Ik kan/wil geen muziek maken, maar wel geluid

Ja, daarom. Niet zozeer vanwege genre, maar als voorbeeld van iemand die gewoon alle conventies loslaat en z'n eigen ding doet. :)

Dat is waarom ik twijfel over Lyra-8 + Tasty Chips GR-1. Niks hoeft binnen de bestaande conventies. Lekker 'aanklooien' en misschien komt er iets leuks uit.
 
Dat is waarom ik twijfel over Lyra-8 + Tasty Chips GR-1. Niks hoeft binnen de bestaande conventies. Lekker 'aanklooien' en misschien komt er iets leuks uit.
Dat lijkt me een top combinatie om kwa sound design mee aan de gang te gaan. Die GR-1 is echt geweldig, daar heb ik ook wel over getwijfeld, maar ik heb al zoveel granular synthesizers in vst's en M4l dat ik dat toen niet gedaan heb. Maar als ik hardware only zou gaan dan zou die gr1 hier zeker komen.

Overigens,
als je geen muziek wil maken, who cares. Als je je lol haalt uit experimenteren met sounds dan zou ik dat lekker doen. Who cares wat een ander denkt. Ga je gewoon storten op sound design, daar kun je je hele leven mee vooruit om dat onder de knie te krijgen en niks is heerlijker als je eenmaal een eigen soundstijl hebt ontwikkeld die je kunt toepassen op verschillende synths. Go for it :) !
 
Thanks voor de tip!
Ik had 'm indertijd op Arte al een keer gezien, mooie en interessante docu is het.
Dit soort dingen kijk ik zeker graag; een goede docu over muziek ga ik altijd wel voor zitten.
8)

Ja hier net zo. Vaak haal ik ze van Youtube om op de normale tv groot te kijken. Inmiddels daardoor ook al een leuke verzameling docu's gekregen. Tenslotte wat zou het leven zonder Youtube zijn! :D
 
Overigens,
als je geen muziek wil maken, who cares. Als je je lol haalt uit experimenteren met sounds dan zou ik dat lekker doen. Who cares wat een ander denkt. Ga je gewoon storten op sound design,
Helemaal gelijk. De ene keer maak ik een muziekje en de andere keer kom ik niet verder dan 1 sampletje ergens van.

Of zoals gister met de terminal in Mac OS met CURL alle documentatie van Fantom G van de Roland site geleeched omdat ik geen zin had om voor elk document een checkbox aan te vinken. :-D.

Ik vind het belangrijker dat ik met de hobby bezig ben dan het resultaat. Ambitie heb ik niet en talent evenmin. ;-)
 
Om terug te komen op de originele post - ik heb me erbij neergelegd dat mijn manier van hobbyen niet is wat mensen er van verwachten.

Kortom -
"Oeh ik hou van synthesizers en drumcomputers, dat is een van mijn hobbies!"
"Wat enig! Kun je me een van jouw nummers laten horen dan??"
"Nee! Ik maak niet echt nummers, zeg maar... :-/"

Als mensen nu vragen naar m'n hobby heb ik een standaard antwoord : "I'm chasing a sound that's always just around the next corner".
Niemand die daarna vraagt "Oh laat me es een nummertje horen dan?" :-)

Nah. Ik speel met gear, chase een sound, soms vind ik 'm *bijna*...

En dan flip ik de switch, alles wordt uitgeschakeld, en het is tijd om naar bed te gaan.. :-)
Precies, zo werkt het bij mij ook. Ben al heel lang op zoek naar een mooie drone sound (a la didgeridoo) maar ook percussie vind ik heel leuk om mee te spelen.
Mijn vrouw zegt wel eens dat ze helemaal leip wordt van mijn bleeps 🤭
Maar het allerleukst vind ik nog steeds het bedenken en bouwen van modules, vooral als ze er ook nog leuk uitzien en goed (in mijn door tinitis geplaagde oren) klinken. (Zie mijn onderschrift)
 
Toch een Lyra-8 vandaag besteld.

Twijfel tussen hardware pedals of vst's met bv DJ Techtools Midi Fighter voor het 'knoppengevoel'.

Ik heb nog geen enkele pedal en bakken met fx vst's.

M'n DAW en Lyra-8 verlaten m'n kamer nooit (dus geen optredens). Pedals en looper (dus alleen hardware) of vst's met bv Midi Fighter?
 
Met een Lyra kan je uitstekend geluiden maken, veel plezier ermee!
Enne...mocht je nog met walvissen willen communiceren dan is dit het beste apparaat want het verhaal gaat dat ie op dat soort Russische apparatuur georiënteerd is.
Dus als je riool verstopt zit met een walvis...gewoon Vlad een mailtje sturen! :D
 
Met een Lyra kan je uitstekend geluiden maken, veel plezier ermee!
Enne...mocht je nog met walvissen willen communiceren dan is dit het beste apparaat want het verhaal gaat dat ie op dat soort Russische apparatuur georiënteerd is.
Dus als je riool verstopt zit met een walvis...gewoon Vlad een mailtje sturen! :D

:D

Daarom heb ik niet de roze gekocht. Die schijnt inderdaad loopse walvissen aan te trekken.
 
Ik heb me erbij neergelegd. Ik kan geen muziek maken. Niet als in een gestructureerd geheel van een paar minuten. Met een kop en staart en alles wat er tussen hoort.
Je kunt ook heel veel plezier hebben
in het bouwen van geluiden, bepaalde ritmes uitzoeken
door verschillende sequencer en drumdozen aan mekaar te koppelen…
(en dan kan je het zo ingewikkeld hebben als je maar wilt...)
Bizarre effecten creëren en hele soundscapes maken.
én zwaar experimenteren natuurlijk! En zo een eigen stijl ontwikkelen...
Genoeg redenen om door te gaan.:okdan:8)
 
Is muziek niet gewoon georganiseerd geluid ?
 
Zoiets bv ook :
 
Is muziek niet gewoon georganiseerd geluid ?
Harmonisch, ritmisch, compositie, als dat geregeld is heb je muziek geloof ik...
Muzikanten die free jazz spelen zien dat wat anders....
Maar de meeste mensen vinden free jazz niet om aan te luisteren dus is het dan nog muziek? :D
En wanneer is een een soundscape of een geluidscollage nog muziek, daar kan je over twisten.
 
Back
Top