Ik kan/wil geen muziek maken, maar wel geluid

BlackEyed

Als nieuwe Digitone op 24 & 25 nov € 500
Lid sinds
19 Maart 2005
Berichten
1.928
Locatie
Uithoorn
Ik heb me erbij neergelegd. Ik kan geen muziek maken. Niet als in een gestructureerd geheel van een paar minuten. Met een kop en staart en alles wat er tussen hoort.

Maar wat ik nog wel leuk vind is geluid maken. Op YT eindeloos filmpjes gekeken van een Korg/Behringer Odyssey met een Strymon Big Sky. Of een Moog Mother 32 met een TC Electronic Flashback. Eindeloos gepiel met mooie geluiden, maar niet echte nummers in de traditionele zin.

Ik heb het geld niet voor een klein modular setup van een paar duizend euro.

Ik denk meer iets aan een Keystep Pro, Odyssey en Big Sky.

Waar zou jij mee beginnen (alleen hardware svp)?
 
Dus beetje dawless jam bedoel je?
koppig eens een faderfox sc4 checken als seq. Die is nl funky.
volca fm
 
Mocht ik opnieuw met hardware moeten beginnen met een minimaal budget: Volca Sample 2 + Crave + Neutron + MS-70CDR + mixer

Ik ga zoveel mogelijk combinaties hiervan opzoeken op YT, thx.
 
Heb m'n nieuwe MPC One Retro op MP gezet......

Toevoeging: graag alleen analoge tips.
 
Ik zou beginnen met een 0-coast en een keystep/sq1. Tweede keuze: een Roland SH01a/Behringer MS1.

Dank je, ga ik naar kijken! Leuk, die reacties! Combinaties waar ik zelf niet aan denk, bedankt!
 
Behr. 2600 icm Pro1? semi modular, interactief, soundscapes, intern/externe modulaties.....
De stap van semi naar modular is dan makkelijker te maken... behuizing, voeding en dan aanvullen met modules... :)

edit: beide zijn 19" en lekker stapelbaar in een rack... de hoogte in vind ik makkelijker dan de breedte in met overal losse desktops etc etc...
 
Laatst gewijzigd:
Behr. 2600 icm Pro1? semi modular, interactief, soundscapes, intern/externe modulaties.....
De stap van semi naar modular is dan makkelijker te maken... behuizing, voeding en dan aanvullen met modules... :)

Ga ik naar kijken, dank je!
 
En dan een hardware pedal of alles toch door de daw laten lopen voor alleen de effecten?
 
Dank je, ga ik naar kijken! Leuk, die reacties! Combinaties waar ik zelf niet aan denk, bedankt!
Graag gedaan. De 0-coast is een klein modulairtje met een in beginsel brassig geluid, goed voor eindeloos experimenteerplezier. Check het filmpje “oscillations” op het kanaal van Make Noise. Daarin legt hij uit dat je bijna iedere voltage-output op dat apparaatje als geluidsbron kunt gebruiken. Dankzij dat filmpje klikte het bij mij op een dag in m’n hoofd, en begreep ik opeens meer van wat synthese nu eigenlijk is.
Die MS101 clones zijn fantastische apparaten waarop je kunt leren hoe alle traditionele elementen van een synth op elkaar ingrijpen, met lekkere schuifjes. De m.i. beste synth video ooit is een filmpje genaamd mathew johnson presents his synthesizer favorites: Roland SH-101.
 
Graag gedaan. De 0-coast is een klein modulairtje met een in beginsel brassig geluid, goed voor eindeloos experimenteerplezier. Check het filmpje “oscillations” op het kanaal van Make Noise. Daarin legt hij uit dat je bijna iedere voltage-output op dat apparaatje als geluidsbron kunt gebruiken. Dankzij dat filmpje klikte het bij mij op een dag in m’n hoofd, en begreep ik opeens meer van wat synthese nu eigenlijk is.
Die MS101 clones zijn fantastische apparaten waarop je kunt leren hoe alle traditionele elementen van een synth op elkaar ingrijpen, met lekkere schuifjes. De m.i. beste synth video ooit is een filmpje genaamd mathew johnson presents his synthesizer favorites: Roland SH-101.

Ga ik opzoeken!
 
Mocht je zin hebben om de tijd te investeren om de interface te leren kennen: elektron analog four, of beter nog de Keys. Ik zie deze soms voor erg lage prijzen gaan en dan heb je mijn inziens een hoop bang voor je Buck: 4 analoge volledige voices die je los van elkaar kan sequencen of kan koppelen om zo meerstemmig te werken. daarnaast kan je ook cv sequencen voor bv een toffe module zonder midi. Ook nog eens fx waar je ook een externe source door kan laten gaan.

een hele hoop mogelijkheden dus zonder externe sequencer of mixer nodig te hebben, maar eerlijk is eerlijk, geen makkelijke interface.
 
Back
Top