Behringer kopen

Dat vraag ik me ook af. En ook wat er ontbreekt volgens de vraagsteller in de huidige setup, wat moet een nieuw instrument toevoegen?
 
ik lees dat je nieuw bent en techno/acid wilt maken.

Hou het simpel in het begin en koop niet teveel ineen.

Mijn advies: Behringer TB3 voor acid, behringer 808 clone voor beats en een sampler en de rest van je budget aan pro fx uitgeven
 
Barend, behringer heeft een paar leuke desktops die ik gewoon voor de fun erbij wil. Ik weet ook niet of en wat ik mis, ik wil gewoon lekker freaken en een leuke studio bouwen. En pal, ik heb Oa een tb3 een tr8 met 707 808 909 kit en een behringer td3. Nu heb ik een neutron gekocht, en hierna wil ik een digitakt voor sampling...:D
 
Ok, ff over een andere boeg. Als de GAS goed stroomt is het natuurlijk heel moeilijk om niet weer een nieuw synth speeltje te kopen, maar je zegt dat je een leuke studio wilt bouwen. Hoe ervaren ben je eigenlijk (en daar bedoel ik niks lulligs mee) en hoe zit het me de rest van je studio gear? Wil je uitsluitend OTB werken of werk je ook met een DAW? Hoe zit het dan met je geluidskaart en misschien het allerbelangrijkste met je monitors? Misschien in het begin niet de leukste investeringen, maar wel heel waardevol! En dan is ik nog wel ff doorgaan met VSTs etc.

Als je alleen maar leuk wat live wil lopen jammen, ja, koop dan maar de gewoon de volgende synth, maar zoals eerder gezegd, bedenk eerst eens wat je nou echt nodig hebt. Misschien een midi controller (Push 2 of Maschine of een of ander keyboard)?

Anyway, misschien een saai antwoord, maar ik zou niet zomaar lukraak iets kopen om het kopen, maar ik geef gelijk toe (en velen hier :P) dat dat soms wel eens moeilijk is, want er zijn zoooo veel leuke betaalbare speeltjes op het moment! :D
 
Fifth bot thanks !

tis idd alleen leuk live jammen idd, gewoon freaken en alle machientjes proberen te syncen, heb er wel een laptop bij staan maar computers vindt ik niks...noodzakelijk kwaad soms misschien. Ervaring idd nul, ben uit de dj wereld (vinyl) en wilde gewoon wat anders..het zèlf proberen te maken :D wèl altijd oldstyle synthmuziek fan geweest en dus ook techno acid hardcore..een DAW is misschien toekomstmuziek, ik zie wel of ik dat nodig ga hebben om bijv te recorden, maar miss wordt het ook een stuk hardware zoals een mpc tzt. Next nu is wrschijnlijk een digitakt. nu zit ik eigenlijk maar wat aan te kneuteren in de mancave, het aansluiten, uitproberen en indelen vindt ik ook gewoon leuk, tis gewoon een leuke hobby, en GAS heeft me idd te pakken, er is zoooooveel leuks met mooie geluidjes *D
 
Alright duidelijk, misschien is het nog wat te vroeg voor DAW software dan, maar uiteindelijk als je verder bent/wilt, zal je waarschijnlijk wel daar op uitkomen, maar dat hoeft niet, er zijn natuurlijk uitzonderingen. Ik denk dat het overgrote gedeelte van producers (en voor wie meeleest op dit forum, laat ik de modular wereld daarbij even buiten beschouwing :D) altijd wel iets met een DAW doen, is het niet om voornamelijk in de box te werken, dan is het wel om alles op te nemen en om de eindmix daarin te doen.

Ok, dan nog maar wat advies. Wat je opnoemt aan nieuwe gear is allemaal leuk en een aantal daarvan gaan er hier bij mij ook nog wel komen (als 1e de K2 + TD3), maar ik denk dat je beter kan investeren in nog een goede poly (zelf niet bekend met de System One). Als het goedkoop en Behringer moet zijn dan de DM6 en liever nog de DM12, als het iets duurder mag zijn, bv een Novation Peak (vind ik zelf een erg fijne klank hebben, maar op dit forum heb je daar een beetje 2 kampen in, you like it or hate it :D, maar wat mij betreft klinkt de Peak nog 100x beter dan een deepmind). Afhankelijk van je voorkeur zou je ook naar andere op polys kunnen kijken (OB6, Virus TI2, Waldorf kyra, Hydra, Jupiter XM en zo kan je er nog 100 opnoemen).

Maar... aangezien je ook een Digitakt op je lijstje hebt staan, ik zou persoonlijk als eerste voor een Maschine MK3 gaan (en dan deze versie: https://www.bax-shop.nl/producten.html?keyword=maschine+mk3). OK, die is niet volledig standalone te gebruiken, dus moet op je laptop aangesloten zijn, maar de Maschine is zo'n veel meer veelzijdig apparaat dan de Digitakt. De Elektron workflow moet je echt liggen. Er zijn mensen die er bij zweren en er wonderen mee kunnen verrichten (zoek maar eens op Dave Mech op dit forum) maar die doorgronden dat apparaat dan ook volledig. Ikzelf heb Maschine, maar heb ook de Digitakt even in huis gehad. Ik vond het veels te beperkend in mijn worflow, omslachting om er bv samples in te laden en beperkt qua song mogelijkheden etc.

