Novation Peak

Novation-Peak-Nieuws.jpg


Wooohoooo dikke nieuwe Novation poly-synth met OSCar achtige aandoeningen enzo

Novation Peak (Product Overview by GAK)

The Novation Peak is an eight voiced polyphonic synth. There are three New Oxford oscillators for each voice which utilises two waveform generating techniques and 17 digital wavetables.

The unit features pre and post filter distortion for each voice, as well as a global distortion for the whole synth. Other effects include reverb, delay and chorus and there's also an arpeggiator built in.

There's a fantastic modulation system which offers a 16 slot modulation matrix as well as 16 directly assignable controls on the front panel. There's also the option to connect to other modular systems through the CV modulation input.

The design is perfect if you're looking for a desktop unit and an there's also an optional die-cast aluminium stand than can be purchased separately.

Novation Product Overview

Peak is an eight-voice desktop polyphonic synthesiser with three New Oxford Oscillators for each voice. The oscillators sound completely analogue by being high-quality NCOs (Numerically-Controlled Oscillators), but gain the flexibility of the digital domain with 17 digital wavetables. They can also become a linear FM source using either the analogue-sounding NCOs or digital wavetables – so are able to cross-modulate in a recursive loop.

The synth has a resonant multi-mode analogue filter for each voice, and three distortion points for each voice – pre-filter, post-filter and global – in an analogue signal chain. Peak is capable of receiving polyphonic aftertouch, which puts expression right at your fingertips. Reverb, delay and chorus effects are at one's disposal, and there is also an on-board arpeggiator.

The modulation system puts a 16-slot modulation matrix and 16 direct assignments in the main controls, cleverly arranged for intuitive patch design and sound editing. There are three ADSR envelopes and two LFOs for each voice, and more elaborate movements and secondary ‘via’ assignments are made just a few menu button presses away. In addition, two animate buttons give live performers instant one-touch transformation of patches.

Peak connects to modular systems via a CV modulation input, and has MIDI I/O on five-pin DIN ports, so other MIDI gear can be connected. Via USB, Peak can be plugged into Mac or PC, where unlimited patches can be kept using the Components software.

• Innovative New Oxford Oscillators using two waveform generating techniques: NCOs (Numerically-Controlled Oscillators) and 17 digital wavetables
• Pre-filter and post-filter distortion per voice, plus global distortion. Polyphonic aftertouch and linear FM. High-quality reverb, delay and chorus effects, and onboard arpeggiator
• Extensive modulation system, with 16-slot modulation matrix and 16 direct assignments controlled on the front panel. Three ADSR envelopes and two LFOs per voice, plus animate buttons
• CV modulation input for integration with modular systems
• Compact desktop module design with optional die-cast aluminium stand for positioning (not included)

Bron: https://www.gak.co.uk/en/novation-peak/907903

653941d1492600088-novation-peak-novation-peak-467212.jpg

Meer info vast morgen op Superbooth
 
Het is een fijn ding. Het is duidelijk dat er goed is nagedacht over het design van de synth, van klank en features tot de interface. Alles 'past' op de een of andere manier, lastig uit te leggen. Ik ben er blij mee in elk geval :)
 
Laatst gewijzigd:
Op vrijdag de dertiende?
Dan heb je de garantie wel heel erg nodig verwacht ik ;)
Maar uh, congrats met de aankoop!

Ik zit nog tegen de prijs aan te hikken maar vroeg of laat komt ie hier ook want dat ding klinkt voor mij echt top.
 
Je krijgt voor het geld wel een hele uitgebreide en complete synth, ik sta er van te kijken wat er allemaal op zit en wat je onder de motorkap nog kunt doen.
 
Ik geloof dat ik een bug gevonden heb, kunnen andere Peak gebruikers dit reproduceren?

Mijn OS versie is 262.255, de Peak zit voor MIDI aangesloten via USB. Ik gebruik Ableton Live 10 als DAW.

