard (6 LUFS) en toch heel open.

Nou ga ik mijn werk natuurlijk niet met deze grandmaster vergelijken, maar dingetjes daarvan leren, dat is voor mij wel een streven/uitdaging. Kan het beter, moet het anders, is het too much: vast wel..., work in progress... maar ik blijf het stug proberen haha!
 
Voor mij een beetje te neurotisch qua drums, maar sowieso vet gemaakt dit. Knappe productie.
Het loudness niveau zit zo te horen ook aardig hoog zonder dat het helemaal platgeperst is. Dus daar heb je een mooie balans gevonden.
 
Ik denk niet dat ik als danser echt lekker los op kan gaan.
Dit omdat het ritme je uit het ritme haalt. de swing wat overdone.
En ik ben iemand die best ver gaat met swing.
De sounds en het idee is super. Mooie sounds ook.
 
Voor mij een beetje te neurotisch qua drums, maar sowieso vet gemaakt dit. Knappe productie.
Het loudness niveau zit zo te horen ook aardig hoog zonder dat het helemaal platgeperst is. Dus daar heb je een mooie balans gevonden.
Snap ik helemaal, zeker als je zelf vooral ambient maakt :D:D. Thnx voor de verdere waardering.
 
Ik denk niet dat ik als danser echt lekker los op kan gaan.
Dit omdat het ritme je uit het ritme haalt. de swing wat overdone.
En ik ben iemand die best ver gaat met swing.
De sounds en het idee is super. Mooie sounds ook.
Ah ja, nou van mij hoef je er ook niet op te gaan dansen hoor, maar ik zelf zal d'r niet zo'n probleem mee hebben.

Thnx voor de rest van de comment!

En wel ff nieuwsgierig, waarschijnlijk vind je zoiets dan ook nix:



(de echte versie is met rap, en dat maakt veel uit, maar om ff de nadruk op aparte ritmes te leggen)
 
Ik heb niets tegen apparte ritmes en ben zelf ook danser en DJ geweest.
Deed voornamelijk uprock, soms battles.
Shuffles ben ik juist een sucker voor.
De meeste platen die ik maak zit shuffle of quadruplet swing of iets dergelijks in.
Er is een vrij grote groep die daar per definitie niet van houd. Voor mij is de Jdilla // D'angle swing the next thing in music.
Het is altijd een goede test als je een dans plaat maakt om daar op te dansen.
In het voorbeeld van Skrillex kan ik wel in een flow komen.
Of ik er van houd is van secundair belang als het in de club aanstaat dan maken we er gewoon wat van.

In jouw track is het vooral de kick en snare die ernaast zitten icm met de rest van de ritme's die het veel minder dansbaar maken.

Wel toffe track, super slicke sounds!
 
Ik heb niets tegen apparte ritmes en ben zelf ook danser en DJ geweest.
Deed voornamelijk uprock, soms battles.
Shuffles ben ik juist een sucker voor.
De meeste platen die ik maak zit shuffle of quadruplet swing of iets dergelijks in.
Er is een vrij grote groep die daar per definitie niet van houd. Voor mij is de Jdilla // D'angle swing the next thing in music.
Het is altijd een goede test als je een dans plaat maakt om daar op te dansen.
In het voorbeeld van Skrillex kan ik wel in een flow komen.
Of ik er van houd is van secundair belang als het in de club aanstaat dan maken we er gewoon wat van.

In jouw track is het vooral de kick en snare die ernaast zitten icm met de rest van de ritme's die het veel minder dansbaar maken.

Wel toffe track, super slicke sounds!
ok, just checking and noted!
 
Iets nieuws is je bijzonder goed afgegaan vind ik. 👍
Bijzondere ritmetrack onder een heel geraffineerd arrangement gevuld met verrassingen, goede vocals ook.
Spannende track in ieder geval die me geboeid houdt en ook je mix klinkt prima.
Iets nieuws moet je vaker doen wat mij betreft.
 
oei, beetje moeilijk.

klinkt allemaal vet, maar met de drums zoek je naar mijn smaak wel erg de randjes op kwa regelmaat.
doe ik het toch een stuk beter op wat regelmatiger, (wellicht saaiere) muziek.
Maar na 1:25 gebeurt er ineens nog veel meer op het gebied van waanzinnige timing... met prikkelende ruige synth elementjes.
Daarna begin ik die onregelmatige beats iets minder storend te vinden... mischien word ik afgeleid door alle andere elementen, of wen er misschien een beetje aan.

Veel van de synth elemntejes die ik hoor smaken verder naar meer... maar ze verdwijnen steeds snel, ik krijg niet m'n zin :(
Dacht ik!!
Want dan voorbij 3:00 krijg ik toch mn zin!! lekker!!
tussen 3:00 en 3:$5 betrap ik me er zelfs op dat ik het allemaal wel lekker vind gaan samen!

dus ja... ingewikkeld, vond het zeker niet allemaal even aangenaam, maar dat moment na 3 minuten maakte het luisteren de moeite waard.
En het prikkelde dus wel allemaal... interresant, niet saai en alles waar ik het niet over gehad heb (mix, sound design, geluidkeuzes). Dat was allemaal dik in orde... geen kwaad woord daarover.
 
Jij bent altijd de meester van de percussie, je weet alles altijd off-grid te bouwen zonder dat het een grote warboel wordt, daarnaast presenteer je in elke track een bepaalde sfeer, vaak donker maar ook fijntjes, zo ook weer in deze, waarvan ik wel vind dat de vocals een beetje in contrast staan met de sfeer, maar dat is meer een smaak-dingetje.
 
Sodeflo! Hij is weer lekker!
Nai nai haha ik moest lachen maar daarna weer heel serieus
Het blijft soms hard werken met die beats, maar het loont dan ook wel weer :walker:
 
Yups, mijn catagorie :) Zo knap gemaakt, geproduceerd en gemixed. Volgens mij heb ik dit al eerder gezegd, maar je moet een keer Tom York inhuren.
Ga vooral zo door!!
 
Bedankt voor alle reacties tot dusver! Er zitten een paar heel toffe opstekers tussen, ik had op minder gerekend :P. Daarnaast ook wat meer kritische noten, maar ook daar ben ik blij mee, motiveert me alleen maar om het in mijn volgende track beter proberen te doen, dank allen!!
 
Vind hem ook top, Ik zou de glitch iets meer richting trap/drum&bass doen, waardoor je toch een beetje meer dance anchor krijgt.
de meeste mensen hebben om de 16 of 32 toch wat houvast nodig.
 
Back
Top