Goedkoop, Simpel en Analoog

Niet analoog, maar de Roland S-1 is misschien wel de perfecte optie als ik hoor wat je ermee wilt doen. Eenvoudige subtractieve synthesis, 4 voices, vintage en moderne sound, sequencer en minikeyboard, klein (maar toch veel controls), licht en ingebouwde accu. En klinkt super.
 
korg MS20 mini. die geeft tenminste een keyboard.
Maar goed dat een bak analoog is is een bijzaak. ik zal gewoon goed luisteren en kijken wat met jouw en je muziek resoneerd.
voor mij is het doel niet direct integreren in mn muziek.

maar ook leren en experimenteren. in dit geval dus over analoog-digitaal en in dit geval mag ik over een jaar best tot de conclusie komen dat het niks voor me is, of dat ik het niet hoor of bruikbaar vind. ik denk inderdaad dat analoog/digitaal op de langere termijn voor mij niet echt uitmaakt, maar vind het wel leuk om er eens mee te spelen, als je begrijpt wat ik bedoel.
sterker nog... als het om het geluid gaat denk ik dat ik prima voortkan met alleen software en die waldorf quantum ook helemaal niet nodig heb... dat vind ik gewoon leuk om te hebben om mee te spelen en experimenteren. nodigd meer uit dan een VST.

maar wel bedankt voor het reƫle en waarschijnlijk ook het beste advies in de hele analoog vs digital discussie :)

Niet analoog, maar de Roland S-1 is misschien wel de perfecte optie
ik snap dat je die aanraad, maar met een waldorf quantum in huis (en ook die opsix, en een lading VST's) kan ik al heel veel op het gebied van subtractief.
dit word een experiment met echt analoog dus ;)
dat gezegd hebbende vind ik die aira dingetjes wel interresant als compacte speel-synthjes voor op de bank
 
Laatst gewijzigd:
Bijna 60 cm breed, dat krijg je met een 3-oktaafs full size toetsenbord.
das best flink, maar niet veel groter dan de opsix. en die werkt prima voor me ^^
dies is alleen wel veel lichter :D
dus misschien inderdaad wat 'too much' maar ik schrijf m niet direct af... we hebben een grote bank waar ik makkelijk met de voeten op kan of een synth van dat formaat op neer kan zetten als ie te zwaar/groot is voor de schoot.
 
Ah, als ze op schoot moeten dan heb je iets met keys nodig, een Volca vond ik te klein maar misschien juist voor op de bank is dat wel lekker.
Maar wil je iets meer en toch op de bank dan komen idd de Minilogue/Monologue en de bass station 2 in zicht.
Hier een vergelijking tussen die twee;

 
Ah, als ze op schoot moeten dan heb je iets met keys nodig, een Volca vond ik te klein maar misschien juist voor op de bank is dat wel lekker.
Maar wil je iets meer en toch op de bank dan komen idd de Minilogue/Monologue en de bass station 2 in zicht.
Hier een vergelijking tussen die twee;


inderdaad mn fav's als het puur gaat om wat ik gelezen heb en gehoord heb op youtube.
maar ik laat me graag beter voorlichten door de experts op dit forum :)
 
voor mij is het doel niet direct integreren in mn muziek.

maar ook leren en experimenteren. ... als het om het geluid gaat denk ik dat ik prima voortkan met alleen software en die waldorf quantum ook helemaal niet nodig heb... dat vind ik gewoon leuk om te hebben om mee te spelen en experimenteren. nodigd meer uit dan een VST.

Een Lyra-8?
 
Ja klopt, die had ik op het oog voordat ik m'n 0-Coast kocht. Maar valide argumenten hier om die nog even te parkeren.

Na de East Beast zou je de West Pest kunnen overwegen en dan heb je beide kusten te pakken.
 
Back
Top