808

Zag er twee op marktplaats.nl staan, 175 of 250 vraagprijzzZ.

Succes!
 
Ik heb ook een Yamaha PG1 staan.
Goedkoop ding maar heel leuk vind ik!
Ik gebruik hem meestal op mijn Korg MS20.
 
Gooi er eens een 808 kickdrum doorheen en laat je verbazen hoe goed het laag blijft staan ondanks de overdrive. En wat ik ook graag doe is alle 3 de congas groupen en die in 1x door de PG1 :duivels:
 
Ik voel dat die spotgoedkope PA-reeks opeens wel eens duur kan worden als ik de comments hier zo lees
Beter die dat ik gesloopt heb terug in elkaar flansen en verkopen voor $$$$ :)
 
Knallen jullie ook de hele 808 over de mono out? gaat hij lekker van plakken.

Klinkt inderdaad echt superdik ja, uit die mono out. Sowieso als ik ritmes aan het inkloppen ben dan gaat alles via 1 uitgang, maar als ik iets heb (af)gemaakt dan kijk ik toch wel of er sounds zijn die externe processing nodig hebben. Toch is dat lang niet altijd nodig....mijn 606 is bijvoorbeeld ook niet gemod en heeft dus maar 1 uitgang, maar ik vind hem nog steeds bruikbaar en fijn klinken (het setje met separate outs heb ik al jaren liggen om ooit nog eens in te bouwen).
 
Ik zet BD, SN en de Hats vaak los omdat ik op de BD en de SN compressie zet, De SN krijgt ten eerste een iets andere release... Daarnaast kan ik dan makkelijker editten in post.
 
Tja , ik kan wel zeggen dat hij gewoon erg goed klinkt maar dat blijft toch een mening. Maar bij deze, het is mijn favorite rack overdrive voor achter de 808, maar ook de Rhodes komt heerlijk eruit.

Maar kijk eens naar de specs in de manual en wat voor functies er allemaal opzitten, Overdrive , 3band EQ, LPF + HPF met cutoff & resonance (traploos) dus je kan filter sweepen, Parametrische EQ en ook nog een Springreverb. Dat alles met 2 pre-amps ervoor. De achterkant zit ook vol in- en outputs en hij is maar 1unit hoog en maar wel 6 kilo zwaar ;) ik zou zeggen, probeer er eens 1 te vinden, soms zie je ze al voor 100euro voorbij komen, echt een no brainer. dit is de laatste keer dat ik de PG-1 aanraad want heb dit al eerder gezegd hier op het forum en volgens mij ben ik nog steeds de enige hier die hem thuis heeft staan haha

Hieronder de Manual Yamaha PG-1 / Handleiding Yammie PG1 :yamaha:

Heb je soms een audiofragment van de Yamaha? :D
Na het lezen van de manual lijkt deze wel interessant, maar vind er nergens audio van.

Groeten
 
een audiofragment plaatsen is best een gedoe aan mijn kant omdat ik geen manier heb om het geluid goed digitaal te krijgen behalve dan opnemen met mijn iphone maar dat geeft ook geen realistisch beeld.

Ik zal eens kijken of ik wat hier gepost krijg. Als je in de buurt van Gorinchem woont mag je hem zelf komen checken
 
Ik heb geen kompjoeter thuis, alleen een ipad voor mailtjes/fb/etc. Mijn kompjoeter staat op mn werk en daar wil ik hem graag laten staan gheghe

Purist pur sang! Dàt vind ik wel leuk!
 
Back
Top