Ik kan/wil geen muziek maken, maar wel geluid

Misschien deze thread ongevraagd completeren met een act die wel muziek wilde maken, maar wat slechts (slecht/hilarisch) geluid opleverde.

Ik heb het dan uiteraard over The Shaggs :D :halleluja Toch -ondanks ehh, alles- wel catchy deuntjes...



 
Laatst gewijzigd:
Misschien deze thread ongevraagd completeren met een act die wel muziek wilde maken, maar wat slechts (slecht/hilarisch) geluid opleverde.

Ik heb het dan uiteraard over The Shaggs :D :halleluja Toch -ondanks ehh, alles- wel catchy deuntjes...




Errug leuk. Hoe kan ik dit zo lang gemist hebben? Nu ja, zo zie je maar, je kan best zonder drums.
 
Errug leuk. Hoe kan ik dit zo lang gemist hebben? Nu ja, zo zie je maar, je kan best zonder drums.

Er is dus een heel album van ze, vol met dergelijke goddelijke toonkunst...

't is natuurlijk camp van jewelste om dit te koesteren/hypen/etc, maar het 1x in je leven even gehoord te hebben wel goed voor ieders wereldbeeld.
 
En wanneer is een een soundscape of een geluidscollage nog muziek, daar kan je over twisten.

Da's een vorm van muziek ja....:) :okdan:het verteld een verhaal en het neemt je mee om ook mooie of extreme sounds te maken.
Jazz musici hebben de wel bekende 3 akkoorden die ze zoveel mogelijk proberen
te variëren, te veranderen, arrangeren/begeleiden, (ik heb het over instrumentale Jazz)
en is vooral gericht voor te soleren van ieder instrument. Dat is ook bij rock zo.
en Dixie (of hoe schrijf je het?) Banjo -jazz, speel je niet zomaar 123...

Ook blues en jazz is tegenwoordig moeilijk te onderscheiden…
daarna komen er kruisingen en allerlei muziek soorten van… en dan weet ik het ook niet meer…
en dan hebben we het conservatorium nog niet eens gehad.
 
Laatst gewijzigd:
Ja, zo heb ik ook nog wat van Wild Man Fischer. Maar dat was opzettelijk slecht volgens mij.

Als dit op 1 zou staan in de Top 2000, sta ik op 2001. Dat is zo'n beetje het niveau waarop ik me begeef :okdan:
 
Als je niet goed bent in melodische dingen kun je ook wat midi files downloaden van muziek die je leuk vindt en daar wat leuke noten en akkoorden uitplukken en daar mee jammen.. soort van samplen maar dan anders
 
Back
Top