FF Simpel Rammen (Hardcore Kicks) II

Wat ik heb enz

Weet iemand hier een oplossing voor?

Ik zat met een soortgelijk probleem, 2 bronnen die niet strak lopen terwijl ze dat wel moeten doen. Dus 1 en dezelfde bron gebruiken. Maar dat wil je ook niet altijd want je wilt verschillende bewerkingen toepassen zonder dat ze exact hetzelfde verloop hebben in de gehele verloop van het brongeluid.

Mijn oplossing was om een key triggered lfo op de pan te gooien en zo bv de punch en de staart van elkaar te scheiden links rechts. Ze lekken altijd wel een beetje met elkaar met al die distortion erop, wat ook afhankelijk is van welke lfo golfvorm je pakt natuurlijk. Maar werkt als een trein. Omdat ze in principe dezelfde bron zijn altijd strak.

Wat ook zou kunnen is om paralel een gate te gebruiken die reageert op een instelbaar frequentie gebied, dus dat ie bv alleen open gaat in de staart of alleen de hoge tik van de punch en daarna weer dicht. Kan je daarna de losse delen weer samen mixen met onafhankelijke distortion erop, en nog steeds dezelfde bron, dus altijd strak.
 
Niel, bedankt voor de tip. Ik ga dat eens proberen met die LFO. Je scheidt de punch en de staart links en rechts, bewerkt ze apart en maakt het geheel dan weer mono?

Het was eigenlijk niet helemaal wat ik bedoelde. Het fenomeen ontstaat bij 1 enkele kick uit een synth, niet bij layeren van verschillende kicks. Distortion maakt het duidelijk hoorbaar. Ik zal eens een voorbeeld plaatsen.
 
Ah ok, omdat je het over 2 synthkicks had dacht ik even dat je dat bedoelde :)

Wat je denk ik hebt is gewoon de staart van de kick die na de "pitch val" te hard dreunt. Kwestie van wat sub eraf met EQ. Dit is eigenlijk standaard met synthkicks die mooie ronde sinussen hebben als basis (of iets wat daarop lijkt). Als je er een sample van maakt of rendert zal je zien dat de bolle staart nogal meer ruimte inneemt ten opzichte van de punch aan het begin. Ik denk dat je in die richting zit ?

Hier de EQ direct achter mijn synthkicks waar ik nu presets mee aan het maken ben. De eene is de punch en de andere de staart (via het lfo trucje).
Op deze manier zit er geen groot verschil meer tussen de sub en datgene wat ik echt wil gebruiken voor de distortions die daarna komen.
Het sub is niet echt enorm aanwezig en het accent ligt vooral op het laag-mid/mid

Daarna komt er een sloot aan modules, waaronder 5 multiband distortions, en de distortion die als laatste vrij clean is regel ik het sub gebied mee, zodat de boel een beetje gelijk getrokken wordt. Alles ervoor is puur sound design

attachment.php
 

Attachments

  • subaf.jpg
    subaf.jpg
    95,6 KB · Bekeken: 132
Juist, dat bedoel ik. Een kwestie van dat omlaag EQ'en voor de distortion dus. Ik ben er een paar keer de mist mee ingegaan omdat ik dat sublaag in mijn ruimte niet echt hoor door akoestiek problemen.

Thanks!
 
Scoor, als het lukt, een goeie koptelefoon :okdan: dan ben je niet afhankelijk van die ruimte om je sub te checken.
Zoals hier eerder gezegd, bv Beyerdynamic DT770m met het 1 mm bass mod gaatje erin, oophff :luv:
 
Ik heb de Beyerdynamic DT990, die is open. Ik had wel die draad gezien daarover ja. Zal niet werken bij de open back versie vermoed ik.

Als ik ergens halverwege de ruimte ga staan, dan hoor ik het sublaag wel. Is niet ideaal, maar goed..
 
Mijn oplossing was om een key triggered lfo op de pan te gooien en zo bv de punch en de staart van elkaar te scheiden links rechts.

Ik moest het 3 keer lezen, maar het is geniaal :peukie:
 
Ik heb een AKG waar ik mijn sublaag en stereo beeld op check,
waarschijnlijk niet zo goed als die Beyerdynamic,maar heb hem tijd terug geruild voor een Casio drumcomputer dus ik vind het wel prima :P
Nou hier een liedje waar ik mee bezig ben, niet geheel serieus project :P
Was laatst trouwens een Angerfist live set aant luisteren en DJ Niel - Under your skin werd er in gedraait, blijft een cool nummer vind ik :)
 

Attachments

  • Defekt & Kaputt - Terreur Burgermeester mixing 1.2.mp3
    2,6 MB · Bekeken: 145
Ik vind de originele versie nog steeds heel tof hoor :P
Maar een 2015 versie is natuurlijk ook cool.
 
Kan het anders niet even over kicks gaan? Anders krijg je weer zo'n draad van 90 pagina's waarvan er maar 3 nuttig zijn...
 
Ja, en ik heb een kick gepost ergens, dus dan mogen er weer drie pagina's zonder he.
 
Ik zat met een soortgelijk probleem, 2 bronnen die niet strak lopen terwijl ze dat wel moeten doen. Dus 1 en dezelfde bron gebruiken. Maar dat wil je ook niet altijd want je wilt verschillende bewerkingen toepassen zonder dat ze exact hetzelfde verloop hebben in de gehele verloop van het brongeluid.

Mijn oplossing was om een key triggered lfo op de pan te gooien en zo bv de punch en de staart van elkaar te scheiden links rechts. Ze lekken altijd wel een beetje met elkaar met al die distortion erop, wat ook afhankelijk is van welke lfo golfvorm je pakt natuurlijk. Maar werkt als een trein. Omdat ze in principe dezelfde bron zijn altijd strak.

Wat ook zou kunnen is om paralel een gate te gebruiken die reageert op een instelbaar frequentie gebied, dus dat ie bv alleen open gaat in de staart of alleen de hoge tik van de punch en daarna weer dicht. Kan je daarna de losse delen weer samen mixen met onafhankelijke distortion erop, en nog steeds dezelfde bron, dus altijd strak.

Waarom al die trigger dingen gebruiken man? Krijg je toch vroeg of laat artefacts mee tenzij je attack / release van je gate kan instellen op 0.01ms? .. Gewoon in een arrangement onder elkaar layeren makkelijker kan het helaas niet meer..
 
Dit gaat toch om panning om fase te verkomen, niet gating? Of begrijp ik het nu helemaal verkeerd.
 
Back
Top