Behringer kopen

Dan kom je op een mpc uit of zo :okdan:

Zal toch eens checken of dat met een mpc kan,... een toriaz sp-16 lijkt ook wel wat,..
Maar iets simpels zoals hoe een traktor f1 dat doet, hoeft toch geen 1000 euro te kosten als hardware zijnde :engel:
 
... wat videootjes van Jeremy Ellis... Eens als je uitsluitend stand alone hardware wilt gaan, dan kom je waarschijnlijk op een MPC uit.

Nou, die kan er wat van! Als je maar de helft zou kunnen wat hij daar laat zien, dat zou al heel goed zijn. Bedankt voor het delen. :)

Geheel stand alone, dan dus een MPC. Maar is duurder. Als een laptop bij gebruik van de Maschine min of meer perifeer is en geen centrale rol inneemt, denk dat ik daar mee zou kunnen leven.
 
Nog steeds de elektron in gedachten?!



Ik vind een fatsoenlijke sampler vinden maar moeilijk,,...

Liefst zou ik gewoon iets willen samplen wat ik aan het maken/draaien ben, en dat dan weer live verwerken/bewerken.
(eigenlijk wat een traktor f1 doet in traktor, maar dan als hardware apparaat...)

Iemand een idee?!

Nja..het gaat mij er om dat ik kan samplen van mn vinyl, docu’s en dat soort dingen. Dat fingerdrummen is een kunst, en vet gedaan, maar dat is niet mijn doel. Wat ik eigenlijk moet hebben is een controller waar ik alle synths aan kan hangen, maar zeker ook een goede sampler die bovenstaande kan. Als dat een machine mk3 is is dat zeker t overwegen waard. Zijn er nog andere (betaalbare) opties !? Vast wel :D
 
BOZZMANIA : Dat gaat mooi, en doet wat je zoekt, bv. het samplen van vinyl. Misschien kan Fifth Bot vertellen hoe goed deze qua sample-functionaliteit kan timestretchen en pitchshiften.

Eerlijk gezegd gebruik ik de sampler van Maschine niet zo veel (ik gebruik vaker bestaande expansion kits die ik dan wat tweak). Als ik met samples aan het klooien ben, dan doe ik dat over het algemeen met Simpler van Ableton icm de Push 2 controller. Maschine heeft nog niet zo heel lang de timestretching feature, dus ben dat gewoon gewend om via Ableton te doen, maar goed dat jullie me wakker schudden :D, ik ga dat eens heroverwegen. Ableton Simpler heeft in ieder geval verschillende algoritmes voor verschillende content, die erg goede resultaten geven, met daarnaast nog erg veel features (vind ik). Ik weet zo niet hoe dat met Maschine gesteld is.
Ik ben ook zeker geen sample expert, dus ik zou zelf even op zoek gaan naar videootjes daarover (of hier verder rondvragen). Wat ik wel kan zeggen is, dat ik de sample features van de Digitakt erg beperkt vond, maar dat is misschien juist waar je naar op zoek bent: eenvoud.
 
Laatst gewijzigd:
Fifth Bot : De vraag kwam op omdat ik een Zoom Arq heb, die doet ook timestretching, maar niet zo goed. En wat ik erover lees en hoor schijnt het resultaat wisselend te zijn met andere apparaten. Een oplossing als Ableton Simpler die wat flexibeler is met verschillende algoritmen is misschien ook het beste, maar je hebt altijd weer mensen die zoiets willen in hardware. ;) Voor sampling lijkt me de 1010music Blackbox trouwens heel leuk.
 
Nog even een pro & con van de Digitakt. Het systeem van automation (of parameter locking zoals Elektron dat noemt) icm trigger conditions is wel heel sterk op de Digitakt, met name dus voor live ge-freak heel geschikt.

Houdt er wel rekening mee dat de Digitakt alleen mono kan samplen (je kan er wel stereo FX op toepassen), hoeft natuurlijk geen probleem te zijn, maar dan weet je dat.
 
De keuze is reuze, wat mooi is, maar je krijgt soms wel een beetje dat je door de bomen het bos niet meer ziet als je in detail alles wilt uitzoeken voordat je iets koopt. :erm:
 
Ik kreeg een tip over deze blackbox 1010. Ben ik ook best opgewonden over. :P any thoughts ?

