L56
I can has synthsaiser?
Nog erger dan Sterksel? ;-)Heb ondervonden dat het lastiger is als je, zoals ik, woont in Tweede Achterste Dwarsgat...
Maar anders Zoom of Teams of Skype? En af en toe een meer-up.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nog erger dan Sterksel? ;-)Heb ondervonden dat het lastiger is als je, zoals ik, woont in Tweede Achterste Dwarsgat...
precies,Nog erger dan Sterksel? ;-)
Maar anders Zoom of Teams of Skype? En af en toe een meer-up.
Ik lees dat je hardware het leukst vind, maar als lekker sleutelen aan klanken, niet veel geld wilt uitgeven en geen samenhangende structuren wilt /kunt bedenken voor muziekstukken dan is het maken van generatieve muziek misschien wel leuk. Alles wat je daarvoor nodig hebt is Bitwig studio en een goedkope computer. B,v, het maken van generatieve muziek.Behalve dat het kostbaar begint te worden.
4 kanaals tapemixer is ook wel n toffe voor tape loops. kijk hier wat ik doe met één analoge bak eens opgenomen.
Mijn eerste recorder ooit !! wat mis ik dat ding nog zeg na 25 jaar of zo.
Mijn meest creatieve periode was nog altijd de tijd dat ik regelmatig wat dumpte in de "maak bewust een k#" draad. Gewoon in een apparaat of plug-in duiken en er een audiofile mee bakken.. Het maakte verder niet uit dat er niemand naar luisterde.. dat was ook soms wel een voordeel
Nooit meer naar gezocht eerlijk gezegd. Het past ook niet meer op dezelfde manier in de setup, maar ik realiseer me terwijl ik dit schrijf dat ik nog wel een doos met 4-track tapes heb die ik er mee zou af kunnen spelen, dus toch maar zoeken danKom je 'm niet meer tegen als tweedehandsje?
Zo begin ik ook meestal. Wat ook helpt is om gewoon iets anders te gaan doen door lekker te knutselen met geluiden en effecten. Soms Krijg ik daar best leuke ideeën van en dan wordt het als vanzelf gewoon weer een track. Ik gooi zelden iets weg en neem alles op wat ook maar enigszins leuk klinkt op. Mezelf onder druk zetten werkt averechts. Er is niets dat moet, dus lekker luchtig produceren helpt het meest. Soms komen de leukste ideeën als ik maar een kwartiertje heb om lekker te improviseren. Ik kan dan ook niet uren achterelkaar aan een muziekstukje werken, dan ben ik niet fris meer en dat hoor ik dan ook zelf later terug. Na max. 2 uur is bij mij de creatieve pijp leeg en ga ik lekker wat geheel anders doen.Wat mij wel helpt is dan bijv een sequence of een basloopje als begin en daar met iets anders op improviseren
Zo is het bij mij ook.Ik kan dan ook niet uren achterelkaar aan een muziekstukje werken, dan ben ik niet fris meer en dat hoor ik dan ook zelf later terug. Na max. 2 uur is bij mij de creatieve pijp leeg en ga ik lekker wat geheel anders doen.
8 uur achter elkaar zal volgens mij niet gaan werken. Je moet toch elke 1-2 uur even een langere break nemen om je oren te resetten.Zo is het bij mij ook.
Gisteren heb ik na lange tijd weer 'ns een track gepost in het topic van @flyweight voor cinematic tracks en ik kan je zeggen dat ik dan al ik weet niet hoe vaak die track gehoord heb en dan steeds weer wat aanpas in de panning, volume of andere automation of toch nog een accoordje hier of daar want het is net een puzzle of bjv een schilderij die langzaam tot een geheel komt.
Als ik dan een keer of 20 al die track heb gehoord dan weet ik het wel ff en gaat het me tegenstaan, ik vind het ook verwonderlijk dat mensen elke dag 8 uur achter elkaar kunnen mixen.
Daarom is het proces, de journey het leukst want soms heb ik dan bijv één of twee layers met wat akkoorden of een sequence en dan is het voor de rest nog leeg en soms gebeurt het wel dat ik dan na wat layers er weer eentje of meerdere verwijder of aanpas en zo blijf je van de straat zal ik maar zeggen.
Da's toch anders en verrassender maar soms ook frustrerender dan mensen die in een vaste stijl werken en elke keer al een soort template hebben of een vast schema hoe ze iets invullen.
Dat werkt sneller natuurlijk maar dat zou voor mij toch te eentonig worden, ik ben dan ook niet iemand die iets helemaal beheerst maar meer van het rommelen, proberen en aanklooien en soms leidt het tot niets en soms komt er iets leuks uit.
Ik weet het niet eigenlijk maar wat ik wle weet is dat zeker vroeger studiotijd erg duur was en dat daar ook een vaste producer zat.Maar ik gok dat de producers ook veel tijd kwijt zijn aan 'huishouding' (samples beluisteren, dingen opnemen, sound design, etc. etc.) en lang niet altijd aan het jammen zijn achter hun toetsen.
Producers die iets unieks willen creëren zullen dat ook doen, maar er zijn genoeg producers die alleen maar met presets werken en/of anderen al het werk laten doen.Maar ik gok dat de producers ook veel tijd kwijt zijn aan 'huishouding' (samples beluisteren, dingen opnemen, sound design, etc. etc.)
Ja, da's tegenwoordig maar vroeger had je geen presets, dan was je of muzikant of producers en er waren er die allebei deden.Producers die iets unieks willen creëren zullen dat ook doen, maar er zijn genoeg producers die alleen maar met presets werken en/of anderen al het werk laten doen.
Dat vind ik ook leuk, gewoon de reis op zich.Zelf vind ik sounddesign een erg boeiend/inspirerend onderdeel van het maken van muziek. Eigenlijk wel net zo leuk als het maken van tracks.
Als je dat interessant vind is deze video beslist het kijken waard, mocht je de video nog niet gezien hebben natuurlijk en over Krautrock gesproken!Ik weet het niet eigenlijk maar wat ik wle weet is dat zeker vroeger studiotijd erg duur was en dat daar ook een vaste producer zat.
Een paar bekenden van vroeger waren bijv Bob Clearmountain, Phil Spector, George Martin enz.
Zeker van Phil Spector was bekend dat ie ik weet niet hoeveel muzikanten inhuurde; 3 gitaristen; een paar drummers, 2 piano's enz om maar die wall of sound te maken waar hij bekend om stond en dan werden er soms wel 20 of meer takes gedaan voor het goed was, Zappa was ook niet de makkelijkste zowel in rehearsal als in produktie en Todd Rundgren was ook zo'n perfektionist.
Volgens mij moet je toch een beetje manikaal zijn om zo bezig te zijn met iets?
Ik ben zelf begonnen met electronische instrumenten met het idee om soundscapes en fx te maken voor game en film.Producers die iets unieks willen creëren zullen dat ook doen, maar er zijn genoeg producers die alleen maar met presets werken en/of anderen al het werk laten doen.
Zelf vind ik sounddesign een erg boeiend/inspirerend onderdeel van het maken van muziek. Eigenlijk wel net zo leuk als het maken van tracks.
Thanks voor de tip!Als je dat interessant vind is deze video beslist het kijken waard, mocht je de video nog niet gezien hebben natuurlijk en over Krautrock gesproken!