Cyma Forma Alt

433956066_122107448276264696_9220516993797317983_n.jpg


Het in Parijs gevestigde Cyma Forma komt met de Alt Soundscape Synthesizer.

ALT is an analog synthesizer designed to expand the realms of sound design, through intricate motion.
It generates a rich sound that you can control using sliders and a pin matrix.
ALT has eyes and ears: two light sensors and a built-in microphone that allow for spontaneous sound modulation based on the lighting and acoustics of the room.


Prijzen zijn nog niet bekend, maar op 22 mei gaat hij live op Kickstarter.


 
Het doet me denken aan de Soma Lyra, maar de bediening van deze spreekt me meer aan.
Ik hoop dat er snel meer van te zien en te horen is en als de prijs dan ook nog interessant is.....
Ik houd deze in ieder geval in de gaten.
 
Ik heb me ingeschreven voor de nieuwsbrief en hij staat ook op Superbooth schijnbaar. Ben wel benieuwd, ziet er leuk uit.
 
Op hun facebook pagina staan enkele reels.
Niet allemaal briljant, maar ik vind er interessante en intrigerende dingen tussen zitten.
 
Niet om het een of ander maar dit is echt een heel vet ding! Zeer geschikt voor live.

Kijk nu al uit naar het prijskaartje.
 
De laatste keer dat ik echt enthousiast was over een synth was de Tasty Chips GR-1 en deze lijkt dat nu op te volgen.
De sound en de veelzijdigheid is echt troef op deze prachtige synth. Ja dit is echt m'n ding. TOP! :okdan:
 
Heb je een idee van de prijs? Ik heb me wel aangemeld.
 
Leuk ding, nodigt je echt uit voor sonic adventures.
Dit is wel een synth waarbij je foto's moet nemen als je een toffe sound hebt want vind die maar weer 'ns terug.
 
Terughalen van sounds is niet echt de raison d'être van dit soort synths (net als bij de Lyra-8 of Solar-42). Het beste kun je een recorder/rolling sampler mee laten lopen om de toffe stukken te vangen. Later iets reproduceren is vaak erg lastig, zeker naarmate je meer 'chaos'/random elementen hebt in de sounds. Dan kan zelfs exact dezelfde patch nog anders klinken.

Over de prijs is nog niets gezegd geloof ik. Ik schat rond de 700-800eu, maar dat is gebaseerd op precies niets.
 
Over de prijs is nog niets gezegd geloof ik. Ik schat rond de 700-800eu, maar dat is gebaseerd op precies niets.

De Lyra werd hierboven al genoemd, ook al is dit anders, qua doelgroep vissen de makers misschien wel in dezelfde vijver en is de prijs ook vergelijkbaar.
 
Denk wel dat dit een ingewikkelder/duurder ding is om te maken dan de Lyra vanwege de vele controls en de pin mod matrix. Maar we zullen zien, ik neem aan dat er rond SB wel een prijsindicatie zal komen, anders erna bij de Kickstarter - met ongetwijfeld 'early bird' kortingen.
 
Denk wel dat dit een ingewikkelder/duurder ding is om te maken dan de Lyra vanwege de vele controls en de pin mod matrix.

Ja, dat zou inderdaad kunnen. Denk wel dat je, als fabrikant, voor iets dergelijks gaat proberen om de prijs ten zuiden van de psychologische grens van 1000 euro te houden.
 
Terughalen van sounds is niet echt de raison d'être van dit soort synths (net als bij de Lyra-8 of Solar-42). Het beste kun je een recorder/rolling sampler mee laten lopen om de toffe stukken te vangen. Later iets reproduceren is vaak erg lastig, zeker naarmate je meer 'chaos'/random elementen hebt in de sounds. Dan kan zelfs exact dezelfde patch nog anders klinken.

Over de prijs is nog niets gezegd geloof ik. Ik schat rond de 700-800eu, maar dat is gebaseerd op precies niets.

Ik hoop dat je gelijk hebt over die prijs en m'n gevoel zegt ongeveer ook dat dit de prijs zal gaan worden 900 euro, maar sta er ook niet van te kijken als dat vele malen hoger zal zijn.
Het internet stroomt inmiddels helemaal vol met enthousiasme rond deze synth.
Youtuber Synth-Samurai durfde zelfs te opperen dat dit de beste synth aller tijden is. Daar kun je over discussiëren maar hij komt in elk geval wel in de buurt m.i.
 
Back
Top