De Maschine is een alles in 1 apparaat, die je weliswaar met een computer moet verbinden, maar vrijwel geheel met de hardware te bedienen is. De Maschine is een drumdoos, maar kan je ook allerlei poly synth VSTs in draaien, met een hele bak met gave FX die je kan toepassen. Daarnaast heeft de software (die je dus prima kan bedienen vanuit de hardware controller) iets wat op een DAW lijkt, dus dat zou een goede entry naar echte DAW sofware kunnen zijn.
Ook is de Maschine echt een heel fijne controller om te bespelen, persoonlijk vind ik de Maschine de beste pads hebben, zeer prettig om daar op te trommelen.

De Maschine is ook een sampler, die veel verder gaat dan de sampling mogelijkheden van de Digitakt (hoewel je met de Digitakt wel heel andere resultaten kan krijgen en misschien een betere hands-on/live ervaring voor sommigen zal hebben). En je kan dan ook via de Maschine externe audio bewerken (dus bv de audio van je huidige gear daarnaartoe routen en dan met FX processen)
En last but not least, de MK3 heeft een interne geluidskaart, dus je hebt geen aparte geluidskaart nodig om je laptop te ontlasten voor de audio processing. En oh ja, :D je krijgt er ook nog een bak met fijne NI Software bij, waarschijnlijk de nieuwe Massive synth, maar zeker een heel goede collectie van de Native Instruments Komplete 12 library en dan is die ook nog 150EUR goedkoper dan een digitakt :P

OK heel verhaal en je merkt het, total Maschine fanboy hier, ik gebruik die eigenlijk in al mijn tracks. Ik ben benieuwd wat anderen van deze aanbeveling vinden (zoveel mensen zo veel meningen ;))
 
Haha, jup heb ik al gemerkt :D ook een hoop behringer haters. Ikzelf als leek vindt het leuke betaalbare dingen waar vette sounds uitkomen, (ken de originele machines niet waar ze geclonend van zijn dus dat helpt misschien) en zo’n machine heb ik al eerder over gedacht, maar leek me juist moeilijker om te leren. Sws is het misschien niet slim om zoveel synths in een korte tijd tekopen, want ik ken van al die bakjes maar een heel klein stukje. Maar ik heb geen haast, soms zit ik een tijdje te pielen met 1 en soms rommel ik wat met allemaal door elkaar. Vindt t iig geweldig om te doen, maar snap er nog niet veel van..ik heb net het aansluiten en de principes daarvan wat onder de knie, en nu al ingangen tekort op mijn mengpaneel, dus heb ik een hele grote 32 kanaals die ik nog had doorgelust met heeeeel veel lege jack inputs *D maar dan moet je weer gaan knutselen hoe je dat allemaal een beetje handzaam indeelt haha....anyways, ik ben blij met dit forum ! Heb al veel leuke reacties en goede tips en adviezen gehad op verschillende vlakken. Ik ga me eens verdiepen in zown mk3, heb toch een dagje onverwacht vrij ;)

vanavond staat dhl op de stoep met de neutron, en ik heb in een gekke bui ook een oldscool oscillator gekocht, die verwacht ik morgen haha...

ow joy ! Dit had ik eerder moeten weten allemaal :D

en ow jah, system one komen ook bizarre dingen uit, is wel favoriet hier :)
 
Laatst gewijzigd:
Ik ben benieuwd wat anderen van deze aanbeveling vinden

Nou, mij krijg je in elk geval al redelijk enthousiast. Je zou een goede verkoper zijn. ;) Net als wat BOZZMANIA ook zei, computers eigenlijk niks voor dit doel. Maar al is deze Maschine niet helemaal zonder te gebruiken, het hangt er wel vanaf hoeveel je in de praktijk erop "moet" doen. Ik bedoel, lekker jammen en om de haverklap moet je achter het scherm en dingen klikken op je laptop, total buzzkill. Het zou dan wel minimaal moeten zijn dat je iets op je laptop moet doen als je bezig bent, idealiter.
 
Ga ik ook bekijken, thanks ! Maar eeeerst een sampler nu :D

Nog steeds de elektron in gedachten?!



Ik vind een fatsoenlijke sampler vinden maar moeilijk,,...

Liefst zou ik gewoon iets willen samplen wat ik aan het maken/draaien ben, en dat dan weer live verwerken/bewerken.
(eigenlijk wat een traktor f1 doet in traktor, maar dan als hardware apparaat...)

Iemand een idee?!
 
Liefst zou ik gewoon iets willen samplen wat ik aan het maken/draaien ben, en dat dan weer live verwerken/bewerken.
(eigenlijk wat een traktor f1 doet in traktor, maar dan als hardware apparaat...)

Iemand een idee?!

Dan kom je op een mpc uit of zo :okdan:
 
Nou, mij krijg je in elk geval al redelijk enthousiast. Je zou een goede verkoper zijn. ;)

Hahah!, Nou dan ga ik nog even plagen, zoek maar eens op wat videootjes van Jeremy Ellis, maar da's misschien niet helemaal eerlijk, want die gast is virtuoos en waarschijnlijk de best Maschine finger drummer in de wereld :D

Hier wat voorbeelden (alles dus live gedaan!):






 
Back
Top