Fifth Bot - Rush

Fifth Bot

d[-_-]b
Lid sinds
14 mei 2018
Berichten
2.735
Locatie
Nijmegen

Qua produceren had ik 2 goede voornemens voor dit jaar, minimaal 2 stuks hardware inzetten en daarnaast vocals gebruiken in mijn tracks. Ik heb er een stuk of 30 kunnen afronden dit jaar en ik denk dat dat op 1 of 2 na wel gelukt is.

De hardware in deze track is de Waldorf M (inmiddels mijn staple die in vrijwel elke productie zit) en de Minifreak, dat is toch ook echt wel een powerhouse, helemaal voor die prijs.

Tis denk ik wel een smaak gevoelig nummertje, maar ik wilde weer eens wat nieuws proberen, ik hoop er hier en daar toch een glimlach mee te kunnen ontlokken en anders bedankt voor het aanhoren :D.

Iedereen weer veel plezier en succes!
 
Ja heel dik, nu ik even in de studio Luister.. Zou niet mistaan in de de avantgardistische clubs in beriijn! knap werk! Zo die sub daar heb je zeker aandacht aan besteed.
 
Ja heel dik, nu ik even in de studio Luister.. Zou niet mistaan in de de avantgardistische clubs in beriijn! knap werk! Zo die sub daar heb je zeker aandacht aan besteed.
8) Ja, deze track komt idd pas echt goed tot zijn recht op een systeem met een dikke sub, deze moet je voelen :D. Die lead bass is gelayerd, 4 verschillende componenten die afwisselend meedoen.

Thnx man!
 
Tja..... dit moet echt je smaak zijn. Ik kan niet goed wijs uit de drums en ik word er ook een beetje nerveus van.
 
Het is inderdaad smaakgevoelig (en helaas spreekt het mij niet aan). Maar ik hoor wel dat hier flink wat werk in zit en dat verdient sowieso de nodige waardering ;).

:doei:
Tja..... dit moet echt je smaak zijn. Ik kan niet goed wijs uit de drums en ik word er ook een beetje nerveus van.
Ja wist ik van tevoren, en helemaal geen probleem om dit te horen. Muziek is tenslotte per definitie smaak, thnx voor het luisteren en de comments!
 
Ik vind het een knappe productie met veel oog voor detail, UK bass music of iets in die richting, in mijn oren. Het geheel wellicht wat wel luid maarja ik heb ook een volumeknop.
 
ik kan horen dat je hier veel werkplezier in hebt gestopt. ik zou het wel eens helemaal zonder drums/percussie willen horen, want als ik dat probeer weg te denken vind ik het opeens goed aansluiten bij mijn smaak. ik heb gewoon het gevoel dat de drums teveel los van de rest staan, waardoor ik samenhang mis. in mijn beleving zijn drum en bas altijd de lijm in een nummer en hier heeft de velpon losgelaten...
 
Wow, qua sound en mix-technisch klinkt 'ie erg goed! Ook veel boeie sounds en elementen; misschien zelfs een tikkeltje teveel want na 2:30 ben ik de draad een beetje kwijt. Alhoewel het niet mijn ding is vind ik 'm verder goed in elkaar gezet!
 
Erg tof! mooie details. Ik kan me voorstellen dat het wel bevrediging geeft als de beat ergens later in het nummer wat meer gaat lopen. Maar ik heb er van genoten.
Ik denk dat je dan bedoelt om het meer richting een "normale" 4/4 beat te resolven? Not sure, haal je wel de overall vibe eruit denk ik.

Het is vooral een echte dance track, en wat ik zelf daarbij voor ogen heb is:
- de opbouw (ah ja. zo'n typisch 2step beatje)
-
dan complete chaos van 1:30 tm 2:00 (what the fck did I just hear!)
-
dan de beloning, een wat rustiger herhaling waar tenminste een beetje normaler op te dansen valt (ah right, dikke bassen, daar kan ik wat mee).

Ik ging vroeger regelmatig naar naar DnB parties in Roosje, zoiets heb ik mijn muzikale herinnering (niet dit soort muziek, wel zo'n opbouw).

Thnx voor je feedback man!
 
Ik vind het een knappe productie met veel oog voor detail, UK bass music of iets in die richting, in mijn oren. Het geheel wellicht wat wel luid maarja ik heb ook een volumeknop.
Ja, UK bass of iets in de richting, ik weet het zelf ook niet zo goed haha. Ik geef zo nog ff wat meer toelichting. Thnx!
 
ik kan horen dat je hier veel werkplezier in hebt gestopt. ik zou het wel eens helemaal zonder drums/percussie willen horen, want als ik dat probeer weg te denken vind ik het opeens goed aansluiten bij mijn smaak. ik heb gewoon het gevoel dat de drums teveel los van de rest staan, waardoor ik samenhang mis. in mijn beleving zijn drum en bas altijd de lijm in een nummer en hier heeft de velpon losgelaten...
Zeker heb ik veel lol gehad en daarbij nog een potje los kunnen gaan achter de draaitfafel bij het beluisteren ;).

Zonder deze beat is het totaal wat anders, rustigere shit maak ik ook, maar deze was toch echt zo bedoeld (maar vast niet perfect).
 
Back
Top