Ik kan/wil geen muziek maken, maar wel geluid

Keystep Pro gekocht die ik aansluit op m'n DAW. Lekker beperkt 4 tracks. Kijken of me dat bevalt.

Als het me bevalt, gaat de pc eruit (voor muziek) en dan wellicht Behringer 2600, Behringer Pro1 en 2x een Zoom MS-70 CDR.

Iedereen bedankt!

(En zo gaat de grootste Behringer-hater lekker opportunistisch over naar de dark side.)
 
aa1.jpg


aa2.jpg
 
Toch op zoek naar iets anders?

Ja, ik weet niet zo goed wat het is. Denk dat het er niet meer uit gaat komen (het kunnen maken van 'gestructureerde' muziek). Ik vind het prachtig om te zien, al die sites waar mensen met muziek bezig zijn, vandaar dat ik die thread opende. Maar zelf heb ik niet de creativiteit om een 'song' te maken. Wellicht dat ik het 'spelen' met muziek (wat dat ook maar in mag houden) wel nog leuk kan vinden. Het is lastig, want ik wil het heel graag, maar lukken doet het niet.
 
Ja, las dat je de Keystep Pro alweer wegdoet.. jammer dat ie niet bevalt..

Van mezelf hoef ik ook geen muziekstukken meer af te ronden maar ook geen gear weg te doen. Ik krijg heel vaak spijt. En daarbij, verkopen ben ik ook heel slecht in.. :D
 
Ja, las dat je de Keystep Pro alweer wegdoet.. jammer dat ie niet bevalt..

Van mezelf hoef ik ook geen muziekstukken meer af te ronden maar ook geen gear weg te doen. Ik krijg heel vaak spijt. En daarbij, verkopen ben ik ook heel slecht in.. :D

Bij deze weet ik zeker dat ik 'm niet meer ga gebruiken. Hij is echt briljant en veelzijdig, maar vereist een workflow die ik niet (meer) kan.

Niet zielig bedoeld, maar het is echt goed frustrerend als je zo graag met muziek bezig bent en je eigenlijk nergens meer aansluiting bij vindt.
 
Soms denk ik weleens dat een tijdelijke ruil mensen blij zou kunnen maken.. soortvan verkennen maar je zit altijd met het risico dat er iets mis kan gaan. Beschadiging, defect.. ect. En dan ga je daar nog problemen door krijgen.. dat wil je ook niet.
 
Jammer dat je er geen "klik" mee hebt. Wat betreft de frustratie en dat je geen aansluiting kunt vinden, misschien 'ns iets anders proberen? De contest komt er weer aan, wellicht kun je daar motivatie in vinden. En probeer iets heel anders te maken, het meest vage "nummer" dat hier ooit is gepost op het forum, ofzo. Iets dat heel erg out there is. :) Een soundscape, geluidscollage, iets ongebruikelijks, etc. Gewoon de aandacht wat verleggen van de gear en de spullen, naar het geluid an sich. Gebruik alleen een computer en pruts wat met één programma en richt je daar op. Of als je wel met gear wil werken en wat minder met de computer, dan één stuk gear. Bijvoorbeeld.

Het is misschien gewoon dat je je eigen niche nog niet hebt gevonden?
 
Het is misschien gewoon dat je je eigen niche nog niet hebt gevonden?

Zo voelt het inderdaad steeds.

Het is alleen wel frustrerend dat in 40 jaar tijd van VL-1 tot nu er een shitload aan hardware synths, daws en grooveboxes is geweest waar ik hooguit even plezier van had en het stond alweer op SF MP. Geheugenspanne van een goudvis en impulsiviteit is geen goede combinatie.

Ik mis bv m'n Spectralis. Lekker onbevangen overal mee pielen. Shitload aan bugs, overleg met Joerg, weer een nieuwe firmware. Het uitzoeken, proberen, verbeteren, dat vond ik leuk. Kwam geen nummer aan te pas, maar je leerde dat ding van binnen en van buiten. Was leuk om te doen.
 
