Hardcore kick

DB(A)

Ingeburgerd
Lid sinds
12 november 2009
Berichten
46
Hoi , Ik weet wat jullie denken .. Alweer een
Thread over Hardcore en kicks.

Na veel te hebben getweaked en gelezen ,
Toch jullie hulp gevraagd om mij een stapje verder in de goede richting te helpen.

Nou zit ik met het volgende probleem ,
Ik wil een specifieke soort kick maken, geen specifieke kick.

Ik maak mijn kicks in Kore2 waar ik ook de controller bij heb

Daarin kun je een mooie chain maken met interne en externe FX

Mijn Chain ziet er als volgt uit :

909 emu ----> EQ ---->Multiband compressor ----> Distortion kore -----> Distortion Kore -----> filter --->Distortion

Na lang knoppen draaien heb ik wel een mooie strakke attack maar de rest van de kick klinkt heel rommelig , maar niet muddy om het maar even zo te zeggen hoe kan ik er voor zorgen dat ik die mooie attack blijf houden zodat ik de punch en de staart beter kan controleren ??
Want zodra ik mijn Distortion units tweak
Is de strakke attack weg :doei:

Ik zal morgenvroeg een audio sample uploaden
Dat zal mijn probleem verklaren !
 
Ik zou iig na die distortion nog een EQ plaatsen en die multiband compressor helemaal op het einde zetten. :D
Maargoed..ik wcht die sample wel af. ;)
 
Daar gaan we weer! :okdan:

@Niel pas je je handtekening ff aan?
 
Je kunt je kick splitsen in attack en tail, dus je pakt één bron voor je 909 kick en je spreidt die over twee aparte kanalen met hun eigen insert FX stack. Dan vervorm je hem in het attack kanaal tot de gewenste attack, en bij het tail kanaal zorg je er voor dat de tail goed klinkt.

Om het attack en tail gedeelte nu beter aan elkaar te plakken moet je met sidechained gate en compressor gaan werken, die je allebei triggert met de cleane 909 kick. Je moet je attack kanaal sidechaingaten zodat alleen de tak overblijft, en de tail moet je met een sidechain compressor of sidechain envelope op laten komen.

Als je met deze settings speelt plus met een EQ op het einde bij attack en tail kanaal en dan vervolgens het geheel weer samen eventueel nóg eens door een smeuige zwaar ingestelde compressor of licht ingestelde distortion stuurt plakken ze nog beter op elkaar.

--------

Heb het alleen al jaren niet meer gedaan op de kompjoeter een kickje bouwen dus namen van plugins en voorbeeldjes heb ik echt niet meer. Maar theorie is nog steeds theorie toch?
 
wegens defect internet live vanuit het apartement vrindin , zal zsm die sample uploaden !

ik zal de tips alvast meenemen naar de studio

THNX
 
Kan me voorstellen dat dat een probleem is.


Paul

Heb het ook 2x moeten lezen maar ik snap wat hij bedoelt. :D
Jij volgens mij niet. ;)

Hij wil wss geen exacte kopie van een bepaalde kick maar wel in de aard van. :)
Kan wel interessant worden. :engel:
 
ik denk dat ptaurus over het algemeen niet veel te doen heeft in het leven behalve het synthforum te bezoeken en af en toe eens wat nutteloze informatie toe te voegen aan tal van topics waar hij zowisow al niet veel te zoeken heeft:)
 
Precies ik wil geen kick namaken ;) maar wil zelf wel naar een bepaalde KLANKKLEUR gaan...

Dat moet toch te realiseren zijn aangezien je ook zo kan zeggen : 2 zaagtandjes van elkaar detunen met 5cent en dan heb je die synth

en waarom kan ik bij de FAQ niet vinden hoe ik een geluidsfragment kan uploaden ?
 
BTW

deze kick , die lekkere attack , die mooie knetter op de tail ;) ( de track vind ik voor de rest een beetje dom :P )
 
Mss moet je eens een poging doen om zo'n kick te maken.
Post het dan (fragment gwn al bijlage toevoegen ;)) en dan kunnen we ook eens horen hoever je zit. :D
 
Kan me voorstellen dat dat een probleem is.


Paul

ik denk dat ptaurus over het algemeen niet veel te doen heeft in het leven behalve het synthforum te bezoeken en af en toe eens wat nutteloze informatie toe te voegen aan tal van topics waar hij zowisow al niet veel te zoeken heeft:)

dit was een iets overdreven reactie van mijn kant Ptaurus..
mijn excusses daarvoor.

hand erop/ zand erover?:mega:
 
kickje is vorige week gemaakt

en kickje 2 zojuist

zoals je kan horen zit er een verbetering in ...

nog niet wat het moet zijn maar het begin is er
 

Attachments

  • kickje.wav
    752,4 KB · Bekeken: 149
  • kickje 2.wav
    752,4 KB · Bekeken: 156
Toch is de 1ste beter. :D

Die heeft tenminste een volle sound. Die andere klinkt te digitaal. ;)
Ik denk als je die 1st nog een layertje geeft , om die attack er beter in te krijgen, dat je wel al aardig opweg bent!
 
dit was een iets overdreven reactie van mijn kant Ptaurus..
mijn excusses daarvoor.

hand erop/ zand erover?:mega:

Inmiddels zijn de excuses geaccepteerd en hebben we het incidentje opgelost.

Paul
 
Idd die 1e is een goeie basis. Nog een laagje distortion en wat eq werk erover en dat komt zeker goed.
 
die 1ste is 909-->multiband compr---> Eq ---> Dist --- dist --- filter -- multiband dist --eq - expander

2de is 909 minder decay ---> multiband compr --- eq --- dist ---- eq --- dist --- eq


ik begin nu ongeveer te snappen wat de bedoeling is en hoe je een dikke kick bouwt :luv:
 
ik heb inderdaad al een tijdje op het forum rondgedwaald toen NIEL zijn topics nog in zijn handtekening had :P

Niel Feedback ?
 
Back
Top