Het lijkt me een heel mooi ding! :) Best wat geld voor wat fysiek maar een klein kastje is (het scherm had misschien wat groter gemogen, maar er valt kennelijk mee te werken), maar het heeft veel functionaliteit. Het kan na firmware-updates inmiddels nog wat meer dan de video van loopop laat zien. Het doet nu ook wat granular, bijvoorbeeld. En met toekomstige updates zal er vast nog wat meer bijkomen. 8~
 
Ik zou je echt het dringende advies willen geven even een half jaar met de Gear die je nu hebt door te brengen. Dan heb je een veel beter beeld van wat je mist en nog nodig hebt. Samples kan je in principe al vanaf je telefoon afspelen dus om daar nou een duur apparaat dat wss overkill is te kopen....
 
Breibender dat is idd het idee ja, t groeit boven mn hoofd nu idd :) maar tis zoooo leuk ! Die sampler koop ik nog, en dan ga ik alles op mn gemak leren, je hebt gelijk :okdan:
 
Ik zou je echt het dringende advies willen geven (...) om daar nou een duur apparaat dat wss overkill is te kopen....

Maar zo'n Blackbox kan nog zoveel meer! :D

Ik sluit me hierbij aan, denk dat je beter nog een tijdje met de gear die je al hebt aan de slag gaat, zodat je later beter weet wat je echt nodig hebt. Ik denk dat je nu al leuke gear hebt waar je voorlopig wel wat mee kunt. Het is allemaal verleidelijk natuurlijk, zoveel leuk spul te koop, maar op de wat langere duur ben je waarschijnlijk beter af om het GAS-sen nu wat in toom te houden. Ondertussen kun je natuurlijk wel blijven rondkijken en je informeren wat er allemaal te verkrijgen is (misschien ook tweedehands, spullen die nu niet meer nieuw te koop zijn, maar precies doen wat jij wilt), in detail nagaan wat gear wel of niet kan, en of dat voor jou wel of niet belangrijk ik.

Edit: BOZZMANIA : Ik zie nu jouw reply op Breibender , ja inderdaad alles op je gemak. :)
 
Het mooie van de Blackbox vind ik dat ie rechtstreeks van de sd card streamt, altijd ruimte genoeg.
Handig is ook dat ie nu midi learn funktie heeft zodat als je bijv wat samples met je controller inspeelt dat je ook de samples kan bewerken met de knoppen op je controller en toch zo klein is dat je ook heel makkelijk er mee op de bank gaat zitten.
Ze zijn wel vlot met updates dus ik hoop dat ze de komende tijd nog wat extra funktionaliteit erin brengen zoals velocity, probability, randomness enz.
Dat is voor mij de reden dat ik m'n Push 2 verkoop, je kan momenteel daar nog wel meer mee maar je zit altijd vast aan Ableton en een pc en het neemt wel wat ruimte in op je desk.
 
Maar zo'n Blackbox kan nog zoveel meer! :D

Dat geloof ik gelijk :) Ik probeer je ook niet gelijk te ontmoedigen want ik kan me voorstellen dat je je als een kind in een snoepwinkel voelt. Het ene apparaat nog interessanter dan de volgende. Ik wens je sowieso veel plezier in je ontdekkingstocht. :biertje:
 
Heb min of meer dezelfde vraag, heb nu wel wat synths en drummachines en mis een sampler. Digitakt heb ik gehad, maar kon er niet mee overweg, Maschine MK I heb ik ook gehad, ook niet echt fijn, toendertijd was de software van Maschine erg buggy, maschine v 2.2 software geloof ik (denk dat de software nu toch aardig wat verbeterd is) maar toch zoek ik een sampler die je zonder een laptop kan gebruiken. Iemand nog tips?
 
Breibender : Voor mij valt het wel mee, veel mooi spul en de Blackbox al helemaal, maar ik koop nooit snel iets. Niet alleen hiermee, maar bij alles wat een redelijk substantieel bedrag kost wik en weeg ik alles heel lang en wil ik zoveel mogelijk een weloverwogen keuze maken. Dat is wat we BOZZMANIA nu ook aanraden. ;) Kan me voorstellen dat de Blackbox hier nog wel 'ns een keer komt, ik hoop dat ie nog een beetje in prijs zakt.
 
Back
Top