Bug: Als de "SYNC" functie van de delay is ingeschakeld, klinkt er iedere 3-4 seconden een zachte "CLICK", ook als er geen geluid speelt. Eventuele lopende delay tails worden afgekapt. Het volume van de "CLICK" is regelbaar via de "LEVEL" knop. Dit gebeurt bij alle zelfgemaakte patches of presets waarbij de "SYNC" optievoor de delay aan staat.

Als de "LEVEL" knop van de delay op 0 staat en/of als de "SYNC" button niet brandt, is het probleem weg. Het lijkt dus echt in de synced delay te zitten.
 
Bedankt voor het checken.

Hij doet het zelfs als ik helemaal niets heb aangesloten op de Peak (geen USB of MIDI) en de koptelefoon erin prik. Zou ik een foute unit hebben?
 
het klopt sowieso niet, ik hoor nu ook dat de noten in de delay iedere keer een octaaf lager gepitched worden. Vanuit een init ja.

Die click wordt pas hoorbaar nadat er 1x geluid door de delay is heen gegaan ook.
 
Hey als ik clock op internal zet gaat het wel goed

En op Auto ook

Oh, nu werkt alles weer goed, na 1x de clocksource aangepast te hebben. Misschien zat er een bitje scheef na de firmware update?

Bedankt man KUS
 
Ik raak er maar niet uit. Peak, Deepmind of Sledge Black Edition.
 
Peak als je lekker zelf sounds wil maken, veel synthese opties wil en niet heel veel geeft om presets.
Deepmind als je presets wil naast het sounds bouwen en veel/goede effect opties.
Sledge als je er iets mee hebt, maar ik persoonlijk niet en ken m eigenlijk niet super goed :P. maar is wel de minste van de 3 zou ik zeggen.
 
Pas op met de Sledge. Ik had behoorlijk veel last van bugs vorig jaar. Kreeg het niet voor elkaar om'm betrouwbaar als masterkeyboard te gebruiken. Nou schijnt er een update van de OS geweest te zijn dus wie weet is deze info verouderd.
Ik vond de knoppen voor elke funktie uitermate vet. Over de sound was ik dan weer minder tevreden (mij te dun) maar ik ben dan ook geen waldorf fan dus dat is iets persoonlijks.

Heb nu net een weekje de Peak en ben er erg blij mee (hoewel ik er nog weinig tijd voor heb gehad). Klinkt veeeeel vetter dan de Sledge en ook voldoende knoppen. Er hadden wat meer wavetables in gemogen maar ja, het gaat me om de basissound en die is vet.

Deepmind heb ik nooit onder handen gehad dus kan daar weinig over zeggen. Van een afstandje lijktie me iets te veel te steunen op de effecten en de mogelijkheid tot het moduleren daarvan. Erg tof natuurlijk maar ik moet niet zo heel veel van interne effects hebben dus heb'm niet echt overwogen.
 
De Sledge ken ik niet, maar de Deepmind 12 wel en die vind ik toch in ieder opzicht (klank, ontwerp, mogelijkheden, build quality) beduidend minder dan de Peak behalve misschien de FX sectie (de Deepmind 12 heeft meer effecten, maar de effecten die de Peak aan boord heeft zijn wel van hele hoge kwaliteit).
 
Zo als ik het lees een mix tussen DCO's (Numerically controlled is volgens mij gewoon digitaal) en digitale wavetable osc's. Maar de marketing is strong in this one. Dus geen pijl op te trekken.

Verschil tussen DCO en NCO:

Beste Sound Demo Peak: digitaal / numerisch / analoog? Mij boeit het geen jota als het klinkt zoals hier: Dit is gewoon wereldklasse! Dit klinkt gewoon perfect. Luister eens vanaf 21'30". Ik krijg er bijna een erectie van :okdan::okdan::okdan:
 
Ik raak er maar niet uit. Peak, Deepmind of Sledge Black Edition.



Beluister de Peak hier: misschien maakt dat het makkelijker:
 
Back
Top