Ik mis bv m'n Spectralis. Lekker onbevangen overal mee pielen. Shitload aan bugs, overleg met Joerg, weer een nieuwe firmware. Het uitzoeken, proberen, verbeteren, dat vond ik leuk. Kwam geen nummer aan te pas, maar je leerde dat ding van binnen en van buiten. Was leuk om te doen.
Dat soort dingen vind ik ook het leuke aan met gear bezig zijn. Net als toen de nieuwe MPC software uit was.. Ik ben dan ook gewoon meer bezig met wat er allemaal kan.. en je hoeft ook niks toch??
Wat Disharmonic zegt herken ik ook wel.. SOms heb je iets nodig wat stimuleert.. maar ik trek dat wedstrijdelement echt heel slecht geloof ik.. of eigenlijk leidt het zo af van dat wat ik echt leuk vind. Lekker kutten spullen..
Mijn meest creatieve periode was nog altijd de tijd dat ik regelmatig wat dumpte in de "maak bewust een k#" draad. Gewoon in een apparaat of plug-in duiken en er een audiofile mee bakken.. Het maakte verder niet uit dat er niemand naar luisterde.. dat was ook soms wel een voordeel :D
 
En nu op zoek naar wat stimuleert mij nog,
Misschien weet je het 'van binnen' wel.
Je maakt gewoon graag geluid.
En probeert daarbij het liefst 'minder standaard' instrumenten uit die dat 'doen'.

Ik zie mijzelf niet als een briljant muzikant (verre van dat), maar haal heel veel voldoening uit het muziek 'maken'.
Wereldschokkende resultaten zal ik niet behalen, maar daar gaat het voor mij ook niet om.
Lekker jammen met mijzelf en af en toe een filmpje opnemen van m'n gepriegel.
Tot dusver haal ik daar vaak voldoening uit.
Maar ik frustreer mijzelf ook wel eens en de eerste impuls is dan : KOPEN.
Alsof ik dan ineens wel die vette nummers uit kan poepen.

We worden erg lekker gemaakt met beeld / geluid van mensen met talent, maar dat staat los van de gear die ze gebruiken.
Ik moet het mijzelf voorhouden en niet steeds wat nieuws kopen en realistische doelen stellen.
Het zal geen wereldhit worden.
Het zal geen meesterwerk worden.
Lol maken (samen of alleen), dat is het voornaamste.
 
Ik denk dat je, gezien de tijd die je er in zult moeten stoppen, daar ook niet happy van wordt (ik heb hem zelf niet maar heb er wel veel over op gezocht). Kan je niet beter een wat meer spartaanse manier van muziek maken proberen?
Je geeft zelf aan dat de geheugenspanne van een goudvis en impulsiviteit geen goede combinatie is. Dan zou ik zeker niet zo'n geavanceerd apparaat nemen.
Mijn advies is om ten eerste het idee dat je muziek moet maken los te laten. Ik geniet er zelf van om met apparatuur en software bezig te zijn. Het creatieve proces is voor mij genoeg. Zelf ben ik ook redelijk a muziekaal en ik weet dat ik nooit muzikant zal worden (is het ook al een beetje te laat voor) maar dat betekent niet dat je er geen plezier in kunt hebben.
Als ik het goed lees heb je er zelf altijd plezier in gehad om synths te kopen, er even mee aan te kloten en dan weer verder te kijken. Daar is op zich toch helemaal niks mis mee zolang je er plezier in hebt?
 
Een andere insteek, heb je al 'ns overwogen om een samenwerkingsverband met iemand aan te gaan? Kan zijn dat je met een partner verder komt. Als je iemand kunt vinden die een beetje dezelfde smaak heeft en interesses.
 
Een andere insteek, heb je al 'ns overwogen om een samenwerkingsverband met iemand aan te gaan? Kan zijn dat je met een partner verder komt. Als je iemand kunt vinden die een beetje dezelfde smaak heeft en interesses.

Geen gek idee. Zal er eens over denken.
 
Je moet het geluk hebben om iemand te vinden waarmee het klikt, als je in de Randstad of omgeving woont lijkt me de kans best groot dat je iemand kunt vinden die in de buurt woont. Heb ondervonden dat het lastiger is als je, zoals ik, woont in Tweede Achterste Dwarsgat... ;)
 
Back
Top