Electribe ER-1

Ik heb er ook eentje gekregen een tijdje geleden. Ik mis helaas de originele voeding en kan hem dus niet echt gebruiken... Iemand ideeën waar je zoiets zou kunnen vinden?
Ik ga ervan uit dat elke 9 Volt adapter van 600 mA (5,4 W) moet werken. Koop er een bij de Kringloopwinkel. De plug die er aan zit (center negative) is deze van DealExteme (geen verzendkosten).

Succes :)
 
Nieuwe draaiknopjes gekocht op Aliexpress en Conrad:

Korg_ER-1_custom_knobs.jpg
 
was mijn aller eerste bakje ooit nieuw gekocht
dus nu al 17 jaar oud
en heb hem nog steeds doet het nog steeds perfect
doe hem nooit weg
is zo veelzijdig
 
Maar dat is een ander model, dus dat is geen juiste vergelijking.
De Mark I en de Mark II waren voor zover ik weet identiek, op het feit na dat de Mk. I een ring modulator heeft en de Mk. een cross modulator. Als je goed kijkt naar de knoppen v/d 2 versies zie je dat de Mk II een andere bovenkant heeft, maar dat exact hetzelfde moederbord met exact dezelfde knoppen er onder moeten zitten. Ze klinken dus als het goed hetzelfde, tenzij er expliciet gebruikt gemaakt wordt v/d cross modulator dan wel de ring modulator. En ik zie op het filmpje dat er v/d modulator geen gebruik wordt gemaakt. Alleen krijg ik het ping pong geluidje en de JMJ-achtige snare niet uit mijn ER-1 Mk. I. Hmmmm. :)

(Na de Mk. II revisies heeft Korg de Electribe serie nieuw leven ingeblazen. Die machines zijn echter totaal niet te vergelijken met hun voorouders (en stukken miden populair))
 
was mijn aller eerste bakje ooit nieuw gekocht
dus nu al 17 jaar oud
en heb hem nog steeds doet het nog steeds perfect
doe hem nooit weg
is zo veelzijdig

idem dito .
1999 -2000
Vakantiejob voor gedaan in industriele keukens.
Heb na een jaar de elctribe verkocht ...waldorf attack vst kwam toen net uit .

Krijg eigenlijk wel zin om opnieuw eentje te kopen
 
De Mark I en de Mark II waren voor zover ik weet identiek, op het feit na dat de Mk. I een ring modulator heeft en de Mk. een cross modulator. Als je goed kijkt naar de knoppen v/d 2 versies zie je dat de Mk II een andere bovenkant heeft, maar dat exact hetzelfde moederbord met exact dezelfde knoppen er onder moeten zitten. Ze klinken dus als het goed hetzelfde, tenzij er expliciet gebruikt gemaakt wordt v/d cross modulator dan wel de ring modulator. En ik zie op het filmpje dat er v/d modulator geen gebruik wordt gemaakt. Alleen krijg ik het ping pong geluidje en de JMJ-achtige snare niet uit mijn ER-1 Mk. I. Hmmmm. :)

(Na de Mk. II revisies heeft Korg de Electribe serie nieuw leven ingeblazen. Die machines zijn echter totaal niet te vergelijken met hun voorouders (en stukken miden populair))

Inderdaad zo goed als identiek

Buiten dat ik vind dat die nieuwe er niet zo sexy uitzien heb ik er nog niet mee gewerkt
zijn ze niet te vgl kwa mogelijkheden tegen over hun voorouders? Of zijn het gewoon slappe afkooksels van hun voorouders?

Iemand ervaring mee?
hoe klinken ze?
 
Aans most mie moar eem een pb stuur'n.. Kest m test'n aast wilst of ik stuur die m op B-)
K had de oproep al op slot zett'n loaten, moar k heur niks meer van die ker'l.
 
heerlijk bakkie ;-) heb er vel nummers mee gemaakt, onder andere deze


Ik heb hem vaker als bas en bleep bak gebruikt, in combinatie met TR 808 of een andere drumcomputer :-)
 
heerlijk bakkie ;-) heb er vel nummers mee gemaakt, onder andere deze

Ik heb hem vaker als bas en bleep bak gebruikt, in combinatie met TR 808 of een andere drumcomputer :-)
Leuk! Ik denk dat de snare drum uit de 808 komt. Ik zie op ong. 1:30 wel een 808 maar geen ER-1. Jammer van de matige resolutie v/d video clip. Zijn er meer commerciële nummers waarin de ER-1 gebruikt is?
 
De kick Snare hihats clap en rim komen uit De 808, de rest is allemaal ER1
 
Back
Top