Hardcore kick

the @chitekt ... very nice kick ;) ! iets in die richting ben ik ook van plan te maken !

ik ga ook maar eens proberen met die chain :P
 
Pascal (Outrage) heeft een kick tutorial gemaakt.

ik snap nu wat ik fout doe !

veel te veel distortion !

ik ga met deze tut als hulpmiddel en de rest van de nuttige informatie die ik heb gekregen even proberen !

 
Anders heb ik op ons YouTube kanaal een tutorial staan waar je misschien iets aan hebt.
Verder zou ik de chain kort houden. Hoe minder harde fx hoe beter.

YouTube.com/cemonvictamusic

Hopelijk heb je er wat aan.
 
chain is engels voor ketting.

En al die pluggins achter elkaar gekoppeld zitten dus in een ketting, dus een chain.

Net als dat je bv een "chain of command" hebt in het leger, dus de volgorde van mensen met verschillende rangen die opdrachten doorgeven.
 
Blijft een mooi onderwerp ,
Here is my recipy for disaster :
Drumazone kick , A-Compressor , EQ , Filterbank , Distortion , M-band Compresser.
1 "realtime " spoor voor automation ( met deze chain )
1 (mainkick) , sample ( van dezelfde chain )
Met de sample(s) kan je door deze in een sampler te proppen ( Ableton Sampler , Reaktor , Halion etc. ) en gebruik te maken van de filters , attack-decay-release-sustain , velocity , pitch , detune , timestretch etc echt alles voor elkaar krijgen.

greetzzz
 
ik blijf maar aankloten maar geen gewenst resultaat ....

ik ga die chain van tha playah maar eens proberen want zelf naar een goede kick toe werken is wss nog te hoog gegrepen
 
dus al ik het goed begrijp doet hij dit :

909 is al redelijk overstuurt voordat hij nog een keer word opgefokt door een analoge compressor
waarna de kick door de mengtafel word doorgelust en overstuurd ?

en dan de rest van het verhaal wat ik wel snap .
 
dus al ik het goed begrijp doet hij dit :

909 is al redelijk overstuurt voordat hij nog een keer word opgefokt door een analoge compressor
waarna de kick door de mengtafel word doorgelust en overstuurd ?

en dan de rest van het verhaal wat ik wel snap .

De kick gaat vanuit de 909 eerst door een compressor, voor wat meer sustain na de transient. Dat kan ook met een software compressor.
 
hardcore kick

hardcore kick

Chain van The Playah :halleluja
Jammer dat de exacte instellingen niet worden gegeven....:)
Goed bewaard geheim dus van J.

Mag je hier e.g presets posten ? Had wel een leuke basis kick gemaakt met een Drumazone , Camelphat en een filterbank.
 
Misschien heb je wat aan mijn tips:

Ik gebruik gewoon Microtonic en dan meestal de JvB BD Deo* preset.

Dan de FX:

EQ - Bitcrusher - EQ - Bitcrusher - EQ - Buzz effect adapter (plugin in fruity loops) en daar de Whitenoise stereo-dist van gebruiken - Filterbank.

Dan uiteindelijk opslaan als sample.

Voorbeeldje:
 

Attachments

  • hckick woep.mp3
    697 KB · Bekeken: 141
Je kunt je kick splitsen in attack en tail, dus je pakt één bron voor je 909 kick en je spreidt die over twee aparte kanalen met hun eigen insert FX stack.

Hoe doe je dit dan in fl vanuit 1 bron bijv eks-9?
Ik heb het wel 10x gelezen en geprobeerd maar snap het niet, zie ik iets over het hoofd ofzo?
 
Back
Top